Hoppa till innehåll

Freewebs Har Ni Testat?


!danneboy!
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag undrar varför alla kör freewebs med sin dumma reklam och skit. ska man göra en hemsida programmerar man i antingen i HTML eller PHP. då blir det snyggt:D

 

En liten guide till HTML:

 

Detta behöver du: En texthanterare (Anteckningar i windows kör jag)

 

HTML är ett slags programmerings språk, som stödjer media. Vi kan börja med det mest simpla. Skriv följande i ditt textprogram:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>"Titel på sidan"</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<H1>"Titel på sidan igen"</H1>

"En presentation av dig själv"

</HTML>

 

Nu ska vi ta reda på vad de här sakerna betyder.

<HTML> är en tagg. Alla ord med dessa < och > tecknen kallas taggar.

</HTML> betyder att taggen avslutas. Emellan dom lägger man vad som ska finnas på sidan. Mellan <HEAD> och </HEAD> lägger man bl.a meta taggar och titeln som ska stå högst upp i webbläsaren (te.x. på denna sidan står det "forum.fuska.se -> Freewebs Har Ni Testat? (Hjälp/Koder/Spel/Fusk)".)

meta taggar är söktaggar som gör det lättare att kategorisera sidan om man lägger den på en söksida (te.x. google.) <TITLE> och </TITLE> är taggarna för titeln högst upp som jag berättade om tidigare. Emellan dom skriver man vad det ska stå. Mellan <BODY> och </BODY> ska innehållat på sidan finnas. <H1> och </H1> är storlekstaggar. det finns från <H1> till <H6>. <H1> är en bra titelstorlek för sidan. Texten som kommer efter är bara en enkel presentation.

 

Detta är allt jag orkar berätta. Det finns många hemsidor med HTML guider. Prova att söke efter HTML Tutorials på google.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Freewebs SUGER! vill man ha en hemsida ska man göra den själv! exempel på hemmagjorda sidor (av mig såklart :P ):

 

www.lord-johan.reklam

www.skamtet.reklam

www.naruto-f*n-rpg.reklam

Väldigt snygga sidor, lord-johan.reklam var snyggast :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Fusk Katten @ 01/11-2004 08:26:04)

hm, jag tror att vissa här har gjort sig förtjänta av en rejäl tillsägelse...

 

!danneboy! och Fusk Katten, sluta genast att skriva sånt här i tråden.

Om det fortsätter låser jag hela tråden, men eftersom det finns de här som inte håller på och bråkar som småbarn så låter jag själva tråden stå öppen något till.

Ursäckta eller ursäkta! Ska alldrig mer upprepas! Förlåt! (ag vet inte om !danneboy! tänker säga förlåt)

kan ni vara så snälla och kolla på min hemsida på freewebs och ge mig några förslag vad som kan göras där :) :student:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
(Fusk Katten @ 16/12-2004 08:14:00)
(!danneboy! @ 16/12-2004 09:08:58)

Freewebs är inte bra. Det är så himla begränsat, man kan nästan inte göra nånting.

och andå har du en sida som du håller på med!! :evil:

 

förklara dig!!! :angry:

Har hållt på med. Jag gör det inte nu. Och slula att bråka, jag vill inte ha en varning till.

men vill bara veta varför du kör freewebs och ändå säger du att du inte håller på med det??!!!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...