Hoppa till innehåll

Ffx


oOlillajagOo
 Dela

Rekommendera inlägg

Oj, Förlåt. Sidan kanske är för komplicerad för dig :P Jag fattade i alla fall hur jag skulle göra när jag läst där. Men jag får väl sätta mig ner nu och skriva en förenklad version då.

 

Först ska du till Remiem templet i Calm Lands. Låna en chocobo av chocobo tränaren sen rider du till sydöstra hörnet av Calm Lands. Där ska det finnas en liten gul fjäder på marken. Rid fram till den och tryck på X. Då ska chocobon, tillsammans med dig, hoppa ner för kanten. Nu ska du hoppa av chocobon och gå genom den smala vägen in i berget. Sen ska du springa över hängbron och sedan tar du och springer höger runt templet till en chocobo. När du pratar med denna chocobo så kommer ett race att börja. Du ska då ta dig längst ner innan den andra chocobon kommer dit. Om du lyckas så får du en"Cloudy Mirror".

Utklipp ur FFU sidan:

"Dra nu till Macalania Woods, stick till den södra delen (South) och prata med mamman vid Save Pointen. Hon berättar att hennes make är borta. Stick till höger tills du kommer till "Macalania Woods-Campsite". Här ska du prata med mannen till höger så sticker han till sin fru och son. Spring tillbaka till modern och prata med dem så är nu sonen borta. Spring upp för den skinande kristall-lika vägen vid Save Pointen (den syns ej på kartan fören du står på den). Följ den till första vägskälet och sväng där uppåt så står pojken där (innan stog en vakt ivägen). Prata med honom så byts din gamla spegel ut till en Celestial Mirror. Med denna spegel kan du nu komma åt allas bästa vapen, "Legendary Weapons", utan spegeln går det inte.

När du sen återvänder hit så kan du välja en karaktärs bästa vapen som du vill förbättra. Offra motsvarande Crest för att få "Double Overdrive" abilityn. Offra sen motsvarande Sigil för att ta bort "No AP" samt ge tre nya abiliys som till exempel "Break Damage Limit" som gör att man kan passera 9999-gränsen i skada!!!"

 

Sen går du bara upp till den runda stenen där pojken stått för att uppgradera dina vapen. Vad är det du inte förstår?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varför ska man ha super wepons..??(Nirvana m.fl)

dom är bara "No AP"  <_<

DÅLIGT!! och hur lägger man till moon crest och så till dem?? :(

 

Det är så att om du får nirvana och equipar den så skadar dina aeons 9999 i skada när dom får limitbreak! men du får ingen AP då men den är bra i krångliga situationer.. Redigerat av Juppy
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varför ska man ha super wepons..??(Nirvana m.fl)

dom är bara "No AP"  <_<

DÅLIGT!! och hur lägger man till moon crest och så till dem?? :(

 

Olika aeons gör mer än 9999 i skada av olika Legendary weapons. Den första aeonen man får får break damage limit av Yunas legendary weapon medan de andra aeonen får det av de andras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...