Hoppa till innehåll

Rome:total War..

LuddE

Rekommendera inlägg

Lotr: Slaget om Midgård helt klart, mycket värt pengarna och ett storslaget spel utan dess like. klassas redan av mina kompisar som det största stretegi spelet sedan det forna kult märkta Command & Conquer kom ut... så ja, det är helt klart bättre än Rome; Total War

har självklart spelat båda.

Anledningar varför Middle- Earth är bättre;

Bättre grafik, större vyer att röra sig på,

Vackrare trivsammare miljö,

Inte lika tidskrävande när det gäller att lära sig saker och ting

Finns mycket gömda features

Mäktiga magier, baserade direkt ur boken, filmen.

Och storslagna strider på flera tusen orcs mot Rohans kavallerier.....GO GO GO

:student: :cool: :kung:

Äntligen en med ett vättigt argument. Man kan inte utesluta ett spel bara för att det är baserat på en film.

Personligen har jag bara spelat Medieval:TW men jag funderar skarp på att köpa LOTR:Battle for Middle Earth(ursprungliga titeln) och jag har hört mkt bra om det spelet och nu har jag mer bra så det lutar ått det hållet.

SuperPlay 8/10

Men bara för att LOTR:Battle for Middle Earth är bra så betyder det inte att Medieval:RTW är dåligt men personligen skulle jag köpa Battel for middle Earth.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har varit på LotR: The battle for Middle-Earth hemsida enda sen dom skapade sidan. Jag har faktiskt vetat att om det spelet enda sedan det bara planer på att göra spelet.

Det är så j*vla roligt! Campaignen räcker länge och spela över nätet är minst dubbelt så roligt.

Rome Toltal War är inte samma öpplevelse som LotR: The Battle for Middle-Earth.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt. Rome Total War kan man säga är en lite mer avancerad version av Lotr: Bttle for middle earth ,

Dock med några mindre ändringar, t.ex

-Grafiken

- Vyerna att röra sig på

- Trupp rörelser och dylikt

- uppbyggningen av civilisationer , (Skiljer sig stort), I Total War är man en vad ska man kalla det, ....nåväl låt oss kalla det General , Som Tar över och ser över sin egna arme över dessa slätter i Rom, och det utspelar sig mycket i medeltiden som troligen alla vet, och uppbyggnaden är så att man tar in resurser, vete vin... helt enkelt råvaror för att kunna försörja sin armé, den som man har och ska bygga upp... sedan så är det att man kan "äga" flera olika städer som man kan se ut över på sin "world map" .. där man utöver annat kan flytta sina trupper över, för att utföra uppdrag som dina högre rankade officerar givit dig, om du så önskar att göra dessa uppdrag, oftast inget måste... saken med detta är att duninte alltid måste lyda dina överordnade... varför inte göra... så att säga ett litet uppror?, störta ner rom i brinnande lågor och flammor? , dock måste jag säga att du kommer behövt spela ett ganska fint tag för att kunna lyckas med detta.

Nåväl tillbaka till skillnaderna, det är helt enkelt så att i Rome så tar det tid...

inte bara bygga upp en ny bas för varje strid.. utan i en strid så är det ENDAST trupper, Som i: infantry, Siege weapons, Cavalry med mera... inga torn å sådant ( Om du inte anfalls imot din egna stad)

Städerna är endast ett verktyg för att bygga upp arméer som du sedan för utöver världen för att erövra dess vida marker..

Så det skiljer ganska mycket när det gäller att se över och bygga upp trupperna.

Jag Rekomdenderar Rome; Total War för dom som giver sig in mer på Civilisation hållet än Warcraft III för det är mycket snarlikt med Lotr; Battle for middle-Earth .

Så det rekomdenderar jag för alla WC III lirare . :cool:

Och en sak till, jag la märke till det du sa Jedi Master om Rome; Total War att det var svårt... ehmm...jag må säga att battle for middle-earth är minst lika svårt,

Har spelat det nu en månad å jag må säga att jag inte kan allt än..som man brukar kunna i dom övriga strategi spelen .

