Gäst abu Skrivet 11 December 2004 Rapport Dela Skrivet 11 December 2004 jag tror på vissa gudar .bla Ra, Thor, Isis, Set, mm. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 11 December 2004 Rapport Dela Skrivet 11 December 2004 vad kul sen när alla som inte är kristna dör och kommer på hur fel de hade! det finns bevis att gud finns, kolla bibelguiden... där hade man tolkat alla händelser som hänt sen år 0... jag är döpt, komfirmerad m.m. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 11 December 2004 Rapport Dela Skrivet 11 December 2004 Gud skapade inte människan - Människan skapade Gud. Bibelguiden? Vad är det för skräp? Jag tar inte det som något konkret bevis om en människa suttit och knåpat ihop det. Jag är inte döpt, inte konfirmerad m.m Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orzoon Skrivet 11 December 2004 Rapport Dela Skrivet 11 December 2004 Jag tror på gud han hjälper mig i alla tillfälen !;D sant Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 0012 Skrivet 11 December 2004 Rapport Dela Skrivet 11 December 2004 Muslim och tror på Allah och Mohammed. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 11 December 2004 Rapport Dela Skrivet 11 December 2004 Många tror ju att muslimerna har en egen gud men Kristendomen, Judendomen o Islam har samma gud. Översätter man Allah till svenska blir det just - Gud. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 0012 Skrivet 11 December 2004 Rapport Dela Skrivet 11 December 2004 Många tror ju att muslimerna har en egen gud men Kristendomen, Judendomen o Islam har samma gud. Översätter man Allah till svenska blir det just - Gud. Jo jag vet men flästa i min skola säger att Guds namn är bara för kristna så jag trodde det var kanske så här också. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 11 December 2004 Rapport Dela Skrivet 11 December 2004 Aktiv, troende kristen här... Orkar inte blanda mig in i nån diskussion, men däremot fick jag en spontan tanke vad gäller det där om Bibelguiden... om den inte är trovärdig om en människa skrivit den... vem ska skriva den då? En björn? Kristendom och judendom har samma gud men olika tolkningar av Messias. Islam bygger på judendomen men ser Jesus som en profet och inte Guds son. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 11 December 2004 Rapport Dela Skrivet 11 December 2004 Aktiv, troende kristen här... Orkar inte blanda mig in i nån diskussion, men däremot fick jag en spontan tanke vad gäller det där om Bibelguiden... om den inte är trovärdig om en människa skrivit den... vem ska skriva den då? En björn? Kristendom och judendom har samma gud men olika tolkningar av Messias. Islam bygger på judendomen men ser Jesus som en profet och inte Guds son. Tack för föreläsningen. Höhö, nä inte en björn kanske - vad jag menar är att det är en människa som suttit och pletat ner den där Bibeln på sin fritid. Inget man ska tro på. Religion ställer bara till förtret. Iaf de abrahmitiska religionerna (spc. Kristendomen.) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 11 December 2004 Rapport Dela Skrivet 11 December 2004 (redigerat) Bibeln är inte nerpletad av en människa. Skrifterna man har hittat har hittats på olika platser, och en del skrivna på grekiska, och några inte. Arkeologer har använt sina metoder och fastställt att de skrivits vid olika tillfällen, så de är inte skrivna av samma person. Ställer till förtret... jo, ibland. Men inte alltid. Ta USA som exempel (jag vet, du gillar inte landet, men bara som exempel). New York, hemstad för mängder av mördare och gäng. Oerhört många har blivit frälsta och lämnat det de gjort. En ledare för ett enormt gäng i New York blev frälst på ett möte. Någon dag senare gick han och en grupp andra gängmedlemmar - också de frälsta - in på en polisstation, langade upp vapnen på disken och bad om polisernas autografer. Så jag kan inte direkt se att kristendomen ställer till med problem. Snarare tvärtom. Ps, okej, vi kan snacka om det här, men på ett LÅGT plan, dvs utan personliga påhopp, taskiga inhopp osv. Försök skriva någorlunda trevligt så blir det inte så mycket ilska av det. Har märkt det, det här har tagits upp flera ggr på forumet, och det blir bara ilska och påhopp av det, för att folk inte tänker på vad de skriver. Redigerat 11 December 2004 av Chihuahua Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 11 December 2004 Rapport Dela Skrivet 11 December 2004 (redigerat) Bibeln är inte nerpletad av en människa. Skrifterna man har hittat har hittats på olika platser, och en del skrivna på grekiska, och några inte. Arkeologer har använt sina metoder och fastställt att de skrivits vid olika tillfällen, så de är inte skrivna av samma person. Ställer till förtret... jo, ibland. Men inte alltid. Ta USA som exempel (jag vet, du gillar inte landet, men bara som exempel). New York, hemstad för mängder av mördare och gäng. Oerhört många har blivit frälsta och lämnat det de gjort. En ledare för ett enormt gäng i New York blev frälst på ett möte. Någon dag senare gick han och en grupp andra gängmedlemmar - också de frälsta - in på en polisstation, langade upp vapnen på disken och bad om polisernas autografer. Så jag kan inte direkt se att kristendomen ställer till med problem. Snarare tvärtom. Ps, okej, vi kan snacka om det här, men på ett LÅGT plan, dvs utan personliga påhopp, taskiga inhopp osv. Försök skriva någorlunda trevligt så blir det inte så mycket ilska av det. Har märkt det, det här har tagits upp flera ggr på forumet, och det blir bara ilska och påhopp av det, för att folk inte tänker på vad de skriver. USA attackerar ju länder som har en annan religion, och säger att den religionen är OND. Detta är vad jag kallar förtret. Plus andra världskriget som började som ett religiöst krig. Fyfan...Nej, jag vet att den inte är nerpletad av en människa. Den är fortfarande lika sjuk ändå. Redigerat 11 December 2004 av Jellyfish Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 December 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 11 December 2004 för mej är biblen bara en bok där det står om saker som hände förlänge sedan, en del är sant och en del inte..... men bibeln är inte "helig" på nåt sätt Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg