Hoppa till innehåll

Gymnasieval!


Ytterman
 Dela

Rekommendera inlägg

Nu är det snart dags för oss 89:or (vissa 90:or också) att välja gymnasieskolor och linjer. Så jag tänkte att det kanske vore bra att ha en liten tråd om detta, där man kan diskutera öppet om speciella linjer, vad man tänker gå, vilka skolor som är bra, o.s.v.

Även yngre kan ju titta in här för att få lite inspiration :)

 

Prata på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 151
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Välj efter intresse, man kan alltid komplettera med de ämnen man saknar ifall man kommer på att man vill byta inriktning i livet senare. Men om man inte har något speciellt intresse så kan det vara bra att välja ett så brett program som möjligt så att man har många vägar att välja efter gymnasiet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv har man redan gått på gymnasiet sen i början av hösten...

Är 88-a, går SP och ska troligtvis välja Ekonomi till tvåan.

Halva min klass är 89-or, så vi är en trevlig liten blandning. :)

 

Ren rekommendation är att tänka sig för om man vill välja natur och är något lätt-äcklad... När jag var på visning förra året demonstrerade eleverna grislungor och ett grishjärta. Inte så trevligt. Därför valde jag Samhälle.

 

Det enda problemet med min linje, det kan variera på andra skolor, är att vi har enormt många prov... Hade drygt 7 prov på tre veckor, om jag inte minns fel.

Fast matematiken är oerhört lätt... iochförsig kan det bero på att jag alltid har gillat det.

Annars är det mycket bättre än på grundskolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Spirtual

#21: Smart o ta ekonomisk ;) då kan du ju lägga upp en budget så kan du gå på lövens alla bortamatcher ;)

 

 

Jag ska nog gå samhälle(ganska bred linje har jag för mig) eller så ska vill jag gå på naturvetenskapliga :)

Redigerat av Slither
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...