Det jag gillar Skarpt med Lotr; Battle for middle-earth är att man kan röra sig fritt. otroligt fritt, och göra saker man inte kunnat med olika slags trupper innan...

vad sägs om att träna upp en hord med troll? Och kanske (( SLÅ IVÄG )) fienderna som att dom flyger på andra sidan klotet,

Eller kanske träna upp en fin trupp med Rohirims ryttare och rida över förbipasserande Orc's? ... smaka damm :D

Eller kanske träna upp en liten trupp av Mumakil (""Oliphanterna"" ) Som återkommer i Film 2 och 3. / Bok 2 / 3 . och låta dess lönnmördare på ryggen i deras torn skjuta ner fienderna med dödliga pilar med fin precision för att sedan trampa över resten och spettsa dom på hornen..

Sist men inte minst... visst har ni alla märkt att man börjar kunna hitta ranks på gubbarna man har.kunna träna dom till brons silver guld rank å sådant..

Lotr; battle for iddle earth gör er icket besvikna, dom har även mer...

Rank upp till lvl 10 på en Unit.. oavsett vilken, Från vanliga orc's till dom mäktigaste herosen. sist men inte minst, ngt speciellt... öka rank, och du får ändrat utseende.

tar ett exempel, ett troll rank 1 ser ganska vanligt ut utan ngt i handen å sådant.

vad sägs om att plocka upp ett träd ur marken och använda det som klubba? (bamm bamm) :medieval: .

tillbaka till rankningen, om du har ett troll rank 1.. och med ett träd i handen, å den rankas då upp till rank 2... då ändras utseendet sådant att han får en fin lite skinande rustning och en solid klubba i handen, med mera.. .

// Zedd Out.. :meddum:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte testat något av spelen men LOTR:slaget om midgård verkar mycket bättre. T.ex. ifall man spelar som d onda och har ett bergatroll som har tagit upp ett träd och har det som vapen, och trollet går fram till ett par gondor soldater så blir d rädda och gömmer sig bakom sköldarna och backar undan. mer om det här kan du se på spelets hemsida:http://www.eagames.com/official/lordoftherings/thebattleformiddleearth/us/videos.jsp

ps. det är inside the battle vol 1, som de visar om rädslor o sånt :P as häftigt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte testat något av spelen men LOTR:slaget om midgård verkar mycket bättre. T.ex. ifall man spelar som d onda och har ett bergatroll som har tagit upp ett träd och har det som vapen, och trollet går fram till ett par gondor soldater så blir d rädda och gömmer sig bakom sköldarna och backar undan. mer om det här kan du se på spelets hemsida:http://www.eagames.com/official/lordoftherings/thebattleformiddleearth/us/videos.jsp

ps. det är inside the battle vol 1, som de visar om rädslor o sånt :P as häftigt

Om du inte har kört nåt av spelen behöver du inet skriva , jag bryr mig inte om vad du tror!'

Och Rome total war är mycket roligare än lotr : battle for middle-earth

på internet!

Man tröttnar så snabbt på lotr pga att det är lättare och jag tycker att rome total war håller längre!

Det här kanske beror på att jag har en clan på rtw...

Redigerat av LuddE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(LuddE @ 22/12-2004 11:48:52)

Om du inte har kört nåt av spelen behöver du inet skriva , jag bryr mig inte om vad du tror!'

Och Rome total war är mycket roligare än lotr : battle for middle-earth

på internet!

Man tröttnar så snabbt på lotr pga att det är lättare och jag tycker att rome total war håller längre!

Det här kanske beror på att jag har en clan på rtw...

Hmm tycker det är konstigt att du refferarar som att Rome, Total war håller längre,e ftersom att i det stora hela är egentligen Lotr ett spel som är till för att kunna köras snabbt, bygga upp stora trupper och lira sig fram .

Och att det inte ska hålla lika länge, är helt beronde på person från person . för mig är det då´ytterst beroende framkallande. heh .

tycker personligen att det är så att det är Rome; total war man ledsnar på beroende på allt seg spelande, med av uppbuggande av stad å dylikt, gillar det icket. på det sättet.

// Zedd out :meddum:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...