Hoppa till innehåll

Har Ni Hört?


Gäst volvotobben

Rekommendera inlägg

Gäst volvotobben

Nu ska polisen ta och kolla upp sveriges befolkning och kollar vilka som tankar hem musik från nätet alltså de kommer inte ha varken domstolar eller fängelser till sveriges halva befolkning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var nyligen en kille som åkte dit i Sthlm. Fick miljontals i böter och upp till 2års fängelse.

 

Hur åkte han dit? Jo, polisen utgav sig från att vara en person som ville ladda ned en fil från killen och de frågade om han delade filen vid tillfället. Killen svarade ja och åkte dit.

 

Polisen har dock inte rättighet till att kolla upp personers IP-nummer utan nån form av bevis och därför blir det väldigt svårt att upprätthålla lagarna.

 

Skivbolagen påstår att de förlorar mycket pengar på fildelningen, men jag tror inte att det är sant. Folk som laddar ned musik, spel eller program hade i de flesta fallen inte köpt dem även om det inte gick att ladda ned dem.

Sen finns det ju folk som laddar ned filmen, låten eller programmet för att se om det verkligen är nåt att ha och skulle de gilla produkten så köper de den.

 

Sist jag kollade så ökade skivbolagens inkomster med 1miljard dollar per år, så hur f*n kan de klaga?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Soffan

Själv tycker jag att ladda ner musik till sitt eget syfte inte är något brott. Det är de som säljer det via internet som då borde få straffet.

Men att Polisen ska söka igenom alla i Sverige som laddar ner Musik och annat verkar lite överreagerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var nyligen en kille som åkte dit i Sthlm. Fick miljontals i böter och upp till 2års fängelse.

 

Hur åkte han dit? Jo, polisen utgav sig från att vara en person som ville ladda ned en fil från killen och de frågade om han delade filen vid tillfället. Killen svarade ja och åkte dit.

 

Polisen har dock inte rättighet till att kolla upp personers IP-nummer utan nån form av bevis och därför blir det väldigt svårt att upprätthålla lagarna.

 

Skivbolagen påstår att de förlorar mycket pengar på fildelningen, men jag tror inte att det är sant. Folk som laddar ned musik, spel eller program hade i de flesta fallen inte köpt dem även om det inte gick att ladda ned dem.

Sen finns det ju folk som laddar ned filmen, låten eller programmet för att se om det verkligen är nåt att ha och skulle de gilla produkten så köper de den.

 

Sist jag kollade så ökade skivbolagens inkomster med 1miljard dollar per år, så hur f*n kan de klaga?

 

 

 

 

 

 

 

 

han som "åkte dit" har inte dömts för något brott ännu.. dom måste fortfarande bevisa att filerna han hadde på sin dator har spridits sig till andra..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...