Hoppa till innehåll

Tycker Ni Det Är

Gäst Adema

Rekommendera inlägg

• Svar 74
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Alla brevbärare jobbar väl inte bara en timme/dag? Man kan ju ha timmlön annars. Jobba du din timme för 150kr så kan hjärnkirurgen jobba sina nätter och få ihop några tusen.

Vill man bara jobba en timme jobbar man bara en timme.

Man ska ändå ha samma lön eftesom utbildningen är gratis. ;)

Eller hur Jellyfish? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nyss sa ni att alla hade samma månadslön ?

...

Jo, misstolkningar uppstår extremt lätt. Jag menar att brevbäraren som bara jobbar en timme får 150kr/dag medan hjärnkirurgen jobbar fler timmar och får då några tusen/dag (Eller några hundra. Hur som helst så får han mer pengar i slutändan).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu förstår jag inte, Cloud och Jellyfish.

Ni säger först att alla har samma lön, och allt delas broderligt. Då ska ju inte t.ex hjärnkirurgen tjäna mer än brevbäraren. Om brevbäraren bestämmer sig för att bara jobba en timme. Det ska jag vara lika lön till alla, påstår ni.

Ellerhur - Jellyfish ? ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det blir ju det. Vi säger att alla har en timmlön på 150kr (med så här långt?). Om man jobbar en timme (1h*150kr=150kr) får man 150kr. Om man jobbar typ 8 timmar (8h*150kr=1200kr) får man 1200kr. Förstår du nu?

Redigerat av cloud
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ursäkta att jag avbryter er diskussion och återgår till ämnet för tråden. Ville bara säga vad jag tycker i frågan. Jag anser att monarkin bör läggas ner omgående. Monarki är förlegat och tjänar inga viktiga syften. Det kostar bara skattebetalarna pengar. De flesta som vill ha monarkin kvar, vill nog det bara för att de gillar att läsa om kungafamiljen i skvallerpressen.

För övrigt håller jag med er som tycker att kungen, Victoria och Carl Philip (stavning?) är blåsta. Så fort de öppnar munnen på TV blir det så pinsamt att jag måste byta kanal. Den enda som har nåt i skallen är Silvia.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...