Hoppa till innehåll

Big Bang!


Gäst ymphinorx

Rekommendera inlägg

  • Svar 628
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Öhh, din text förklarade inte alls vart våran moral o.s.v kommer ifrån, stog bara att det fanns andra som oss som är utdöda som ingen (i stor skala) har sätt..

 

 

Bibeln förklarar: Gud gjorde människan av sin avbild och däför är vi som vi är. Bigbang-troende kan inte mobevisa detta, kan inte dem det så tror jag att ingen i detta forum kan det.

 

De människoliknande varelser som fanns innan oss är det massa människor som har sett, deras skelett iallafall. Angående moralen som tydligen finns här på jorden, hört talas om utveckling/evolution ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öhh, din text förklarade inte alls vart våran moral o.s.v kommer ifrån, stog bara att det fanns andra som oss som är utdöda som ingen (i stor skala) har sätt..

 

 

Bibeln förklarar: Gud gjorde människan av sin avbild och däför är vi som vi är. Bigbang-troende kan inte mobevisa detta, kan inte dem det så tror jag att ingen i detta forum kan det.

 

precis som fåglarna är dom ända som flyger riktigt bra är/var primaterna dom ända som tänker/tänkte riktigt bra. Redigerat av DoS_37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Bibeln förklarar: Gud gjorde människan av sin avbild och däför är vi som vi är. Bigbang-troende kan inte mobevisa detta, kan inte dem det så tror jag att ingen i detta forum kan det.

 

och du kan motbevisa big-bang?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag fattar inte hur ni kristna kan bara neka vetenskapen och försöker stoppa utväcklingen och leva i en bluff.. ni säger att gud alltid funnits då kan väl jag säga att universium alltid har funnits. Jasså, är bibeln ett bevis på att gud finns, vart e beviset att bibeln talar saning. Det där med att svält och det andra skitet har inträffat är ganska uppenbart. Klart man inte kan leva i en perfekt värld. Vampyrer är lika fjantigt påhitt som gud(även om det är tufft att vara vampyr på Oblivion). Det är patetiskta argument ni har.....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

precis, om inte big bang har hänt vad f*n skulle ha hänt då? f*n heller att nån jävel i 7 himlen vispade med sina armar och gjorde oss nej f*n, uhr kan ni bara säga det, Jesus kanske har funnits men att han gjorde mirakel tror jag inte på, det har man hittat bevis på, tillexempel hittade dom ett skelett som Jesus hade miraklat med för att han var sjuk, det visade sig att dom hittade örter med helande kraft ungefär man använder den till exempel i endel läkemedel nu, och att han gick på vattnet är också en myt, han gick på isblock somfanns då ( titta nyaste illustrerad vetenskap ), har gud gjort gravitationen har han gjort svarta hål har han gjort antimateria? nej f*n det har han inte för det PRODUCERAS av svarta hål, nej just det du kanske inte vet vad det betyder för du tror att allt har funnits hela tiden.

 

och det är ju helt sjukt att dom menar att killlar är mer värda än tjejer, vi må vara starkare vi kanske springer snabbare men det har hänt med evolutionen genom att männen fick jaga mm och tjejerna fick sy båda gjorde livsnödvändiga saker.

Redigerat av Twiztha_MF
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tror faktiskt inte det. Om nu hela universum skapades av en smäll, vad kom då smällen ifrån? Vad orsakade smällen om nu ingenting fanns då?

Och om nu rymden inte har ett slut så måste ju "big bang" fortfarande hålla på någonstans långt, långt borta?

Tror inte heller på att "gud" skapade allting, för vem skapade då gud?

 

Och som första inlägget skrev, att två universum eller vad det var krockade, vad skapade då dessa två universum?

Gahh, det går typ inte svara på den frågan...

