Scones Skrivet 11 April 2005 Rapport Dela Skrivet 11 April 2005 Ett gäng Kalle tidningar på dass o livet e en fröjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Koneko Skrivet 11 April 2005 Rapport Dela Skrivet 11 April 2005 Är det nån som tycker Kalle Anka Tidningarna är bra?? Dom äger Kalle Med sitt temprament :) Kalle anka är ju för rolig.kalle äger :kung: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Backspace Skrivet 14 April 2005 Rapport Dela Skrivet 14 April 2005 Kalle är min favorit! Det förstår ni nog! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 16 April 2005 Rapport Dela Skrivet 16 April 2005 Jag älskar Don Rosa serier! :) Det händer så mycke i hans serier!Önska att dom kunde komma lika många gånger som Vicars.....Och jag har en fråga,har Don Rosa gjort en serie om Kalle Anka och Joakim i Sverige?Jag har sätt en när dom var i Finland Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomi Skrivet 20 April 2005 Rapport Dela Skrivet 20 April 2005 jag tycker också don Rosa är den bästa tecknaren prenumenerar på kalle anka tidningarna ock pockettarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voice_of_god Skrivet 20 April 2005 Rapport Dela Skrivet 20 April 2005 Är inte den enda anledningen att man premunerar Don rosa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 21 April 2005 Rapport Dela Skrivet 21 April 2005 samma sak här, mellanmjölk... slutade för inte så länge sen men läser dem ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nOfear Skrivet 24 April 2005 Rapport Dela Skrivet 24 April 2005 prenumerar i ett års prenumant jag har full med kalle anka tidningar i vinden i cirka 4 kartonger som är från typ 1953-1979 det är cirka 700 kalle anka tidningar jag har som är gammla därför vi har vår fest i skolan varje år och jag köper där kalle anka tidningar för 3 kronor styck jag köpte en hel låda med 70 styck och fick alt för 70 kr :) ibland köper jag i loppis för 1 kr styck några är slitna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Alf_Poier Skrivet 16 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2005 Tycker att Don Rosas första serier var halvbra... Nu suger dom fett hårt. Tycker att Vicar och Barks är dom bästa som rita Kalle! Den bästa Musse-snubben var Paul Murry!! Har nån nån hall of fame-bok? Har alla! Tycker att Murrys var bäst... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 17 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2005 Hejsan svejsan. Själv prenumererar jag inte, det står pappsen för. (45 år och älskar serier...) Kalle Anka är toppen, men vill man läsa de bättre historierna får man dra fram en av pappsens otaliga gamla pärmar eller en pappkasse med ännu fler tidningar... ofta får de följa med in på toan. Don Rosa är en av favoriterna. Joakims Liv regerar. Men Vicar är inte dålig, han är en av de få nutida tecknaren som gör läsvärda serier. (brukar hoppa över långa avsnitt i tidningarna nuförtiden) De övervägande skillnaderna mellan Rosa och Vicar är ju att Rosa skriver alla sina manus själv nuförtiden och vill hålla sig till detaljrika, långa avsnitt. Ofta blir det runt 40 sidor. Enligt honom själv tar det drygt en dag att teckna en halv sida, så en rejäl serie kan väl ta uppåt ett par månader. Jämför med Vicar som tecknar upp andras manus, inte lägger ner särskilt mycket tid på detaljer och gör relativt korta serier på max 10 sidor var. Vad jag vet finns inga serier där Kalle är i Sverige, bara om man räknar översättarnas del i det hela. Ta gamla Vilse i Anderna där de ändrade hela handlingen genom att byta ut sydstataren till en svensk. Hall of Fame? Har alla... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KazeN Skrivet 17 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2005 Jag har alla Hall of fame som hittills kommit ut (prenumererar på dessa med). Jag sitter och trycker på ett exemplar av joakims liv och har även smått och gott ett antal årgångar på vinden. Det jag strävar efter är dock att alla ska fyllas i pärmar så småningom då jag bara har två årgångar ihopsatta i pärmar än så länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Alf_Poier Skrivet 18 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2005 Vicar har ritat över 10.000 sidor!! Sega DOn Rosa har ju bara gjort ca 1200 vad jag vet. Sen älskar jag Mau & Bas Heymans serierna:D Dom slår allt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.