Hoppa till innehåll

Religion


Guggo

Rekommendera inlägg

  • Svar 126
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Kan ni inte ge något sorts argument för det ni säger?

"det är påhitt" jaså, men varför? Hur har ni fått veta det?

Hur ska man kunna prata om något när man inte har nåt att gå på?

Skriv inte om ni inte har någon anledning och argument för det.

 

0012:

Nä, jag vet inte hur det är med det. Jo, detta borde vara en omröstning men eftersom vi verkar börja snacka här nu, så kan det gå bra ändå.

 

Raistlin:

Jag vet inte hur det är med den där Konstantin. Och vad gäller att det är påhittat, så kan jag ju be dig om en annan sak...

Du vet, om du läst Bibeln, så vet du att Israels folk lämnade Egypten efter att ha varit slavar, men faraon ändrade sig och skickade soldater efter dem.

Folket kom till Röda havet, men där blev det stopp. Faraos folk närmade sig allt mer. Enligt Bibeln delade Gud havet i två så att de kunde gå rakt igenom det. Faraos härar följde efter. När Israels folk kommit genom havet och faraos härar var på väg, släppte Gud tillbaka vattnet. Alla faraos män, hästar och vagnar dränktes totalt. Tro vad ni vill om det.

Men då är grejen den, att på just den plats som beskrivs i Bibeln, har man idag hittat skelett från egyptiska människor och hästar, och delar av vagnar, mitt ute i havet.

Hur har de kommit dit? Ja, det är frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lol, det där kan inte stämma, ett hav är aldrig still, hur kommer sig det då att skeleten har legat där, eller så har massor av soldater åkt över där med en båt och sedan det blivit en fajt och alla dött och båtarna sjönk, likadant med budorden, skulle moses knallat up på ett berg och sedan få massor av sten tavlor? det är ju världens första hippes som skrivit ner bibeln, och sedan så finns visa gruper av muslimer som tror att man kommer till himmelen om man dör för sitt land, typ shia muslimer, och talibaner (dom har tolkat koranen på ett eget sätt)

 

och sedan att skriva att det finns forskare och arkeloger som hittat lik och sådant som stämer över ens med bibeln det är nog bara en tillfelighet...

 

och slutgiltigen, vad kallade du korsridarna då? dom slogs för att omvända turkar och araber nere i mellanöster runt 1500 e.kr, sedan när vi åkte till sydamerika så slogs vi för att omvända indeanerna till kristna, kristendom dödar lika mycket som vilken annan som helst, förutom budhism, det är nog den enda jag skulle tillochmed tänka mig är en san historia (om buddha)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Apoca, det där är dina egna åsikter. Och kan du förklara hur någon är så korkad att man åker ut med enorma skepp (för att få plats med alla vagnar, hästar och soldater), slänger mängder av soldater, hästar, vagnar, vapen etc etc över bord mitt ute i havet?

Det du ser är ur människors sätt att se det. Men tänk dig att OM Gud finns, vad säger då att han inte kan dela ett hav och ge Moses ett par stentavlor?

Vad gäller forskarna och arkeologerna så kan du ju kolla upp det själv och se att det stämmer. Jag skriver inte saker som jag hittar på.

 

Korsriddarna kan man tolka som man vill. Själv håller jag med om att det var fel, men det är inte NU! Det var då, inte nu. Ser du kristna idag som springer runt och dödar folk till höger och vänster? Däremot är de förföljda. Precis nu, när jag sitter och skriver det här, så torteras människor för sin kristna tro.

Tolka det som du vill, antingen är kristna totalt dumma i huvudet, eller så har vi något som vi tror på så starkt att vi kan dö för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lol, det där kan inte stämma, ett hav är aldrig still, hur kommer sig det då att skeleten har legat där, eller så har massor av soldater åkt över där med en båt och sedan det blivit en fajt och alla dött och båtarna sjönk, likadant med budorden, skulle moses knallat up på ett berg och sedan få massor av sten tavlor? det är ju världens första hippes som skrivit ner bibeln, och sedan så finns visa gruper av muslimer som tror att man kommer till himmelen om man dör för sitt land, typ shia muslimer, och talibaner (dom har tolkat koranen på ett eget sätt)

 

och sedan att skriva att det finns forskare och arkeloger som hittat lik och sådant som stämer över ens med bibeln det är nog bara en tillfelighet...

 

och slutgiltigen, vad kallade du korsridarna då? dom slogs för att omvända turkar och araber nere i mellanöster runt 1500 e.kr, sedan när vi åkte till sydamerika så slogs vi för att omvända indeanerna till kristna, kristendom dödar lika mycket som vilken annan som helst, förutom budhism, det är nog den enda jag skulle tillochmed tänka mig är en san historia (om buddha)

Asså du vet inte mer än mig om muslimer därför jag är själv muslim !
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är helt klart Kristen Patriot. Håller på att Konfirmera meig nu..

 

Islam vill inget annat änn att självmordsbomba!

Snacka inte skit om muslimer idiot !
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Chihuahua: De kristna dödar visst för att omvända! Menar du att korstågen inte var till för att omvända "hedningar" till "den rätta tron"? De slaktade tusentals människor i Guds namn!!! Den allsmäktiga gud är verkligen barmhärtig.... <_<

 

Fuel: Islam förespråkar inte självmord, inte heller burka eller liknande, det är den senare tolkningen som det är fel på. Om jag läser i T ex Bilbeln och får för mig att Gud hatar homosexuella, betyder inte det att verkligen står ordagrant att jag ska döda folk som inte är hetro. Det är min tolkning det är fel på! Inget i Islam säger "spänn fast bomber på dig själv och gå och döda alla", det är enligt min mening folk som missuppfattat religionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

som claudia säger, det finns olika tolkningar av koranen, talibaner har blandanat tolkat den på eget vis, shia muslimer (dom som ofta självmord bombar) tror att om man dör för sitt land så har man sin plats i paradiset garanterad.

 

0012 jag tror inte jag vet om koranen än du, jag har bara typ läst hälften av den, när jag under en tid bode uppe i stockholm i en muslimsk familj, så... sedan kanske jag har forskat om själva ämnet, läst från flera vinklar, inte bara vad "pappa" säger till mig...

 

 

Chihuahua hur tror du folk åkte över vatten för att kriga? under den tiden så tror jag man hade båtar precis som idag, dom hade ju förfan båtar, filmen troja (exempel) bygger på en sann historia där åker ju dom för f*n med båtar, och det var inan jesus födelse, det var ju eygperna och grekerna som åkte runt i och kriga med båtar... och om det blir fajt ute tills havs så tror jag att en del saker måste kastas över bord... jag tror nog mer på den saken än att någon gud flytta på flera miljoner liter vatten bara för att ett folkslag skulle slippa simma... och du skriver själv att människor torteras för sin tro, därför ska man inte tro på saker som inte finns, det är inte bra. och mina egan åsikter stämmer nog väldigt bra översäns med vad mer än 80% av vad forskare säger, det finns inte tillräkligt med bevis för att säga att gud existerar, och om han gör det så har han säkert åkt till en annan glax för att börja om från början...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Korsriddarna kan man tolka som man vill. Själv håller jag med om att det var fel, men det är inte NU! Det var då, inte nu. Ser du kristna idag som springer runt och dödar folk till höger och vänster?

Ja, åk till Knutby så lär du se några patetiska överkristna idioter som försöker döda varandra.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...