hotchip Skrivet 24 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2005 hej, bullemi är minst lika allvarligt som anorexia. här är 2 deffinitioner. Anorexia nervosa drabbar främst flickor och unga kvinnor. Sjukdomen är känd inom medicinen sedan 1600-talet. Den som är drabbad känner sig ofta tjock, fastän hon väger för lite. Tanken på att gå upp i vikt gör henne livrädd. Att äta vanlig mat ger ångest. Trots detta tänker anorektikern hela tiden på mat. Hela livet kretsar kring mat, ångest och rädslan för att gå upp i vikt. Anorexisjukdomen går i de flesta fall över men förloppet kan ibland bli långdraget. Utan behandling leder sjukdomen i en del fall till döden pga svält eller självmord. Bulimia nervosa, hetsätning, är närbesläktat med anorexia. Hetsätning har blivit ett vanligt problem hos många kvinnor. Den som lider av hetsätning vräker tvångsmässigt i sig stora mängder mat för att sedan ofta kräkas upp den. Andra sätt att kompensera för hetsätningen är att fasta, motionera, laxera eller hålla en extrem bantningsdiet. Även hetsätaren är livrädd för att gå upp i vikt och känner sig tjock, oavsett om hon är det eller inte. Då de flesta hetsätare är normalviktiga syns det inte på utsidan att någon lider av bulimi. Tillståndet medför ofta ett stort lidande och kan leda till svåra komplikationer i form av depression, självmord och social isolering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 24 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2005 Jag var på det där testet 18.7 och det stogatt jag var helt normal :medieval: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 11 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2005 En vän till mig har det... Mycket jobbigt för henne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 11 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2005 På testet fick jag 22.9 och min vikt är helt normal... =) Fast jag har en stor mage... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst x0t Skrivet 12 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2005 En jag känner har det.. har iallafal haft det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bure^ Skrivet 12 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2005 20,1 har jag ! Helt normalt stog det jag väger 48 och är 154 lång Helt normalt :D :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst abu Skrivet 19 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2005 (redigerat) http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=977&a=4326 Här kan man räkna ut sin BMI gott folk. Mitt BMI ligger på 15.4... Om jag väger så mycket som jag tror jag väger... 100% säker på att det inte kan vara mer iaf. Kanske mindre. Va f*n, dom säger att jag ska gå upp i vikt och jag tycker ändå jag är ganska rund.. :P mitt BMI ligger på 16.6 Redigerat 19 Mars 2005 av 176-671 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Steezy Skrivet 19 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2005 (redigerat) Dom säger att jag ska gå upp i vikt.. :P BMI = 17.9 Redigerat 19 Mars 2005 av Steezy Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 20 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2005 18,9 fick jag som sagt. Funderar verkligen inte på att gå ner i vikt iallafall. Kan gott lägga på mig några kilo, normalt för mig längd är ungefär 72 kilo. Jag väger 63. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anorectic Skrivet 2 April 2005 Rapport Dela Skrivet 2 April 2005 13,6....men vafan som om man orkar äta en massa skit för att gå upp. hur mycket fet mat jag äter jag går väl bara upp 0,1 kilo eller så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CiR3 Skrivet 2 April 2005 Rapport Dela Skrivet 2 April 2005 BMI = 18.9 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 April 2005 Rapport Dela Skrivet 2 April 2005 hmm har mellan 21-23 har jag för mej..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.