Gäst volvotobben Skrivet 2 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2005 Nu ska polisen ta och kolla upp sveriges befolkning och kollar vilka som tankar hem musik från nätet alltså de kommer inte ha varken domstolar eller fängelser till sveriges halva befolkning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arwen Undomiel Skrivet 2 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2005 Jag såg på nyheterna för ett tag sen att den nya lagen som säger att det är förbjudet att ladda hem musik, inte kommer att betyda något i praktiken, för polisen har ingen möjlighet att spåra alla som laddar hem musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 2 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2005 var det inte så att lagen sköts fram till 1:a juni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst volvotobben Skrivet 2 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2005 var det inte så att lagen sköts fram till 1:a juni? vet ej men såg de på nyheterna i går Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 2 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2005 Det är ganska självklart att skivbolagen blir sura över att vi inte köper deras skivor. Ingenting att bry sig om dock, de kommer aldrig att hitta dom som gör det, hur mycket dom än försöker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 2 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2005 Det var nyligen en kille som åkte dit i Sthlm. Fick miljontals i böter och upp till 2års fängelse. Hur åkte han dit? Jo, polisen utgav sig från att vara en person som ville ladda ned en fil från killen och de frågade om han delade filen vid tillfället. Killen svarade ja och åkte dit. Polisen har dock inte rättighet till att kolla upp personers IP-nummer utan nån form av bevis och därför blir det väldigt svårt att upprätthålla lagarna. Skivbolagen påstår att de förlorar mycket pengar på fildelningen, men jag tror inte att det är sant. Folk som laddar ned musik, spel eller program hade i de flesta fallen inte köpt dem även om det inte gick att ladda ned dem. Sen finns det ju folk som laddar ned filmen, låten eller programmet för att se om det verkligen är nåt att ha och skulle de gilla produkten så köper de den. Sist jag kollade så ökade skivbolagens inkomster med 1miljard dollar per år, så hur f*n kan de klaga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 2 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2005 Det kan man undra... 1 miljard dollar är 7 miljarder kr. nu... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 5 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2005 Själv tycker jag att ladda ner musik till sitt eget syfte inte är något brott. Det är de som säljer det via internet som då borde få straffet. Men att Polisen ska söka igenom alla i Sverige som laddar ner Musik och annat verkar lite överreagerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 5 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2005 Jag tror inte att polisen klarar att söka igenom varje person och kolla om han/hon laddar ner musik från nätet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 5 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2005 Det gör dom inte...skrämseltaktik. Det de antagligen tänker eller måste fokusera på är de som rippar och sprider piratmaterialet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 5 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2005 Ja, antagligen måste de göra så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 6 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2005 Det var nyligen en kille som åkte dit i Sthlm. Fick miljontals i böter och upp till 2års fängelse. Hur åkte han dit? Jo, polisen utgav sig från att vara en person som ville ladda ned en fil från killen och de frågade om han delade filen vid tillfället. Killen svarade ja och åkte dit. Polisen har dock inte rättighet till att kolla upp personers IP-nummer utan nån form av bevis och därför blir det väldigt svårt att upprätthålla lagarna. Skivbolagen påstår att de förlorar mycket pengar på fildelningen, men jag tror inte att det är sant. Folk som laddar ned musik, spel eller program hade i de flesta fallen inte köpt dem även om det inte gick att ladda ned dem. Sen finns det ju folk som laddar ned filmen, låten eller programmet för att se om det verkligen är nåt att ha och skulle de gilla produkten så köper de den. Sist jag kollade så ökade skivbolagens inkomster med 1miljard dollar per år, så hur f*n kan de klaga? han som "åkte dit" har inte dömts för något brott ännu.. dom måste fortfarande bevisa att filerna han hadde på sin dator har spridits sig till andra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.