Hoppa till innehåll

Ssbm


senig
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

(nebbig @ 21/10-2004 18:43:45)
(Rexx @ 21/10-2004 18:42:31)

hur gör ni när nu gör home-run contest mitt rekord är 485,5 med roy

 

det är många som påstår att dom kan skjuta jättelångt med andra gubbar HUR???

Vanligtvis 489 med mario

 

 

action replay:

 

2275 med C.Falcon =)

Vad är det roliga med att använda AR i home run contest om jag får fråga...

inget Egentligen jag ville se hur långt man kunde komma och jag har räknat ut att det är 5000 m eller nåt sånt (slog förlångt en gång)

 

nej det är ej ett basbal spel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Jag har slagit 25k+ totalt ^^

Min bästa e Ganondorf 2670+ (fick nästan 3400+ förr :), banan slutar på 3457.9 i Pal o 3458.5 tror jag i Ntsc)

Sämsta e typ Kirby 600.

Jag använde inte Action Replay.

De bästa använder så kallade "Bat-Drops".

Ta upp Bat, hoppa tryck Z sen gör en Spike attack, oftast Down + A / Forward + A i luften exakt efter Bat har slagit i säcken. Ännu snabbare går det om man trycker L eller R just när innan man landar, då fastnar man inte i marken lika länge. Ännu snabbare är att använda Fastfall och L-Cancel, Fastfall e smasha neråt i luften och L-Cancel e trycka på L när man landat. Marth är den lättaste att lära sig Bat-Drops med, då tar du bat, hoppar släpper bat efter en stund, testa dig fram. Sen smasha kontrollen ner och tryck A. Med Z Plockar/Droppar du Bat.

Den bästa i världen, typ marth1 eller Sin har typ 1k+ med 23 / 25 gubbar eller nåt. Så deras sämsta e typ Kirby 900+.

Med Ganondorf gör man först lite bat-drops sen en RWP, Reverse Warlock Punch. Hmm det e svårt att förklara men försöker iaf.. Man kan få 3 olika träffar med Ganondorf's Warlock Punch (B-Attack). Om säcken e på marken 30% skada, i luften och en bra träff 32%. Om man står baklänges och träffar på armbågen ungefär kan den flyga åt hållet han inte slår åt och skada 34%, det e 34%aren som flyger lååångt.

Stå på höger sida om Sandsäcken, hoppa sen smasha upp och Z så du slänger bat uppåt, då flyger du lite, håll in vänster sen efter en stund (testa dig fram) släpper du och trycker B, när du lyckas kommer Bat slå ner i säcken och få den att flyga en pytteliten stund mot dig så din Warlock Punch träffar med armbågen, så den flyger bakåt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...