Hoppa till innehåll

Religion

Oden

Rekommendera inlägg

• Svar 269
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag är kristen, jag är döpt och jag är med i Svenska Kyrkan.

Ungefär 2% av alla Muslimer håller på, eller sympatiserar med, sånt. Inte tillräckligt mycket för att slopa en hel religion.

Dessutom är Islam och Kristendomen jäkligt lika.

Jag gillar dock inte något utav de abrahamitiska, ska det vara något ska det vara Buddhism.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad tycker ni om att andra religioner, syftar nu på islam, kommer och tar över i Sverige.

De bygger moskeer lite över allt och de kräver att de ska ha högtalare där de kan ropa ut sina böner.

Nu i veckan fick jag också reda på att det skulle byggas bönerum i min skola, ett Bönerum!! Varför kan de då inte bygga Hitler rum och sånt för de som vill ha det, tror att det är fler i min skola som skulle tycka att det var bra.

Jag tycker att det går för långt, om de vill ha sin religion får de stanna i landet de kom ifrån eller i alla fall göra det privat, i hemmet.

Håller med till hundra %...dock inte Hitlerrummet :D

Invandrare KAN inte få samma rättigheter som oss.

Om en kristen flyttar till ett Islamland, kan ju inte denne förvänta sig att de

skall bygga en kyrka. Fega Sverige är som vanligt rädda för att bli kallade rasist...

det är bara det om detta fortsätter försvinner den svenska delen av Sverige. Turisterna kan lika gärna dra till nåt annat land för Sverige kommer att vara en enormt stor flyktinganläggning med moskeer, buddhisttempel, indiska kor, bönetorn osv. Vilken tortyr om bönetorn skulle sättas upp i landet. Jag har hört dem och det är inte vackert...

Om detta skall tillåtas, så skall t.ex Marijuana legaliseras eftersom den är av stor andlig betydelse för Rastafarianer.

Sätt stopp för det nu innan det är för sent...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad tycker ni om att andra religioner, syftar nu på islam, kommer och tar över i Sverige.

De bygger moskeer lite över allt och de kräver att de ska ha högtalare där de kan ropa ut sina böner.

Nu i veckan fick jag också reda på att det skulle byggas bönerum i min skola, ett Bönerum!! Varför kan de då inte bygga Hitler rum och sånt för de som vill ha det, tror att det är fler i min skola som skulle tycka att det var bra.

Jag tycker att det går för långt, om de vill ha sin religion får de stanna i landet de kom ifrån eller i alla fall göra det privat, i hemmet.

Många kristna tas emot med öppna armar i länder som Indien, o Irak. Där Buddhism o Hinduism respektive Islam råder. Dessa är mycket mer toleranta mot andra religioner, det är vi som är svin inte dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sägs det inte att Sverige är ett fritt land, Jokinen ?

Då ska ju alla få bo här.

Eller ?

Mm, det är ett fritt land...och frågan är inte om de ska få bo här.

Frågan är om de skall få SAMMA rättigheter som svenskar.

Jag tycker då inte det och på samma sätt tycker jag inte att en svensk

som flyttar till ett annat land skall få SAMMA rättigheter som dem.

De kan inte kräva att deras religioner och kulturer skall "införas" i Sverige.

En svensk ska inte kunna kräva att en Dalahäst skall uppföras på ett torg i Ankara, Turkiet, en fransman ska inte kunna kräva att Norge bygger ett miniatyreiffeltorn i centrum av Oslo som spelar franska nationalsången med Trikoloren vajandes i vinden.

...En invandrare kan inte kräva att Sverige bygger moskeer...

Som du ser menar jag inte endast religion...

Varför tycker jag så här?

Därför att: Jag tycker att kulturarv och traditioner skall vårdas ömt. Dessa försvinner sakta men säkert om alla ska få som de vill. Till slut kommer det inte att finnas några landsgränser....vilket vissa kanske skulle tycka vara bra, men krig och missämja försvinner inte bara för att världen förenas och talar samma språk, de får bara ett annat namn; Inbördeskrig.

