Doed Skrivet 4 April 2005 Rapport Dela Skrivet 4 April 2005 Jag har funderat på att samla ihop några gamla datorer, bygga ihop dem och uppgradera. Men jag har inte så mycket pengar så jag undrar hur viktigt det är med en bra processor för att spela spel? Jag har hört att det är grafikkortet som gör mest jobb och att processor är bra för ljud- och filmredigering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 4 April 2005 Rapport Dela Skrivet 4 April 2005 processorn är ganska viktig, men det är inte så viktigt om du har en 2.4 eller en 3.0:a det märks inte så mycket, på en dator är ju grafikkortet och ram minnet viktigast... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 4 April 2005 Rapport Dela Skrivet 4 April 2005 ja, det är viktigast med ram och grafikkort men framförallt hyfsat stor hårddisk. de mest krävade spelen tar upp flera gb så hyfsat mkt lagringsutrymme är viktigt! processorn är inte jätteviktig om processorn är på minst 2 ghz. har man det så brukar man klara sig ok, kolla på systemkraven på de spel du vill spela och se ungefär vad de kräver i genomsnitt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 4 April 2005 Rapport Dela Skrivet 4 April 2005 vad har du för processor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shark Skrivet 4 April 2005 Rapport Dela Skrivet 4 April 2005 vad har du för processor Han har ju ingen för han bygger ju en egen. :bah: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xiaoxiang Skrivet 4 April 2005 Rapport Dela Skrivet 4 April 2005 jag har 4.0+ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doed Skrivet 5 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 5 April 2005 På min dator nu har jag en 2,6 processor men jag ska bygga en till dator så jag undrar huir viktigt det är Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypacker Skrivet 5 April 2005 Rapport Dela Skrivet 5 April 2005 har en athlon 1.53 procerssor... den är skit.. men snart är det dags för en ny! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nOfear Skrivet 5 April 2005 Rapport Dela Skrivet 5 April 2005 2 ghz räcker för spel eftersom det blir svårt för spelföretagarna för att man måste ha bättre. Fast processorn får det och inte lagga så mycket jag föreslår AMD Atlhon 64 3200+ Om det är Intel Pentium 4 ska du ha en 3 ghzare Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doed Skrivet 5 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 5 April 2005 Ja, just de ja. Men vad e de för skilnad på AMD processorer och intel. En AMD processor kan ju till exempel heta AMD Athlon 64 3000+ och har 2,4 ghz. men en intel med 3,0 ghz och 1mb cache kan ju vara billigare. och varför skriver inte amd ut cacheminne i namnen??? :huh: :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nOfear Skrivet 5 April 2005 Rapport Dela Skrivet 5 April 2005 INTEL är inga speldatorer. Och jag har hört att AMD har en säkerhetsskydd så att Det inte kommer såna dära slaxs spyware. AMD är för spel Intel är för Typ jobb och kontor men det beror på hur många ghz Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 5 April 2005 Rapport Dela Skrivet 5 April 2005 ja.. inte riktigt spywareskydd men athlon 64 bitar har nån slags virusskydd. processorn går helt enkelt inte med på att köra skadlig kod. dessutom är AMD snabbare än Intel. om en AMD processor är på t.ex. 2 ghz och en Intel är på t.ex. 2,5 ghz så kan det hända att de är ungefär lika snabba. men jag vet inte riktigt hur stor skillnaden är men det kan man säkert hitta på nätet nånstans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.