Hoppa till innehåll

Hur kom ni på ert Användarnamn ?


CiR3

Rekommendera inlägg

  • Svar 115
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

En nazgûl är en ringvålnad.

 

 

En nazgûl är inte en ringvålnad det är Drakarna som dom rider på som är nazgûler.

 

 

För det första. I filmen kanske det är så men i böckerna är nazgûlerna ringvålnader. Tror att nazgûl betyder ringvålnad på Quenya.

 

För det andra. Det är inte drakar de rider på. Det är vingbestar.

 

Ett citat från den utmärkta sidan Skalman: "År 3018 inleddes Ringens krig genom att Sauron sände ut de nio nazgûlerna på jakt efter Härskarringen, som han nu visste var funnen. Dessa väldiga ryttare blev av med sina väldiga hästar då de försökte övergå Bruinens vadställe men hindrades av alvernas magi. Hädanefter färdades nazgûlerna på väldiga och uråldriga vingbestar. Dessa onda djur skapades av Morgoth och var uppfödda på orcherkött och var större än till och med de väldiga örnarna."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Gäst Kannibalgäddan

hmmmm.....jag skrev en uppsats om människoätande jättebjörkar och farliga vattendrag i en typ uppsats man skulle skriva.då skrev jag att den personen det handlade om slängde sig undan från en landlevande KANNIBALGÄDDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmmmm.....jag skrev en uppsats om människoätande jättebjörkar och farliga vattendrag i en typ uppsats man skulle skriva.då skrev jag att den personen det handlade om slängde sig undan från en landlevande KANNIBALGÄDDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

du har livlig fantasi du! :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...