Hoppa till innehåll

Dödsstraff


Gäst Liquid Silk

Rekommendera inlägg

  • Svar 127
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Selkie Girl...är det verkligen din åsikt?

Låt oss säga att en följare av nån terroristgrupp bestämmer sig för att släppa ut ett dödligt virus som mördar hundratusentals om inte miljoner människor, går in i ett varuhus under julruschen med 20kg C4 eller "bara" tar ett maskingevär som rymmer 30skott i magasinet plus de 4extramagasin han har under rocken och släpper iväg en storm av vinande kulor under en demonstration...

 

Nu är det här kraftigt överdrivet, men jag skulle inte nöja mig med att se honom dö...skulle hellre se honom utsättas för tortyr. Men då tortyr inte accepteras skulle jag MINST kräva att denne fick dödstraff.

 

Sedan finns det de personer som inte klarar av livet utanför ett fängelse, utan måste ha rutinerna, vakterna och den hierarki som råder innanför fängelsets grindar. När sådana personer släpps ut ur fängelset är risken VÄLDIGT stor att de kanske begår brott igen och igen och igen tills de åker in igen. Bättre att ge dem dödsstraff efter andra eller tredje återfallet (då är de ju bevisligen skyldiga) än att låta dem gå fria i samhället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker dem kommer iväg för lätt med dödsstraff. Låt dem ruttna bort i sin cell.

Dessutom avrättar USA barn!

Jo de kanske kommer iväg för lätt, men det är bättre än att bara ge dem fängelse. Jag gillar iofs USAs dödstraff som kan hamna på 3000år hehe, det borde suga ut hoppet ur förbrytarna. Men det kostar att låta dem sitta i fängelse också, det är ju inte precis så att det är bröd och vatten som gäller längre. Staten lägger ut mer pengar på fängelsernas mat än mitt gymnasiums. De har ju rasthallar med TV och Radio, gym osv(beror självklart på vilken sorts anstalt)...den här frågan om att människor inte ska behandlas som djur har ju gjort att fångar har ett bra liv. Många uteliggare begår brott bara för att de vill komma in i fängelser och få gratis mat, säng osv. Ruttnar...det gör de ju inte precis.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...