Hoppa till innehåll

Harvest Moon Friends Of The Mineral Town


Arcaon
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 2 veckor senare...

man köper ej sadeln om man har hästen i ett år så kommer ägaren till den och siger att du inte har skött den bra och ett år efter det så kommer han och ger dig en vuxen häst

 

 

 

 

och du vet du hur man kan få snabba pengar

 

Nu ska vi inte vara pessimister här va, ta hand om hästen bra så får du behålla den...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Nu har jag svar på nästan alla frågor... hehe... men ja kan säga att det bästa sättet att få pengar på är att köpa massa ananas o plantera på dag 1 summer. Sen på dag 20, 25 och 30 får ni skörda allt. Varje ananas är värd 500 så de blir 450, första gången sen 400 resten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Den bästa årstiden är hösten. Det är denna tiden du kan tjäna stora pengar (beroende på hur många fält du fyller). Du ska odla "Sweet Potatoes" och pengarna rullar in på nolltid. Ni tjänar in som mest om ni har då de bästa verktygen av allt (uppenbart, men det är inte lätt) samt har alla harvest sprites att jobba för er.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst kan jag skriva det:

 

Elli: Toy Flowers, Pink Cat grass

Ann: Spa-kokt ägg

Karen: Popcorn, Vin

Popuri: Blommor, ägg

Mary: Svamp, Yellow/Green grass

 

Skriver blandat då det låter fult med vissa översättningar som "rosa katt-gräs".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja... Andra saker går ju också, Elli älskar moon dumplings,( Muffin mix+sugar)

och om ni är snåla så kan ni ge popuri ogräset som växer i trädgården, hon gillar det ;P. Och om man vill tjäna motherlode mycket pengar så är även sommaren väldigt bra. skaffa typ 10 ananas och sen tjänar man typ minst 40k varje harvest

 

Den bästa årstiden är hösten. Det är denna tiden du kan tjäna stora pengar (beroende på hur många fält du fyller). Du ska odla "Sweet Potatoes" och pengarna rullar in på nolltid. Ni tjänar in som mest om ni har då de bästa verktygen av allt (uppenbart, men det är inte lätt) samt har alla harvest sprites att jobba för er.

 

 

Har du fått alla mythic eller har du bara mystrile?? Många tror att det är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nah, jag har inte orkat skaffa alla mythic, men jag vet att mystrile inte är det bästa. Tycker det känns som att man inte har tid att få sina saker cursed och sedan ordna tillbaka dom igen, hela skörden kommer ju hinna bli förstörd innan det är gjort. Jag skulle kunna göra det på vintern dock.

 

Sommaren, ananas? Själv odlar jag majs då det snabbt blir klart igen efter första skörden, ganska likt sötpotatisen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...