Hoppa till innehåll

Attack Mot Antipiratbyrån


nico

Rekommendera inlägg

  • Svar 83
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

skiten ska ju införas imorgon onsdag, lär bli rätt skoj. har ju redan släppt massa program som ska hålla antipiraterna borta, och enligt siffror har Sverige aldrig sålt så mycket skivor som när fildelning och nerladdning var som störst.

 

aldrig kommer dom att lyckas, 500 spänn på det.

dom kanske tar 3-4, max 10. sen kommer det inte att gå, efter det finns hål i alla deras saker dom gör, på något sätt bryter dom mot lagen vad dom än gör nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om man laddar ner ska man ju inte tänka på att artisten/bandet man gillar förlorar pengar. Jag såg ett diagram i skolan för ett tag sen om var pengarna man köper skivor för tar vägen. En ganska stor del går till butiken som säljer den, en väldigt liten del går till artisten och nästan resten går till skivbolagen. Artisterna tjänar ju mest på spelningar och så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skiten ska ju införas imorgon onsdag, lär bli rätt skoj. har ju redan släppt massa program som ska hålla antipiraterna borta, och enligt siffror har Sverige aldrig sålt så mycket skivor som när fildelning och nerladdning var som störst.

 

aldrig kommer dom att lyckas, 500 spänn på det.

dom kanske tar 3-4, max 10. sen kommer det inte att gå, efter det finns hål i alla deras saker dom gör, på något sätt bryter dom mot lagen vad dom än gör nästan.

 

Jag behöver pengar.. Men vågar inte sätta emot :(.. Och, de flesta som laddar ner är redan olagliga eftersom de oftast måste dela ut filer för att få tillgång till andras filer.. Och för tillfället blir ju nästan ingen tagen, så varför skulle det ske en förändring?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Möjligt att ett tiotal slutar. Inte mer. Tror iallafall inte jag.

 

Nja, alla som varit och fortfarande vill vara laglydiga (och det är nog fler än tio) slutar nog.

Även de som bara har laddat ner musik en eller två gånger gör nog inte det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det stämmer som jag ser många skrivit här. Piratkopieringen är odödlig. Den kommer fortsätta efter även om alla artister försvinner (vilket de inte kommer att göra men ändå ^^ ).

 

Det enda jag kan tänka mig är att de som inte är försiktiga (alla noobs och lamers) kommer att försvinna från alla nätverk efter ett tag men inte de riktigt stora fildelarna. Det kommer startas stora nätverk där bara pirater kommer in. Krypterade program håller på att tas fram också. Dessa gör det omöjligt för internetleverantörerna att kolla vad deras kunder skickar.

 

En sak som är konstig i nya lagen är att man får bränna enstaka exemplar av tex musik-cd:s till sig själv. Men om man gör det får man inte använda något program som kan gå runt kopieringsskydd. Hur ska det gå? Alla CD:s och DVD:s är skyddade på något sätt idag.

 

Det ska ändå bli spännade att se vad som händer när nya lagen går i kraft. Lär inte hända mycket :P

 

Jag har hört att priset på CD-R/W och DVD-R/W kommer gå upp. Det tycker jag är riktigt dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Men de flesta vet ju att polisen inte kommer hem till en och säger. "Öjj, du får inte ladda hem, de blir nog lite böter". Poliserna kan ju nästan inte göra nånting mot piratkopiering.

 

Nja.vet inte det du.

De som inte kan så mycket om datorer kommer nog knappt att våga gå in på internet eftersom de är rädda för att råka ladda ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Så de tror att om jag laddar hem en låt, ser poliserna det. "Aha! Vi åker och tar de!". Hur skulle de kunna göra det. Man kan iaf inte göra det med hjälp av IP adressen.

 

Jag skrev faktiskt "de som inte vet så mycket om datorer" och de kanske tror att polis o.s.v. kan göra det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...