Symptom Skrivet 18 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2010 Vad är det för fel på ett saxsolo? Metallica är överskattade. Ingenting fel på ett saxofonsolo i sig, men att slänga in det för att det var trendigt och "coolt" just då är inte bra. Har svårt att se hur Metallica är överskattade förresten. Det är ju helt klart det Metal-band som får ta absolut mest skit utan anledning. Du får gärna utveckla vad du menar när du säger så, precis som alla andra fåordiga Metallica-hatare. :angry: det är ganska tråkig musik imo, tråkig ljudbild, tycker många låtar är snarlika. gillar personligen inte hetfields texter, tycker han har en dålig sångröst och hatar både han o ulrichs attityd. tycker dock att enter sandman-riffet är fett. btw så kom wish you were here -75, och inte alls på 80-talet :angry: :gitarr: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 18 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2010 Kurt Cobain har gjort ett par riktigt bra låtar. Beastie Boys har också gjort en del bra låtar... Aja, Själv tycker jag att Ramones - Pet Sematary är en riktigt bra låt. > http://open.spotify.com/track/07b5vArZtW08PuEqCw61Ei Får inte glömma Alice in chains heller... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 19 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2010 Symptom tog orden ur mun på mig. Jag är dock ingen sån där fjantig "Bäh, Metallica suger, wäh, wäh!". Jag tycker helt enkelt inte att de är så bra som det sägs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 19 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2010 Vad är det för fel på ett saxsolo? Metallica är överskattade. Ingenting fel på ett saxofonsolo i sig, men att slänga in det för att det var trendigt och "coolt" just då är inte bra. Har svårt att se hur Metallica är överskattade förresten. Det är ju helt klart det Metal-band som får ta absolut mest skit utan anledning. Du får gärna utveckla vad du menar när du säger så, precis som alla andra fåordiga Metallica-hatare. :angry: det är ganska tråkig musik imo, tråkig ljudbild, tycker många låtar är snarlika. gillar personligen inte hetfields texter, tycker han har en dålig sångröst och hatar både han o ulrichs attityd. tycker dock att enter sandman-riffet är fett. btw så kom wish you were here -75, och inte alls på 80-talet :angry: :gitarr: Haha, kan hålla med att båda två framstår som ganska dryga, speciellt Lars som verkar vara en riktig praktfitta. Det är ju dock knappast något ovanligt i den genren. :( Jag kan också tycka att delar av deras diskografi är tråkig och har dålig ljudbild. Speciellt nyaste Death Magnetic som både är väldigt repetitiv och har hoppat på Loudness War-tåget. Men det finns ingen som kan ta ifrån Metallica att de har gjort tre (kanske t.o.m. fyra) jävligt bra Thrash Metal-skivor. Det var inte förrän på 90-talet som deras texter blev sämre och Bob Rock fick Hetfield att ändra sin sång som tidigare varit så bra. Jag vet självklart att WYWH släpptes 1975 och därför skrev jag "runt 80-talet". B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erram Skrivet 19 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2010 nee, metallica är inge bra. tycker jag. Du är ju från vettet. Metallica är gudomligt bra. Bullet for my valentine följer samma väg som Metallica, gudomliga Jag älskar Metallicas ballad Nothing Else Matters =D Jag hatar folk som säger att de gillar Metallica, och sedan säger att deras favoritlåtar är Enter Sandman och Nothin Else Matters =_= Fast du kanske inte är sån.... Jag sa inte att favorit låten var Nothing Else Matters, utan att den var bra. några grymma Metallica låtar är ju Master Of Puppets, Fade To Black och One B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 24 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2010 Bryan Adams - Summer of '69 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 25 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2010 (redigerat) Vet inte varför, men denna morgon talar denna låt till mig; Redigerat 25 Februari 2010 av Fruktnystan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 25 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2010 http://www.youtube.com/watch?v=duLXtZi7TgY De två just nu faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joko Skrivet 25 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2010 Just nu: Breaking Benjamin - So cold. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zazaza Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2010 Nu är det: adept-at least give me my dreams back,your negligent whor rammstein-du hast rammstein-ich will Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2010 Bl.a Cigarettes & Alcohol, Up in the sky, Hello, fast nästan alla tidiga Oasislåtar är grymma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MegaSvampen Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2010 In flames - Only for the weak, så jävla grym låt! Måste höras innan man dör. Metallica - Enter Sandman Metallica - Nothing else matters Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.