Hoppa till innehåll

Religion


Oden

Rekommendera inlägg

Mellanmjölk: Du slingrar dig undan. Det var religion vi pratade om, inte dinosaurier.

Men du vill ju påstå att människan var så mycket enklare skapad förr, de var faktiskt mycket kompicerade då med. Människan kan tänka och är smart, Big Bang  kan varken tänka eller är smart. En hjärna är en stor grej att skapa, Big Bang hade inte kunnat skapa en hjärna och allt detaljerat man har i kroppen. Big Bang är en massa mish mash som exploderade, alla celler och sån't hade inte bara kunnat "falla på plats" och skapa en människokropp.

 

Aja nu vet ni vad jag tycker.

 

Nej, men Big Bang kan skapa embroyena stamceller som sedan kan ge upphov till vilka celler som helst. B.l.a sådana som bygger upp organ, och t.e.x hjärnceller.

Det är vetenskapligt bevisat att vid stora explosioner och kollisioner så kan det billdas encelliga djur, som sedan utvecklas. Dessa bildas då av kraften som frigörs av de två eller flera parterna. Detta har man gjort i miniatyr i labb, och det bildas små encelliga djur.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 269
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

zadravo: vet du vad utveckling är när jorden skapades så fanns inga människtor utan bara encelliga bakterier, somblev flercelliga som blev fiskar som ble landlevade ödlor som blev däggdjur som blev apor som blev människor så alla djur på djur på jorden har utvecklats från encelliga små djur..... människan skapades inte fulltutvecklat, och ja det är vetenskapligt bevisat, vi kommer kunna klona människor för vi och djuren är inte så olika som foster. (lågstadie kunskaper !?)

 

http://user.tninet.se/~alc249j/arbeten/evolutionembryo.gif gå in här för att se närmare vad jag menar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

shacti: Amöba är en amöba, ingen människa. Vi kan kanska skapa amöbor, men inte människor. Även om vi lyckats klona ett får kan vi inte skapa människor. Du är allt bra mycket smartare och mer kompilcerad än ett får.

Vi kan bygga hus och sånna saker, men vi kan inte skapa liv. Vi kan inte göra så att träden, djuren och människorna växer, vi kan bara ge hjälp medel som vatten och mat, men det är Gud som gör att de växer.

 

Jellyfish: Även om alla celler och sån't hade funnits i Big Bang så måste någon sätta de på rätt plats.

Du kan ha alla delar till en klocka men någon måste sätta de på plats för att klockan ska fungera. Det spelar ingen roll om du har alla delar som behövs, någon måste skapa det.

 

Ahhh...religion....skulle man uttrycka vad man verkligen känner för det skulle jag bli varnad och anklagad för hets mot folkgrupp(er). Allt som krävs för att människan skall kunna skapa en hjärna till exempel är i princip en enda cell. Det kluriga är att isolera just den cell som behövs. När den sedan påbörjar sin celldelning skapas en hjärna utan större påverkan från någon. Och saker blir till och sker av sig självt utan någon Gud varje dag. Frågan är dessutom inte OM vi kommer att kunna skapa människokloner...Frågan är NÄR. När vi väl har klurat ut hur det skall gå till är det kostnadsfrågor och moralfrågor som kommer att bestämma om vi faktiskt kommer att klona människor. Du tror att allt är mycket mer invecklat än det är. Det skall bli ett sant nöje att få höra vad du säger om Gudar och att vi inte kan skapa människor den dag då den första människan klonas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ta inte ut segern i förskott.

 

Nu har tråden svängt till kloning, aja. Jag menar att vi kanske kan skapa kroppen, men inte själva LIVET. Så att en hjärna kan arbeta och tänka kan vi inte göra. En hjärna som inte kan arbeta och tänka är ju ingen hjärna, alltså kan vi inte skapa hjärnor. Själva livet ger Gud.

 

Nu förstår jag inte vad du menar riktigt....när vi väl kan skapa hjärnor så kommer de ju att vara lika funktionsdugliga som din och min...de kommer ju självklart ligga på en neonatal nivå och vara helt tomma på information. Men så är det ju med en nyfödd unge också...de måste ju lära sig saker.

 

Forskning pågår även inom minnesområdet. Om minnet också kan klonas alltså.

 

Hmm...kanske borde skapa en tråd om kloning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst, det har jag också läst om i lågstadiet men jag behöver inte tro på det för det.

Blev och blev!? Saker "blir" inte bara, någon måste göra så att de blev. Om ni nu menar på att inte Gud finns förstår jag inte hur ni tänker.

 

Jag tror inte på den teorin att människor utvecklades ifrån små encelliga djur. Det är stor skillnad mellan människor och encelliga djur. B.l.a. förrmågan att tänka, prata och ha känslor kann inte encelliga djur.

Vad kom de egenskaperna ifrån!? De måste ha kommit någon stans ifrån.

 

Jag är så övertygad om att Gud skapade allt att det är ingen ide ni försöker övertyga mig för att att det är lika hopplöst som att försöka rubba ett berg med vinden.

 

Skulle jag säga vad jag tyckte om religösa människor skulle jag förmodligen bli ip-bannad. Så över till vad jag vill säga om Zdravos inlägg:

 

Då ska vi ha en lite lektion om hur de yttre krafterna påverkar vår planet (Jorden).

Vet du vad som nöter mest på våra berg, vatten. Vet du vad som nöter mest efter det, vinden. Med luft kan berg nötas ner till grunden och med vatten går det ännu fortare. Grand Canyon skapades av en flod och senare en vind som blåste i den dåmera uttorkade flodfåran. Sten är inte så bestående som många tror.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det har ju hänt något med kroppen så man fått hjärtstillestånd, om man sen reparerar skadan är ju ingen skada skedd. Människorna repareade bara skadan så att kroppen var som vanligt igen, men Gud gav kraften att hjärtat skulle börja slå.

 

gud måste ha det stressigt, med tanke på alla människor som föds och fårhjärtstillestånd varjedag, flera miljoner

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...