Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

måste man ha något program för att komma in på chatten för när jag försöker komma in på chatten står det att han ansluter till servern och jag vänta i en halv timme men kom inte in

Skrivet

måste man ha något program för att komma in på chatten för när jag försöker komma in på chatten står det att han ansluter till servern och jag vänta i en halv timme men kom inte in

Du har en brandvägg skulle jag tro. Du måste då tillåta chatten i brandväggen.
Skrivet
(admin @ 20/10-2004 23:12:05)

Hur gör man det? Kan man tillåta chatten utan att ta bort brandväggen? Måste man inte ha Java också?
Gäst henke37
Skrivet

Alla brandväggar är olika så vi kan inte hjälpa dig där, men ja man måste ha java men det har du ju eftersom du ser chatten på sidan.

Skrivet (redigerat)

Alla brandväggar är olika så vi kan inte hjälpa dig där, men ja man måste ha java men det har du ju eftersom du ser chatten på sidan.

Vadå ser chatten på sidan? Tror inte jag har Java, för jag installerade det en gång för att kunna använda en annan hemsida, men jag fick avinstallera det, för det gjorde bara så att jag inte kunde komma in på några andra hemsidor. Redigerat av Arwen Undomiel
Skrivet
(Arwen Undomiel @ 21/10-2004 09:06:18)
(admin @ 20/10-2004 23:12:05)

Hur gör man det? Kan man tillåta chatten utan att ta bort brandväggen? Måste man inte ha Java också?

Om du har mIRC behöver du inte java och att du fixar mIRC på ungefär 3 minuter.
Skrivet

om du har SP2 (service pack 2) så finns windows inbyggda brandvägg, där måste du tillåta chatten.

om du har norton internet securety så har du en personlig brandvägg, där måste du tillåta chatten.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...