Hoppa till innehåll

Chatten

admin

Rekommendera inlägg

I går så var det en liten bugg så att jag blev OP. Sedan inatt så stack alla iväg från chatten, bara jag, spook och Bjafjortiz kvar. (+ L och de andra Ops)

Var det så det gick till? Det sa du inte förut. Det blev netsplit, alltså dom flesta åkte ur från quakenet. Ni två är ensamna, och om det inte finns någon op kan du använda ett kommando så du blir op, men det kanske du inte gjorde.

Sedan blev du op, och dom flesta kom tillbaka. Inte alla, men dom flesta. Du var nu op, men när hela netspliten var över så försvann det, och även dom du voicade.

Men, det var tur att det inte var någon takeover-snubbe som hade op, utan bara du :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Chatten e f*n helt fackad! Jag råkade stava fel och så är den en snubbe som heter slasktratt som börjar snacka skit om mina föräldrar!

f*n va roligt att vara ine i chatten om man håller på så där!! blir f*n förbannad!!!!

Jag trodde det var en bumbi björn :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Chatten e f*n helt fackad! Jag råkade stava fel och så är den en snubbe som heter slasktratt som börjar snacka skit om mina föräldrar!

f*n va roligt att vara ine i chatten om man håller på så där!! blir f*n förbannad!!!!

Han är det också, men bara på torsdagar. Då blir han ruskigt stark av bumbibärssaften, så akta er!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så här står det på deras sida:

*.net *.split

This quit message shows that the user was on a server that split from the rest of the IRC network, known as a net split. When the servers reconnect, the user will rejoin all channels he/she was in and the server will also give that user voice or operator status as necessary.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, men dom flesta i kanalen försvinner i net spliten och kommer tillbaka efter en stund. Det kan ta upp mot flera timmar.

Det är antagligen servern som går ner, eller "startar om" i en lång stund.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...