nico Skrivet 20 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2005 tror ni att mobilstrålning är farligt? själv tror jag att det är lite överdrivet, men att det är farligt vid ovanligt stor användning. jag tänker inte precis på strålningen när jag köper ny mobil, bara att det ska vara under nåt SAR värde eller vad det nu heter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tibia boy Skrivet 20 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2005 Du har en poäng där så är det ju med allting Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 12 Skrivet 20 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2005 Mobiler är farligt Strålarna osv Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 20 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2005 Ha läste just en grej, vet ni om att trådlösa telefoner ( de man har hemma) strålar lika mycket. Och ja mobiler strålar. Alla apparater som använder electricitet avger en viss mängd elektro-magnetisk strålning (em-strålning). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 12 Skrivet 20 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2005 Ja får lärare sa också att Trödlösa telefoner har också lika mycket strålning som mobilen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 20 Februari 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2005 ja, det mesta strålar, t.o.m. väckarklockor, det är bevisat! men tror ni att det är skadligt? min morbror har jobbat på telia i hela sitt liv med mobilmaster mm. i somras upptäckte de att han hade en hjärntumör... det är därför jag tror att det är skadligt...men bara i tillräckligt stora doser Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 12 Skrivet 21 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2005 Väckarklockor det visste inte jag O_O Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 21 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2005 Jag sa ju det, Allt som använder el avger em-strålning det kan man läsa på typ strålskyddsinstitutets hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 21 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2005 men om han har jobbat med sånt hela sitt liv är det väll inte så konstigt att han blev skadad av det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 21 Februari 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2005 men om han har jobbat med sånt hela sitt liv är det väll inte så konstigt att han blev skadad av det nej, inte om det är skadligt, vilket det i så fall borde vara... men frågan är hur mycket som krävs, om det räcker med att man pratar i mobil några gånger om dagen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fable lover Skrivet 21 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2005 asså att använda en mobil i typ 20 min om dan så är nog inte farligt men om man ringer 10 h om dan är det säkerligen det.. ahh min skola ligger 100 m från en 3g mast skona min stakars hjärna ahh Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 21 Februari 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2005 hmm, det låter ju inte så bra... finns det ingen gräns på hur nära man får bygga mobilmaster? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.