Redigerat av ThePunisher
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

alltså först fanns det ingetnting vaakuum men ibland eller snarare ofta dyker bara oftast bara en väte atom och en antimateria atom upp ur vakuumet även nu händer det, och ibland flyr den här väteatomen så kanske det höll på och till slut blev det massor och dom klumpades ihop och BANG, detta händer ofta vid svarta hål då nått kommer in i det så produceras det av svarta hålet anti materia exotisk materia ( inen vet riktigt vad det är ) och vanliga atomer, det han menar med två galaxer krockade tror jag han menar ungefär att ett maskhål var så stabilt att ett antal atomer skulle kunna komma ut, detta motstrider jag dock eftersom exotisk materia är oerhört ovanligt och det kommer endast från svarta hål och du behöver ett vitt hål för att kunna göra ett maskhål då ett vitt håll gör motsatsen mot ett svart hål alltså slungar ut allt som kommer emot det, det funkar i teorin men inte i verkligeheten. men efter som svart hål och är oerhört radioaktiva och radioktiva ämnen bryts ned så kan det ha blivit nån missbildning i tillexempel deutritium som gjorde att det bildades väte eller helium av det då den inte bröts ned som den skulle och tappade protoner och neutroner. det är detta jag tror på och jag tror verkligen inte på att nån sitter där uppe och bestämmer allt

 

btw är djävulen om han finns snällare då han aldrig dödat någon ( om ni ser på tv och dom säger att det var en s*tanist som dödade massa är han ingen s*tanist, då är han en psykopat för det står i s*tanist Bibeln att du inte ska döda någon ) medans Gud dödade ALLA förutom typ 4 på hela jorden och vad har djävulen gjort då, inget!!!.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bra text :) men här kommer en kompletterande

 

Big Bang beskriver ett utvecklingsförlopp för universum. Enligt Big Bang-teorin är dagens universum ett resultat av en rumslig expansion av hela universum. Expansionsförloppet kan enligt teorin ske på olika sätt beroende på bl.a. mängden materia i universum. Ett vanligt missförstånd rörande Big Bang är att teorin beskriver en explosion i likhet med en bomb. Skillnaden mellan expansionen som Big Bang teorin beskriver och en vanlig expansion är att den vanliga expansionen sker i ett befintligt rum medan universums expansion är en expansion av själva rummet i sig självt. Resultatet av den vanliga expansionen är sålunda att produkten av expansionen expanderar i ett i övrigt tomt utrymme. Däremot expanderar universum genom att avståndet mellan varje punkt i universum ökar med tiden. Då rummet och tiden (rumtiden) skapades i och med Big Bang är frågor som "vad expanderar universum i?" eller "vad finns utanför universum?" meningslösa, då rumsliga begrepp, enligt teorin, inte är definierade på andra ställen än i universum. Också tidsbegreppet "före Big Bang", är av samma anledning meningslös.

 

Big Bang definieras som singulariteten vid universums skapelse. Stephen Hawking har dock visat att en möjlighet (på grund av kvantmekaniska effekter) är att universum skapades utan någon singularitet det första ögonblicket. Istället skulle rumtiden bildat en slags avrundad geometri, ungefär på samma sätt som man inte finner någon spets på jordytan när man åker till sydpolen.

 

Vetenskapliga stöd för Big Bang

Stöd för teorin finns t.ex. genom Arno Penzias och Robert Wilsons upptäckt, år 1964, av den så kallade kosmiska bakgrundstrålningen eller de relativt nya mätningarna av fluktuationer i bakgrundsstrålningen av satellitexperimenten COBE och WMAP. Ett känt resultat av teorin är Hubbles lag som beskriver ett linjärt samband mellan avlägsna galaxers relativa hastigheter. På grund av expansionen sker en rödförskjutning av avlägsna galaxers spektra som kan användas för att avståndsbestämma dem. Denna rödförskjutning skall inte förväxlas med Dopplereffekten. Ett annat viktigt bevis är de relativa förekomsterna av olika ämnen i universum, vilket förklaras av teorin för Big Bang-nukleosyntes.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Andreasswf

Nej! Gud skapade världen vi andas och lever på

 

Tyvärr finns det bevis att jesus har funnits...

Det finns ett romerskt brev som skickades till honom undertecknat nån romersk kung eller var det var...har pappat berättat (och han är verkligen inte kristen)

Redigerat av _ray_
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...