Ytterman Skrivet 29 November 2004 Rapport Dela Skrivet 29 November 2004 Nu är det snart dags för oss 89:or (vissa 90:or också) att välja gymnasieskolor och linjer. Så jag tänkte att det kanske vore bra att ha en liten tråd om detta, där man kan diskutera öppet om speciella linjer, vad man tänker gå, vilka skolor som är bra, o.s.v. Även yngre kan ju titta in här för att få lite inspiration :) Prata på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boiuthh Skrivet 29 November 2004 Rapport Dela Skrivet 29 November 2004 mjo.. (du glömde 88:or och äldre.. vissa kanske har gått om!) aja.. jag funderar på Natur:Data-Matte.. vet någon en bra skola som har den linjen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 29 November 2004 Rapport Dela Skrivet 29 November 2004 Jag är 88 och har gått ett extra år på indviduella linjen så jag ska söka igen i Januari. Vart ska ni söka till? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 29 November 2004 Rapport Dela Skrivet 29 November 2004 Välj efter intresse, man kan alltid komplettera med de ämnen man saknar ifall man kommer på att man vill byta inriktning i livet senare. Men om man inte har något speciellt intresse så kan det vara bra att välja ett så brett program som möjligt så att man har många vägar att välja efter gymnasiet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
!danneboy! Skrivet 30 November 2004 Rapport Dela Skrivet 30 November 2004 vad fasen är 88 89 och 90 för nåt?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 30 November 2004 Rapport Dela Skrivet 30 November 2004 vad fasen är 88 89 och 90 för nåt?? Personer födda 1988, 1989 & 1990. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 30 November 2004 Rapport Dela Skrivet 30 November 2004 Jag är 89a och ska börja gymnasie efter sommaren jag ska gå Teknik programmet på en skola som heter Wenströmska i västerås Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boiuthh Skrivet 30 November 2004 Rapport Dela Skrivet 30 November 2004 #21... vad gick du för något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 30 November 2004 Rapport Dela Skrivet 30 November 2004 Själv har man redan gått på gymnasiet sen i början av hösten... Är 88-a, går SP och ska troligtvis välja Ekonomi till tvåan. Halva min klass är 89-or, så vi är en trevlig liten blandning. :) Ren rekommendation är att tänka sig för om man vill välja natur och är något lätt-äcklad... När jag var på visning förra året demonstrerade eleverna grislungor och ett grishjärta. Inte så trevligt. Därför valde jag Samhälle. Det enda problemet med min linje, det kan variera på andra skolor, är att vi har enormt många prov... Hade drygt 7 prov på tre veckor, om jag inte minns fel. Fast matematiken är oerhört lätt... iochförsig kan det bero på att jag alltid har gillat det. Annars är det mycket bättre än på grundskolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 30 November 2004 Rapport Dela Skrivet 30 November 2004 Jag hade tänkt att gå teknisk-data linje, på IT-Gymnasiet eller GTI har jag i huvudet just nu, men det är något som säkert kan ändras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 30 November 2004 Rapport Dela Skrivet 30 November 2004 #21... vad gick du för något? Sam-ekonomisk.Man gick Sam i ettan men sedan valde man antingen humanistisk, samhällsvetenskaplig eller ekonomisk inriktning och jag valde ekonomisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Spirtual Skrivet 2 December 2004 Rapport Dela Skrivet 2 December 2004 (redigerat) #21: Smart o ta ekonomisk ;) då kan du ju lägga upp en budget så kan du gå på lövens alla bortamatcher ;) Jag ska nog gå samhälle(ganska bred linje har jag för mig) eller så ska vill jag gå på naturvetenskapliga :) Redigerat 2 December 2004 av Slither Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.