Hoppa till innehåll

Baten Kaitos

Rekommendera inlägg

Snart släpps ytterligare ett stort RPG äventyr till Kuben. Baten Kaitos blev efter ett tag översatt till engelska och hade för några månader sedan release i USA. Jag har sneglat efter spelet väldigt länge och läst flera amerikanska recensioner som varit mycket goda. Från början skulle Baten Kaitos släppas först i Juni men jag fick precis nyss en reklam broschyr hem i brevlådan från Spelbutiken.se

Dom skriver att det släpps redan nu om 9 dagar (31 Mars).

hoppas att detta är sanning och har tänkt att köpa spelet. Har någon annan samma tanka som jag, eller vad tror/tycker ni om spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som på de flesta andra rollspel. Jag tror inte att att fighterns utspelas i realtid, men är inte säker. Striderna ska tydligen byggas på Massor av kort, vad jag fattat för i alla fall. I sina kort lagras tydligen skatter, vapen magi mm. Handlingen är också ganska lovande. Men orkar ju inte skriva en hel recension i en tråd. Tråden är tillför dom som har spelat, läst om eller hört talas om spelet

Gamespots server är tydligen full så jag har inte kunnat se deras trailers idag. En annan men ganska gammal trailer går att hitta på nordicgamers.se

Det finns som sagt bättre trailer på Gamespot, fast jag får bara upp något meddelande om att deras server är full:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det sägs att Baten Kaios ska vara bra och jag funderar på att köpa det när det väl kommer ut.

Jag brukar köpa varje nummer av Gamcube tidningen CUBE (en engelsk tidning). Där fick man med en trailer på en av deras dvd:n. Men den säger inte mycket om spelet för det är mest sådana snuttar som dom gör bara för att spelet ska se mer film likt ut (det som vissas brukar inte vara med på spelen). Men från andra bilder verkar det som om man ska använa sig av kort på något sätt i strid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja, dom visar ju bara hur vackert det är (eller något)

Nu kunde jag i alla fall ladda ner film snuttar från Gamespot.com där det även finns visningar tagna mitt inne i spelet (cutscene)

Den tidningen har jag faktiskt aldrig sett. Har bara hittat engelska PS2 och XBOX magasin. Ska nog hålla ögonen öppna i välsorterade butiker;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag spelade det det var astråkigt i början för dom kommer prata i ett år sen så kommer man börja inne i ett hus sen går man ut så kan man inte gå därifrån så är det fullt med hönor alltså jag fatta ingenting om det spelet jag bara :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känner jag NesseN rätt blir det MGS 3. :P Du har ju alltid chans att köpa det senare vilket jag ska göra då jag fortfarande ligger några spel efter som till exempel Tales Of Symfonia.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...