Apoca Skrivet 16 April 2005 Rapport Dela Skrivet 16 April 2005 om man är patriot så värnar man landets kultur och historia, man hatar ingen men man älskar allt, xade, du är f*n en skam för oss svenskar, du kan inte se skilnad mellan hat och älska, det är sånna som du som inte vet vart gränsen går mellan rasism och patriotism, jag kan fanimej säga att jag är patriot, men inte f*n går jag runt och skricker turk jävel bara för det, nej jag fösöker få folk att också älska sverige, fösöker få turkar att älska sverige eftersom dom också lever här, förösker få folk som yellyfish också att älska sverige, och jag skulle om det hjälpte sverige att få vara sverige dö för det... (vilket då menar jag inte att springa runt som en självmords bombare) det finns så lite att hata men så mycket att älska... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 16 April 2005 Rapport Dela Skrivet 16 April 2005 Man skulle kunna säga att nazismen är en enda stor antiideologi. Man når inte sina politiska mål genom diskussioner utan med hjälp av kamp. Hitler och andra ledande nazister var mycket kritiska till den typen av samhällsresonemang som man kallar för ideologi. De ansåg att en genomtänkt idé av hur samhället skulle styras var för demokrater och judar. De ansåg istället att man skapar politik genom makt och handling. Den som har begått rätt handlingar har rätt att utöva makt. Makt är av stor betydelse inom nazismen. Därför är deras politiska åsikter oftast ogenomtänkta och motsägelsefulla. Nazismens tanke är inte att övertala människorna utan att hänföra och trycka ned dem. Nazismen tar inte hänsyn till människans intellektuell utan till dess känslor. Eller rättare sagt en viss känsla, nämligen hatet mot det annorlunda. Hela ideologins mål är att skapa en värld med endast rätt sorts människor. Hur man sedan skall genomföra en sådan idé är det ingen av medlemmarna som ifrågasätter. Åhörarna låter sig övertygas av att nazisterna kommer att klara det och så länge de är anslutna till den nazistiska rörelsen så har de ju inget att frukta. Den klassiska nazistiska ideologin menar att arierna är övermänniskor. Dessa människor är bättre än andra och har därför rätt att härska över de lägre stående raserna. De lägre ska slåss ut. Av de lägsta raserna tillhör judarna och zigenarna. Enligt nazisterna är de familjens uppgift att skapa en ny stark adelsman, som ska räknas till gruppen av övermänniskor. De barn som inte blir starka och är villiga att kämpa för landet bör avrättas. Familjerna får hjälp så att de förstår att de har handlat rätt när de låter deras barn gå döden till mötes. Denna nya adelsman som skapats har rätt att lyda sin egen moral och fullkomligt strunta i samhällets regler. En sådan här ny övermänniska beskrivs enligt nazisterna som en äkta arier, minst 175 centimeter lång, slank eller atletiskt byggd med harmoniska kroppsproportioner, ha blont hår, ljusa ögon (blå, grå eller i värsta fall gröna) en oval ansiktsform, hög rak panna, och ett markerat käkparti. Hon ska även vara enkel, ärlig, rättfram, kamratlig, modig och avsky lyx.. det där är vad en nasse är... xade, kanske dax att plugga på för att du ska kunna bli den perfeka arien... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 16 April 2005 Rapport Dela Skrivet 16 April 2005 haha jag skulle typ vara en arie i utseendet, jag är ca 175, blö ögon med mera, men ljusbrunt hår som orginal färg ... men vad menar du med att jag inte kan sjilja på älska och hata Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 17 April 2005 Rapport Dela Skrivet 17 April 2005 förmodligen menar han precis vad han säger...... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 17 April 2005 Rapport Dela Skrivet 17 April 2005 jo, man brukar ju mena det man skriver xade... och yellyfish tror att om man älskar sitt land så hatar man invandrare, eftersom du inte vet tydligen heller vart gränsen går mellan hat och kärlek. patriot står för att älska sitt land, och rasist går ut på att hata allt som ser anorlunda ut... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 17 April 2005 Rapport Dela Skrivet 17 April 2005 jo, man brukar ju mena det man skriver xade... och yellyfish tror att om man älskar sitt land så hatar man invandrare, eftersom du inte vet tydligen heller vart gränsen går mellan hat och kärlek. patriot står för att älska sitt land, och rasist går ut på att hata allt som ser anorlunda ut... Det tror jag inte alls, men det ligger alldeles för nära rasismen för att ens jag ska kunna ta i det med tång. Patriotismen förstärker ännu mera "gränssamhälle" och ännu mera med det här "vi och dom." Dessutom är det bara dumt att älska ett land, ett dött ting som inte kan älska tillbaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 19 April 2005 Rapport Dela Skrivet 19 April 2005 du kan ju älska en brud som inte äslkar tillbacka... patriotism = älska rasism = hata anorlunda saker... hmm, mycker sjukt att två saker som att älska och hata kan bli samma sak... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 19 April 2005 Rapport Dela Skrivet 19 April 2005 upptäkte precis att ajag stämmer in på apocas arier beskrivinig, iallafall till utseendet, men kanske inte alltid i persoligheten :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 20 April 2005 Rapport Dela Skrivet 20 April 2005 Jag förstår faktiskt inte varför man ska hålla på att fjolla runt och älska sitt land.. :huh: Seriöst, det låter sjukt ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 20 April 2005 Rapport Dela Skrivet 20 April 2005 man behöver inte älska det..... men visst kan man gilla ett land pga språk, mat, kultur, miljö osv Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 20 April 2005 Rapport Dela Skrivet 20 April 2005 du kan ju älska en brud som inte äslkar tillbacka... patriotism = älska rasism = hata anorlunda saker... hmm, mycker sjukt att två saker som att älska och hata kan bli samma sak... Många patrioter mynnar ofta ut i nazister/rasister, detsamma gäller med patriotiska föreningar. Ingen kan väl påstå att Sverige Demokraterna inte har inspirerats av Nazismen? Jag tycker att patriotism är rasism i finare ord. Du kan rulla in bajs i pärlsocker hur mycket du vill, det är fortfarande bajs. Om jag älskar en tjej som inte älskar mej tillbaka är det fortfarande inte samma sak som att älska sitt land. Det finns alltid en möjlighet att tjejen börjar älska mej, eller ändra åsikt om mej. Det kan inte landet, landet är ett dött ting utan känslor. Det är typ som att börja älska ett bord, stol eller en säng. Det kan aldrig älska dej tillbaka och det är dumt att börja älska den/det. Dock så kan man ju säga att man gillar sin säng, men det är ju knappast samma sak som skrika att man kan dö för sitt land. Man kan aldrig kontrollera vilket land man föds i, därför är det rättså ovanligt korkat att vara stolt över det. Sverige är bara en plätt jord, utan dom gränser som vi människan satt ut skulle det inte finnas någor "sverige" att älska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 20 April 2005 Rapport Dela Skrivet 20 April 2005 jag gillar sverige, men är verkligen inte nasse/rasse..... jag tycker att det är ett fint land, med fina miljöer, god mat och trevligt folk och skojiga traditioner Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.