bmth Skrivet 21 December 2009 Rapport Dela Skrivet 21 December 2009 (redigerat) http://i48.tinypic.com/jutzwx.jpg Jag tycker jag ser mycket awesome ut, och jag älskar min skjorta. Orginal bilden får ni inte se, med tanke på att jag har ett nytt huvud så kan man ju bara gissa att orginalet är inte så awesome :lol: Redigerat 21 December 2009 av bmth Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 21 December 2009 Rapport Dela Skrivet 21 December 2009 http://i49.tinypic.com/ayqe81.pngKritikVäldigt blandade effekter, abstrakt till höger med "spikarna" / C4D och sen "Grunge" vid vänster där Leonaidas är och Texten passar inte in med shadow eller outerglow. @Damel Du kan rita i rl men när du drar över till datorn suger det. Hackiga linjer och inge "pressure" på linjerna, Du borde köpa en sån där skiva du kopplar in i datorn så kan du rita för hand på den, då får du samma pressure effekt som på rl ritningen, där du trycker hårdare med pennan och där du nästan skissat. Och färgningen är samma, med en stor rund brush på 50 radie som du sedan försöker få att "bli mindre" där ljuset börjar komma in är väldigt svårt utan Pressure effekt :P Du kan också göra ett nytt lager, dra din skugga hur du vill ha den, vart du vill att den ska försvinna osv, sen markerar du bara det som hamnade utanför ansiktet och klipper bort det, så den ser ut att försvinna in under håret t.ex. @ bmth, Väldigt bra gjort, kanske simpel men fortfarande fick du den att se bra ut, väldigt svårt att få så enkla effekter att se snyggt ut, gillar hur det är helt grön bakgrund sen den röda skjortan som bryter sig ur mönstret :) Även fast den där effekten brukar ta bort mycket detaljer så ser man t.ex. bröstfickorna på skjortan fortfarande, gillade också varg huvudet :D svårt att få en helt annan bild med annat ljus och annan kvalité att passa på en helt annan bild och få effekterna att likna den första bilden. Trodde först du stod i ditt rum eller något rum men såg sedan träden osv, är det fotat i skogen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bmth Skrivet 21 December 2009 Rapport Dela Skrivet 21 December 2009 Aw, tack ExorZ :) Ne bilden är faktist tagen i mitt rum, men jag klippte bort det och la till skog som bakgrund. Blev lite besviken på att bakgrunden blev wierd, man liksom måste verkligen tänka för att se att det är skog haha. Annars lbev jag faktist halvt nöjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 21 December 2009 Rapport Dela Skrivet 21 December 2009 Detta är den första bilden jag någonsin gjort, gjorde den bara på några minuter så... Fast i PhotoScape, inte PhotoShop... Member tror inte på att jag har gjort den... Hade 1280x800 för att jag ville! >=D Svårt att betygsätta bilden om du inte lägger ut originalet :rolleyes: Ska hitta originalet lol. En kompis länkade bilden. Återkommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuddie Skrivet 21 December 2009 Rapport Dela Skrivet 21 December 2009 @ExorZ Tro mig, det blir askasst när jag ritar Manga IRL. Och så använde jag reference pic. Men ja, jag planerar att köpa en Tablet så det blir som när man ritar irl fast datan. Har ju Photoshop så då kan man ha sketch som ett layer :D Nemas Problemas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Friday Skrivet 22 December 2009 Rapport Dela Skrivet 22 December 2009 Reference: Min: En fråga bara, har du kalkerat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuddie Skrivet 22 December 2009 Rapport Dela Skrivet 22 December 2009 Reference: Min: En fråga bara, har du kalkerat? Ja. Men glömde tillägga det... Jag ritar för dåligt på datan och IRL för att inte ha en reference eller kalkera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 27 December 2009 Rapport Dela Skrivet 27 December 2009 (redigerat) :S Redigerat 29 December 2009 av TJaalol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 28 December 2009 Rapport Dela Skrivet 28 December 2009 :S Ganska snygg bara lite blurig dock, en sharp skulle inte skada : ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 29 December 2009 Rapport Dela Skrivet 29 December 2009 :S Ganska snygg bara lite blurig dock, en sharp skulle inte skada : ) jo jag vet men när jag la till lite skärpa blev den pixlig:S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 30 December 2009 Rapport Dela Skrivet 30 December 2009 :S Ganska snygg bara lite blurig dock, en sharp skulle inte skada : ) jo jag vet men när jag la till lite skärpa blev den pixlig:S Hade varit snyggt med mer skärpa på halo killen med skärpa verktyget, då han står längst fram på bilden och normalt skulle han inte ha samma oskärpa som bakgrunden, får bilden att se platt ut. (Från första bilden, såg nu att du satt upp en ny med lite skärpa.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 30 December 2009 Rapport Dela Skrivet 30 December 2009 :SFör mycket fokus på texten, man vet inte om man ska fokusera på den eller på master chief. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.