Hoppa till innehåll

Tycker Ni Det Är

Gäst Adema

Rekommendera inlägg

jag har precis ändrat min tanke om komunism, den finns ju f*n ingen stans, bara hos små vegan killar och små vegan tjejer i små förorter till stora städer, det är synd att ni fortfarande drömer om ett jämndstält land, eftersom det kommer inte ske, det finns fler nazister och rasister än vad det finns komunister, så det är störe chans att dom gör revulution eftersom dom redan har vapen och tränar sina "soldater" i svenska lumpen...komunismen enligt din mening har aldrig vart andvänd, som du skriver i ovantext, plus så skiter jag i hur gubben stavar sitt namn, du fattade ju ändå vem jag menade, så det spelar ingen roll då, jag fick mitt budskap förmedlat

och usa kan dra åt h*lvete det enda dom gör är att manipulera små svenska barn via tv spel och filmer så dom tror att usa är dom bästa

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 74
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

okej, på tre ställen i världen... oj fyfean, snart kommer komunismen att göra revulution mot alla kaputalister och andra som inte får finnas i deras länder! shit dax att skaffa en svensk flaga med ett kryss över... och införa sovjets flagga, som du har som avatar och sovjet var ju inte komunister, och lenin (om du säger att han va det) dödade f*n sitt egna folk! massmord! han och stalin var lika körda

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, Lenin hade en idé om ett klasslöst samhälle, han var en man av folket. Stalin var översittare.

Jag väljer att ha den här flaggan som avatar för att den betyder någonting. Den ska inte förknippas med regimen i Sovjet, precis som vår nationalsång inte ska förknippas med rasism o nationalism.

Och även om ínte kommunsimen alltid har lyckats, hur ofta gö kapitalismen det? Aldrig. Inte i Sverige, inte i USA inte någonstans. Dessutom finns det många andra exmempel på där kommunsimen har blomstrat, och blomstrar.

Kongo, Vietnamn, Laos m.m, visst har det varit jävligheter här också men det är det överallt. Ofta beror dessa jävligheter på Kapitalismens USA som attackerar kommunsitiska länder, som t.e.x i Vietnmankriget, utan anledning.

Kina o kommunsim ska man aldrig nämna i samma mening. Det är en pragmatistisk kommunism, och det är inte samma sak.

Redigerat av Jellyfish
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kaputalism har gjort USA till ett av världens farligaste länder... komunism har gjort ryssland till världens störta utförsäljare av atombomber och kemiska stritsvapen...

vi har "typ" aldrig varit kaputalister, de valår vi varit det så har vi inte riktigt anpasat oss innan sossarna tagit makten igen, och skäran och hammaren kommer altid förknipas med sovjet, men nationalsången är det bara dom okuniga som tror att det är ett vapen åt nazism, en utbildad person vet att nationalsången fanns innan nazism kom...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jallyfish... du säger att kungen kostar pengar. Hur mycket tror du att det är jämfört men socialbidrag och andra bidrag som folk fuskar sig till.

Juste! Ingenting, kungen ska sitta kvar. Han är en bra och viktig symbol för Sverige och jag tror att större delen av den svenska befolkningen är villiga att betala den lilla summa han gör av med.

Däremot borde man upphöra med betalning till såna som Freivall som åker runt på luxresor med svenska skattepengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jallyfish... du säger att kungen kostar pengar. Hur mycket tror du att det är jämfört men socialbidrag och andra bidrag som folk fuskar sig till.

Juste! Ingenting, kungen ska sitta kvar. Han är en bra och viktig symbol för Sverige och jag tror att större delen av den svenska befolkningen är villiga att betala den lilla summa han gör av med.

Däremot borde man upphöra med betalning till såna som Freivall som åker runt på luxresor med svenska skattepengar.

Lilla summa? För de pengar vi slösar på ett dumhuvud som inte gör något skulle vi kunna få mycket bättre sjukvård, äldrevård, skola o mycket mera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den lilla summa kan fortfarande inte jämföras man vad som fuskas bort osv. Det skulle absolut inte räcka till allt det du räknade upp i alla fall.

Kungen är en viktig symbol för Sverige, inte något dumhuvud som du påstår.

Shacti... det är din kommun/skola som bestämmer skolmaten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jellyfish du får väll säga åt alla dina polers att jöka mer så det blir fler barn så det så småningom blir fler personer som kan betala skatt så att komunen får mer pengar så dom kan bygga dina älskade fängelsen där fångarna har gardiner, och kanske även då pengarna räcker till en och en annan lenin staty

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jellyfish du får väll säga åt alla dina polers att jöka mer så det blir fler barn så det så småningom blir fler personer som kan betala skatt så att komunen får mer pengar så dom kan bygga dina älskade fängelsen där fångarna har gardiner, och kanske även då pengarna räcker till en och en annan lenin staty

Fängelsen med gardiener.... uhhh... fångarna i Sverige har det radan aldes för bra. Tycker vi ska införa amerikansk standard på våra fängelsen och straff. Då skulle brott kanske vara avskräckande pga straffet som väntar en.

En Stalin staty skulle ju inte sitta helt fel heller, han som var så godhjärtad....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...