Själv är jag ateist och bryr mig inte det minsta om vad folk tror på, däremot känner jag ett hat mot all världens religioner. De är källorna till många krig.

Har en egen teori om att Kristendomen skapades endast för att få makt och kontroll över människor. Såg att det var någon författare som också har den teorin, så jag är inte ensam. Davincikoden hette väl boken tror jag.

Men om jag inte bryr mig om vad folk tror på, varför skall inte moskeer få byggas?

Har jag redan svarat på och eftersom kristendomen är "Sveriges religion" skall det bara finnas kyrkor. Enormt mycket svenskar är med i svenska kyrkan, men de flesta tror inte ens på Gud. De är med av tradition...dop, bröllop, begravning, helger osv.

Du behöver inte hålla med mig, men jag anser att en stor del av "Sverige" skulle försvinna om moskeer, tempel, bönetorn osv skulle byggas. Det skulle kännas konstigt om vi helt plötsligt fick nya helgdagar för t.ex Ramadan och allt vad det nu heter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fint inlägg, Jokinen, och jag kan hålla med dig på många punkter.

Men det där sista, att vi ska få andra helgdagar och leva på ett helt annat sett är bara skitsnack, det är ju som att heja på ett fotbollslag. Tillslut hejar kanske alla på ett lag, då behöver du själv inte göra det. Ingen tvingar dig till det, och ingen tvingar dig till att byta religion.

Men jag står fast med att massinvandring eller invandrig i allmänhet är en bra och positiv sak. Fler människor = Mer jobb blir gjort.

Även fast som det sägs, att många invandrare lever på socialen, så skulle vi få mer gjort. Vi skulle kunna ge dom en enkel utbildning inom t.ex militären, eller, om dom vill; en tungare utbildning. Vi skulle sätta dom som gatuväktare, då dom rände runt och kollade tjuvar hela dagarna, och brottsligheten minskar. Lätt jobb att vara gatupolis, patrulera och slå larm. Kanske slåss ibland lite också, med det får man alltid ;). Om brottsligheten totalt dödades, skulle det ju bara vara en fördel. Sverige skulle genast bli större.

Om vi bara släppte in invandrarna skulle vi kanske gå upp mot en 15 miljoner på några år, långsiktigt projekt, men det skulle löna sig.

Socialen behöver ju inte ge dom pengar. Istället kan dom erbjuda dom jobb, lätta jobb för lagom lön.

Vi kanske istället skulle gå ner i ekonomin, men då har vi, just det, Norge som vårat mål ;).

Som sagt, vi har kyrkor. Dom har moskéer. Inget svårt.

Redigerat av Mellanmjölk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart tycker jag inte att invandrarna ska komma hit och leva på pengar. Ge dom inte pengar.

Om de sedan lägger sig på gatan, visst. Det är deras ensak. Låt dom ligga där.

Men i Sverige ska alla välkomna, om man vill jobba för pengarna.

Gör er inte av med dom, ta emot dom och gör folk av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jokinen det där är tamejfan underbart korekt skrivet! det skulle f*n se bra j*vla sjukt om man gick omkring på stan sen helt plötsligt så hör man någon j*vla snubbe stå och yla i en j*vla kebab slott, det är inte svenskt, inte f*n åker vi ner och bygger massor av kyrkor och sedan står och skricker ut massor av böner...

(vill bara upplysa er om att det är förbjudet att andvända sådan högtalar anlägning i sådan syfte som dom ska ha det till)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jokinen det där är tamejfan underbart korekt skrivet! det skulle f*n se bra j*vla sjukt om man gick omkring på stan sen helt plötsligt så hör man någon j*vla snubbe stå och yla i en j*vla kebab slott, det är inte svenskt, inte f*n åker vi ner och bygger massor av kyrkor och sedan står och skricker ut massor av böner...

(vill bara upplysa er om att det är förbjudet att andvända sådan högtalar anlägning i sådan syfte som dom ska ha det till)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...