Hoppa till innehåll

Tycker Ni Det Är

Gäst Adema

Rekommendera inlägg

Jelly tänk igen:

Tex:

Majvor är städare. Hon hoppade av skolan i 9an. Hade inga bra betyg hon fick med nöd och näppe jobb på en skola.

lön: ca 14 000/månaden

Urban är hjärnkirurg. Han har pluggat i 20 år totalt. Han hade toppbetyg och fick jobb inom sjukvården. efter ett tag blev han hjärnkirurg. Nu räddar han liv varje dag. lön: ca 80 000/månaden

Majvor tar bort tuggumi, Urban tar bort tumörer...

Sen kommer det nån idiot som du och säger att båda ska ha samma lön... är det rättvist mot Urban som verkligen kämpar! och Majvor som skiter i allt!

Jelly vakna upp ur din drömvärld!

Ingen ska straffas för att man har mindre läshuvud än någon annan. Majvor har ett pissjobb hon kanske inte vill ha, och får torka bajs varje dag.

Urban hjälper andra, och valde efter intresse och för att han var smart. Och förmodligen för att hans farsa är ett rikt as.

I ett kommunistiskt samhälle kan vem som helst bli doktor, om man har huvud till det.

Annars så får man väl bli nåt annat man kan tycka vara kul, men lika mycket betalt ska man ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 74
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

nä,kommusnism é inte en bra idé! Klart som f*n att sverige skall ha kvar sin Monarki! Bara det att vi kan låta en annan släkt ta över kronan nu! Jag gillar precis inte den nuvarande knugen, så låt kronan gå över till ett svenskt släkte som vet hur man leder sitt land!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Femtioelva tuggumipappers plockare som trängs runt en damm ? Njaa.

Så skulle det sett ut, man väljer ju såklart det enklaste jobbet.

Låter lite drygt.

Jag är själv helt övertygad om att det inte går till så i Kommunistländerna som dom själva påstår. Vilket är positivt. Halleluja.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter lite drygt.

Jag är själv helt övertygad om att det inte går till så i Kommunistländerna som dom själva påstår. Vilket är positivt. Halleluja.

Man kanske väljer det man vill? Vill man bli forskare, och är smart nog, så kan man det. Man väljer ju inte alls det enklaste jobbet, utan vad man har för livsdröm kanske.

Jo, på tex Kuba är all utbildning, alltså precis all, gratis och jobben tjänar lika mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske. Jag har inte bott i ett kommuniststyrtland själv, och jag antar att itne du gjort det (?), så jag har ingen aning om det går runt städare överallt. Men det borde göra det, det låter ju som det. Att man får lika mycket pengar vad man än jobbar som. Då kan man ju jobba som brevbärare, vilket är ungefär 1 timme varje dag. Eller sälja Kvällsposten kanske. Istället för att jobba som sjuksjöterska och operera om nätterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske. Jag har inte bott i ett kommuniststyrtland själv, och jag antar att itne du gjort det (?), så jag har ingen aning om det går runt städare överallt. Men det borde göra det, det låter ju som det. Att man får lika mycket pengar vad man än jobbar som. Då kan man ju jobba som brevbärare, vilket är ungefär 1 timme varje dag. Eller sälja Kvällsposten kanske. Istället för att jobba som sjuksjöterska och operera om nätterna.

Nej, jag har inte bott i nåt, jag har besökt.

Det går inte runt städare överallt.

Dessutom är jobben mer o bättre anpassade, de flesta är lika "jobbiga".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter lite drygt.

Jag tror inte alla vill bli tuggumipappersplockare. Det finns nog de som vill bli hjärnkirurger hur mycket de än får i lön.

Dessutom behöver man inte oroa sig för pengar och studielån om utbildning är gratis. Bara att plugga på bäst man vill.

Men är inte utbildningen gratis här i Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om Sverige skulle bli kommuniststyrt, så skulle jag personligen ta brevbärare som jobb. 1 timme om dagen handlar det om, och du har samma lön som en som operar om nätterna och räddar flera liv om dagen. Det låter ju ganska okej, ellerhur ? B)

Det skulle inte funka. Vad utnyttjar ni er fritid till egentligen, plugga ?

Ganska idiostiskt, som du själv uttrycker dig i en annan tråd här på forumet, Jellyfish. (Kan leta upp om det behagar) - "Låt inte skolan förstöra ditt liv, lite skolk förvärrar ingenting."Jaså ? Vad gör du då på fritiden ? Om du skolkar bort hela skoldagarna ?

Nånting som du tycker är kul såklart, och kul ska livet vara. Inte hårt och arbetssamt.

Redigerat av Mellanmjölk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...