Hoppa till innehåll

Dödsstraff


Gäst Liquid Silk

Rekommendera inlägg

  • Svar 127
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det finns hur många exempel på invandrare som inte fått jobb, trots att de har haft högts utbildning. En kille som hette Adamhad Mahur fick inte jobbet, trots att han hade högts utbildning. Ett halvår senare försökte han igen, då han hade bytt namn till Erik Karlsson. Han fick jobbet.

 

Rasister i uniform, det är vad svenskarna är.

Jo, men nu har det ju börjat gått åt andra hållet. Hörde du om det där i Umeå?

Universitetet krävde att man skulle ha minst 1 förälder av utländsk bakgrund. Om du var svensk och hade überbetyg fick du inte komma in, men om du var invandrare med medelbetyg var du nästan garanterad en plats.

 

Inte så bra det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Jokinen @ 23/01-2005 16:46:44)

Det finns hur många exempel på invandrare som inte fått jobb, trots att de har haft högts utbildning. En kille som hette Adamhad Mahur fick inte jobbet, trots att han hade högts utbildning. Ett halvår senare försökte han igen, då han hade bytt namn till Erik Karlsson. Han fick jobbet.

 

Rasister i uniform, det är vad svenskarna är.

Jo, men nu har det ju börjat gått åt andra hållet. Hörde du om det där i Umeå?

Universitetet krävde att man skulle ha minst 1 förälder av utländsk bakgrund. Om du var svensk och hade überbetyg fick du inte komma in, men om du var invandrare med medelbetyg var du nästan garanterad en plats.

 

Inte så bra det heller.

M, jag hörde det. Blir någon form av omvänd rasism som är lika äckligt den.

 

"Ja, nu är vi snäll mot den där svartingen för vi e ju ingra rasister..."-typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På ett sätt säger jag Ja till dödsstraff, på andra tankar Nej.

 

Om du gjort någonting, och du egentligen förtjänas med döden, istället får du sitta i ett rum och få "vård". Att sitta i det där rummet i runt 20 år är förmodligen mycket psykiskt påfrestande. Och när du sedan kommer ut är det stor chans att du gör något ännu värre. Om du dödar personen direkt, utan tvekan på oskyldighet, så fick han inte chans att vårda sin hjärna. Han föddes olika än oss andra, han tänkte olika och var förmodligen allmänt puckad. Därför ska man inte dö. För att man är "annorlunda". Om nån högperson någonstans anser att personen är en fara för världen, ungefär som en knarkar-kungsmassmördare, och bör avlivas. Är det bättre att göra det än att sätta honom och ruttna i en cell utan civilization i 20 år. Då är han förmodligen ännu mer knäpp när han kommer ut.

 

Jag måste väl välja mellan Ja och Nej tillslut ändå.

Och jag säger ändå Nej. Det känns så j*vla dumt att döda någon. Även fast den har dödat minst en. Men att ge den vård känns lite dum det också, för personen för en otrolig psykiskpåfrestning och när han/hon sedan kommer ut i samhället igen, ligger vi andra devlis ganska kasst till. På så sätt är det kanske lika bra att ta hans liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja till dödsstraff, nej till bätre fängelser! f*n j*vla hotell ju ffs. bätre fängelser?! f*n när jag tröttnar på att jobba då ska jag f*n begå ett brott, typ sno en lastbill full med glasögon för då kommer jag förhopnoings viss in i fängelset, då slipper jag jobba och då får jag betalt för att inte göra något! jippie!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...