Hoppa till innehåll

Attack Mot Antipiratbyrån


nico

Rekommendera inlägg

Så de tror att om jag laddar hem en låt, ser poliserna det. "Aha! Vi åker och tar de!". Hur skulle de kunna göra det. Man kan iaf inte göra det med hjälp av IP adressen.

 

Det är klart de genom ip kan hitta hem till dig. De ringer din internetleverantör och frågar var personen med ip: xxx.xxx.xxx.xxx bor. Sen får de adress och hämtar din dator.

 

Det finns bara några saker som stoppar polisen från att göra detta. Tid och tillstånd. DE har inte tid eftersom de prioriterar andra grovare brott mer och för att de inte får göra husransakan utan speciella tillstånd och dessa får de inte så lätt.

 

Tror det är så att de inte får reda på adressen om inte brottet är grovt. Piratkopiering ger bara böter, i dagsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst ymphinorx

Men ni tror inte att anti-pirat ger sig på små nedladdare med dåliga brandväggar och hackar deras datorer bara för att det är lättare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, men det blir nog lite svårt att få tag i 10 terabyte. :P

 

Det svåra är inte att få tag på det. Det som är svårt är att få plats med det. Tror inte det är många som ha hårddiskar med sammanlagt 10tb eller mer. Vanligtvis ligger det, idag, på mellan 80gb-120gb.

 

Men om man tömmer sina hårddiskar vartefter så kan man lätta tanka flera terabyte i veckan om man bara har tillräckligt snabb uppkoppling, riktigt bredband som 100mbit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Jo, men det blir nog lite svårt att få tag i 10 terabyte. :P

 

Ja, och hur många verckor skulle man kunna hålla på om man inte redan laddat ner allt efter fem veckor.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, men det blir nog lite svårt att få tag i 10 terabyte. :P

 

Det kommer hela tiden nya saker att tanka hem. Det tar aldrig slut. De som tankar mycket kommer tanka enda till det slutar komma saker, och det kommer aldrig att inträffa.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Jo, men det blir nog lite svårt att få tag i 10 terabyte. :P

 

Men om man gör så så tankar man väl för att tanka, inte för att man vill ha skiten??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kanske tankar för att kunna dela med sig till andra. Vissa gör det. Inte alla här på jorden är själviska, även om det flesta är det.

 

Det finns ju även de som fill se alla nya filmer, lyssna på all ny musik. Då måste de ju tanka hela tiden. Då krävs det även stora hårddiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det svåra är inte att få tag på det. Det som är svårt är att få plats med det. Tror inte det är många som ha hårddiskar med sammanlagt 10tb eller mer. Vanligtvis ligger det, idag, på mellan 80gb-120gb.

 

Jo, det var ju det ja menade. Att de blir svårt att få plats med de.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Man kanske tankar för att kunna dela med sig till andra. Vissa gör det. Inte alla här på jorden är själviska, även om det flesta är det.

 

Det finns ju även de som fill se alla nya filmer, lyssna på all ny musik. Då måste de ju tanka hela tiden. Då krävs det även stora hårddiskar.

 

Men 10tb är ändå fruktansvärt mycket för en privatperson, även om han tömmer hårddisken allt eftersom och delar med sig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag skulle enkelt kunna bränna ut 10terrabyte, bara jag skulle haft en snabbare uppkoppling. om man gör som våran familj, när det fungerar, så kopplar vi upp oss 4 datorer och delar på alla hårddiskar.

 

säg att du laddar ner varje ny film som kommer, varenda bra skiva och alla program.

 

jag är rädd för att jag skulle kunna ta 10 terrabyte med bara musik x( - om jag skulle kunnat ladda ner, förstås.

Redigerat av Mellanmjölk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...