Salzalada Skrivet 14 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2006 I går så var det en liten bugg så att jag blev OP. Sedan inatt så stack alla iväg från chatten, bara jag, spook och Bjafjortiz kvar. (+ L och de andra Ops) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 15 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2006 I går så var det en liten bugg så att jag blev OP. Sedan inatt så stack alla iväg från chatten, bara jag, spook och Bjafjortiz kvar. (+ L och de andra Ops) Var det så det gick till? Det sa du inte förut. Det blev netsplit, alltså dom flesta åkte ur från quakenet. Ni två är ensamna, och om det inte finns någon op kan du använda ett kommando så du blir op, men det kanske du inte gjorde.Sedan blev du op, och dom flesta kom tillbaka. Inte alla, men dom flesta. Du var nu op, men när hela netspliten var över så försvann det, och även dom du voicade. Men, det var tur att det inte var någon takeover-snubbe som hade op, utan bara du :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 15 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2006 Det försvann inte, tror jag. Jag råkade stänga ner chatten, och då försvann det. (Ingen AO) Jag voicade Burken BJ, men eftersom att han åkte ur så försvann voicet. Kan du förklara vad "Netsplit" är, lite mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 15 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2006 Chatten e f*n helt fackad! Jag råkade stava fel och så är den en snubbe som heter slasktratt som börjar snacka skit om mina föräldrar! f*n va roligt att vara ine i chatten om man håller på så där!! blir f*n förbannad!!!! Jag trodde det var en bumbi björn :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 15 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2006 Chatten e f*n helt fackad! Jag råkade stava fel och så är den en snubbe som heter slasktratt som börjar snacka skit om mina föräldrar! f*n va roligt att vara ine i chatten om man håller på så där!! blir f*n förbannad!!!! Han är det också, men bara på torsdagar. Då blir han ruskigt stark av bumbibärssaften, så akta er! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ENGULBanaaAaAaN Skrivet 15 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2006 Chatten är riktigt skum ibland, vissa gånger fungerar den men oftast får jag sitta med ctrl+alt+del. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 15 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2006 Så här står det på deras sida: *.net *.split This quit message shows that the user was on a server that split from the rest of the IRC network, known as a net split. When the servers reconnect, the user will rejoin all channels he/she was in and the server will also give that user voice or operator status as necessary. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, men dom flesta i kanalen försvinner i net spliten och kommer tillbaka efter en stund. Det kan ta upp mot flera timmar. Det är antagligen servern som går ner, eller "startar om" i en lång stund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 17 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2006 Chatten är riktigt skum ibland, vissa gånger fungerar den men oftast får jag sitta med ctrl+alt+del. Jo samma här, det är jobbigt :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sherikan Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 Men ni som har problem med det där javamojset, skaffa mIRC eller irssi om du sitter med en linuxdator. Det är inte svårt att ladda ner, det är inte svårt att installera och det är inte svårt att få det att fungera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 30 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2006 mm men jag har löst det nu, tryckte alltid alltid på knappen till chatt rutan kom upp, nu trycker jag bara en gång och väntar så händer det inget konstigt :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
unix Skrivet 31 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2006 Kan inte komma in i chatten ;( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 31 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2006 Har du java då? eller det andra man behöver? minns inte vad det hette :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.