Hoppa till innehåll

Mysteriet På Greveholm

Gäst Tutankoopa

Rekommendera inlägg

• Svar 45
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Alltså, Greveholm tillhör klart en av de bästa, även om det är anpassat för ganska unga tittare.

När vi ändå är inne på ämnet, så måste jag säga att julkalendrarna förändras.

Någon som har sett den gamla "Albert och Herberts jul"?

Gör det. Fruktansvärt rolig, tror den kommer från nån gång på 80-talet eller början på 90-talet.

Min familj är lite knasig, vi har gått och köpt gamla julkalendrar på DVD - pappas idé.

Men asså, vi har sett ungefär halva Albert och Herbert, och det har inte varit EN ENDA svordom!! Helt otroligt. Det är skämt med hela tiden, och man slipper alla larviga sekvenser. Det är anpassat till alla åldrar, vi sitter och skrattar hela familjen. Oerhört kul, som det när gubben ska tapetsera hallen och tapetserar in sig själv... väldigt lätta skämt, men fruktansvärt kul gjorda.

Jämför det med idag...

De senaste åren har julkalendern bara handlat om en massa småbarn som springer runt och kärar ner sig i varandra, och svordomar hela tiden. Ta bara Håkan Bråkan, där man till och med går in på de mindre trevliga orden.

Julkalendrarna nu är inget att ha alls. Enda anledningen att man ser på dem är av ren tradition...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst toxic avenger

men toxic, alla tål inte "läskiga" grejer..(jag är en av dom som tål det.)

Fuel, jag är född 1990, så det va när ja va 6 år som det gick..

jag var även 6 år typ när jag såg det men jag var inte rädd då heller! ;) kanske lite lite lite grann...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 1 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...