Gäst Helgon Skrivet 26 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2007 Jag är socialdemokrat, har alltid lagt mig åt vänster. Påtal om feminismen har det gått till överdrift. Först var det "vi ska ha lika mycket" och nu "män är svin". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hyperactive Skrivet 26 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2007 100% AFA va.. så du går omkring o slår ner folk som resten i AFA gör? AFA har bra ändamål, usel taktik. Nej jag slår varken ned folk eller vandaliserar. Har jag inte skrivit något om. Läs ordentligt istället för att dra för snabba slutsatser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 30 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2007 ja vilken av partierna har bäst åsikter osv tycker bäst om folkparti,bra idé med att invandrare ska lära sig svenska. först tyckte jag nog att moderaterna var bäst men låga skatter och bra utbildning och många nya jobb. det var innan valet. dom har faktiskt inte gjort så mycket sen dess och nu håller jag faktiskt på miljöpartiet pga den växande miljöfrågan. igentligen så är jag lite imot politik och demokrati, allt är ändå bara en j*vla diktatur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 30 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2007 Folkpartiets idéer om att tvinga elever att tala svenska i skolan kan liknas vid försvenskningen av Tornedalen, som numera betraktas som en skamfläck i Sveriges minoritetspolitik. Skall Sverige lära sig av sina misstag, eller göra de om igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snake_Eater Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 Jag är åt vänstern, Miljöpartiet och Socialdemokraterna tycker jag är de bästa partierna. Helgon: Du har helt rätt när det gäller feminism. Det har gått till en stor överdrift, och feminism borde likställas med nazism och annan extremism. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 (redigerat) Vill du förklara hur du kan likställa feminism (som oftast verkar för jämnställdhet) och nazism (utrota alla icke "arier") ? Redigerat 6 Februari 2007 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 8 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2007 Jag är åt vänstern, Miljöpartiet och Socialdemokraterna tycker jag är de bästa partierna. Helgon: Du har helt rätt när det gäller feminism. Det har gått till en stor överdrift, och feminism borde likställas med nazism och annan extremism. Får jag fråga om du vet vad nazismen innebär och vad feminismen innebär? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 14 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2007 (redigerat) 100% AFA va.. så du går omkring o slår ner folk som resten i AFA gör? AFA har bra ändamål, usel taktik. www.antifa.se står att de åker omkring o slår ner folk, förstör andra gruppers möten, o lägger ut bilder, namn o adress till folk de anser vara nazister.. va gör du då, delar ut lappar? Redigerat 14 Februari 2007 av Kaktus-Killen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
von kluth Skrivet 22 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2007 Jag orkar inte läsa alla inlägg eftersom att jag bara kommer börja skriva allt för långa inlägg om bla bla bla osv. etc. Därför säger jag bara att jag är Vänster ända in i själen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 23 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2007 Folkpartiets idéer om att tvinga elever att tala svenska i skolan kan liknas vid försvenskningen av Tornedalen, som numera betraktas som en skamfläck i Sveriges minoritetspolitik. Skall Sverige lära sig av sina misstag, eller göra de om igen? I England talar man engelska. I Norge talar man norska. I Sverige talar man svenska! Vad är felet med att tvinga alla prata svenska, vi bor i Sverige. Eftersom någon bumpade denna två år gamla tråd får jag väl igen skriva vad jag tycker om feminismen, nämligen samma sak som för två år sen, men nu kan jag nog utrycka mig lite bättre. Feminism är, har alltid varit och kommer alltid vara något jag föraktar. Hjälper inte och är fel, killar och tjejer är, har alltid varit och kommer alltid vara olika. Förresten, är AFA lagligt? Eller en olaglig organistation? För skulle någon göra samma sak, fast tvärt om, vara för alla saker afa är emot skulle det förmodligen inte vara lagligt. Tycker själv inte afa borde finnas, är i princip emot allt de står för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 13 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2007 Det tillhör de mänskliga rättigheterna att få tala sitt eget språk. Då spelar det ingen roll var man bor. Landsgränserna är ritade av människan, egentligen är världen fri. Vi har minoriteter, det är bara att acceptera det. Personligen skulle jag aldrig flytta till ett land och inte vilja lära mig landets språk. Man hamnar ju helt utanför samhället. Det vill dessa skolbarn förmodligen inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 13 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2007 Folkpartiets idéer om att tvinga elever att tala svenska i skolan kan liknas vid försvenskningen av Tornedalen, som numera betraktas som en skamfläck i Sveriges minoritetspolitik. Skall Sverige lära sig av sina misstag, eller göra de om igen? Lite intressant här, du anser alltså att man skall tvinga folk att prata svenska, men man skall absolut inte tvinga dem att ha säkerhetsbälte på sig när man kör bil ? Sorry för att det blev lite OOT, men kunde inte låta bli. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.