Hoppa till innehåll

Lesbiska/homosexuella


Slasktratt
 Dela

Rekommendera inlägg

jag vet inte det var han som börja snacka om det. tydligen är det inte bra för dem som bor på landet om homosexualiteten skulle förbjudas

 

Och så var det det där med Jultomten... <_<

Vad rör det dig egentligen om två av samma kön tycker om varandra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guggo: Nu är ju jag varken troende eller bibelläsare, MEN jag vet att bibeln/kristendomen inte gillar homosexuella. Det står någonstans ihop med staden Sodom. Där står det att det är syndigt.

 

Snake: Vad rör det dig om Capone inte tycker att homosexualitet skall tillåtas?

Din fråga kan lika gärna vändas mot dig...

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

 

..Ja...jag upprepar antagligen bara vad jag har sagt förut...men jag känner att jag vill säga det igen.

 

Jag är starkt emot homosexualitet. Jag är ateist och därför har det ingenting att göra med religion. Anledningen till att jag anser att homosexualitet skall förbjudas är att jag tror att det är en sjukdom.

 

Problemet är bara att vi lever i ett samhälle där "freedom of speech" inte existerar... man får inte säga något som skulle kunna såra någon...vilket förstör hela principen med just "freedom of speech".

 

Vissa är rädda för att bli kallade homofober bara för att de har något negativt att säga om homosexuella. Jag vill påpeka att jag inte har något ont att säga om själva personerna som tror sig vara homosexuella...det är bara själva homosexualiteten som stör mig.

 

Det ÄR en sjukdom...inte en sjukdom såsom cancer eller aids...men kanske en mental eller ärftlig genmutation.

Problemet i min teori är att ingen forskare har kunnat bevisa detta till 100%...90% kanske, men inte 100%.

 

Jag ska dra en parallell här....

 

Förr i tiden trodde man att utvecklingsstörda var något ont och därför mördades dem.

En annan gång i tiden trodde man att utvecklingsstörda var gudar och därför dyrkades de.

I dag vet vi vad en utvecklingsstörd verkligen är och därför kan vi bemöta dem så som de verkligen skall bemötas.

 

Förr i tiden mördades bögar/lebbar för att det var sjukt/olagligt.

I dagsläget dyrkas de som gudar (inom vissa områden som mode osv)

Alltså är vi i stadiet innan vi faktiskt vet vad homosexualitet är och vad det beror på.

 

Jag tror att det är genmutation det rör sig om. Kromosomer bestämmer t.ex. om du ska bli stark och ha dålig kondition eller bli svagare men ha bra kondition.

Även om du har en kromosom som säger att du ska bli svag, så går detta att bryta genom träning med vikter...MEN du kan ALDRIG bli LIKA STARK som en person som tränar lika mycket med en kromosom som säger att du skall bli stark.

 

Om det då finns en mutation i kromosomen som bestämmer vad du tänder på...ja...då kanske du blir homosexuell. Denna koppling skulle även stärka varför vissa personer blir bisexuella...om vi byter ut träning mot uppfostran elller händelser under barndomen.

 

Det är också bevisat att uppväxten har påverkan på en persons sexualitet...och det bevisar ju direkt att ingen person kan FÖDAS till homosexuell.

 

Jag anser att homosexualitet inte är något annat än en sexuell avvikelse och eftersom hjärnan sköter det sexuella, så blir det därför en sjukdom såsom schizofreni, depression, multipla personligheter, pedofili, zoofili, dendrofili osv...

 

...................................................................................

 

Slutsats: Vi vet alldeles för lite om homosexualitet för att kunna se det som "normalt", "folkgrupp", "minoritet" eller vad de nu vill kalla det för.

 

Bananflugan har ju t.ex. blivit homosexuell efter ha utsatts för radioaktiv strålning..MEN... inte innan.

 

Alltså...låt forskarna i världen göra sitt i ca 20 år för att verkligen utesluta att det är en gen- eller psykisk sjukdom....

 

DÅ och BARA DÅ skulle jag kunna acceptera homosexualitet!!!

Detta gäller även ALLA andra sexuella avvikelser som transexualitet, transvestiter, pedofiler, necrofiler osv.

 

Allt för många faktorer är OKÄNDA för att vi skall kunna anse oss veta att homosexualitet är en läggning.

Redigerat av Jokinen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...