shacti Skrivet 30 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2006 Undrar en sak, vad räknas deathstars till för genré? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 31 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2006 (redigerat) Gillar mest Melodic Death Metal och Thrash Metal. Lyssnar mest på In Flames, Children Of Bodom, The Haunted, Soilwork och Arch Enemy. Ibland lyssnar jag på Rammstein, Dark Tranquillity och lite random death/thrash. Redigerat 31 Januari 2006 av 13 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 31 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2006 Rammstein är väl mer Industrial. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 31 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2006 Rammstein är väl mer Industrial. Jag tror nog det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 1 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2006 Rammstein är väl mer Industrial. Industriel Metal, ja. (??) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 5 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2006 Jag kan inte kalla Cradle of Filth för Black metal, dom ju mest ut så för att att få uppmärksammhet. Det som jag kan kalla Black är Gorgoroth, Mayhem osv.. De var ett klockrent black metalband förr...nu har de utvecklats som alla andra.. De är någon sorts blandning ja, men i grund och botten är de fortfarande black..inte renodlad, men inom samma huvudgenre iaf. Samma sak som hänt med In Flames..de var ju tom ett black metal band innan de bytte till det där mera lättvikts-pop-rock soundet de har nu... Shacti...har för mig att Deathstars också räknas till Industrial Metal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 5 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2006 Vad är skillnaden mellan Hårdrock och metal? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 5 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2006 Vad är skillnaden mellan Hårdrock och metal? Metal är mycket hårdare och brutalare än hårdrock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 6 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2006 Hårdrock är inte speciellt specifierat. Det är ungefär som att säga rock. i den genrén ryms både elvis och nightwish. det är helt enkelt inte tillräckligt exakt om man skulle kalla metal för hårdrock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ENGULBanaaAaAaN Skrivet 7 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2006 Vad är skillnaden mellan Hårdrock och metal? metal och hårdrock är samma sak Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 7 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2006 verkligen inte ! Det finns ju massor av olika metall-stilar som alla låter olika, men med hårdrock låter det likadant dvs lite småtråkigt som till exempel de lite äldre Metallica skivorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 7 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2006 verkligen inte ! Det finns ju massor av olika metall-stilar som alla låter olika, men med hårdrock låter det likadant dvs lite småtråkigt som till exempel de lite äldre Metallica skivorna. Håller med dig på allt :cool: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.