Tomi Skrivet 20 April 2005 Rapport Dela Skrivet 20 April 2005 är det någon som tecknar serier? Vad heter er serie isåfall? min egen lilla serie heter: Raggar Rainer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voice_of_god Skrivet 20 April 2005 Rapport Dela Skrivet 20 April 2005 Jag gör serier... men det är ett h*lvete att försöka att få dem publicerade... fast det är bara små strippar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomi Skrivet 21 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 21 April 2005 Jag gör serier... men det är ett h*lvete att försöka att få dem publicerade... fast det är bara små strippar.. Lika för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 21 April 2005 Rapport Dela Skrivet 21 April 2005 Tecknar också... är självlärd, tror jag började i 3:an på grundskolan. Då hade jag ju redan hållt på med figurerna ett tag men några serier blev inte till förrän i 3:an, och fruktansvärt fula då. Har väl en 120 olika strippar som är mer eller mindre bra, några har jag tecknat upp på papper, och sen dryga 30 längre serier (vilket är mycket roligare att hitta på). Just nu hittar jag inte på nya grejer utan tecknar om och utvecklar det jag redan hittat på. Själva "huvudtiteln" över alltihop är Kohagen, ett fjantigt namn men det har sin historia. Min första figur var en oerhört ful ko, och i början utspelades allt på en något sinnessjuk bondgård. Nu har jag väl en 150+ figurer, huvudämnena är antingen bondgården eller Egypten. Håller just nu på att teckna om en drygt 30 sidor lång serie ur Egypten, är nånstans i slutet nu. Jag håller mig helt till totalt oseriösa skämtserier. Vad gäller att publicera så har jag inte orkat ta reda på det, tror jag måste lära mer först. Lämnade in en serie som extraarbete på Bilden... går ettan på gymnasiet. Lyckades få MVG med hjälp av den. Tomi, tecknar du strippar eller långa serier, är det skämt eller äventyr etc...? :) Kul att ha fått in några på forumet som också håller på med sånt här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 11 Skrivet 21 April 2005 Rapport Dela Skrivet 21 April 2005 (redigerat) Mitt senaste mästerverk: Redigerat 3 Juni 2006 av Ragnarök Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomi Skrivet 21 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 21 April 2005 Tomi, tecknar du strippar eller långa serier, är det skämt eller äventyr etc...? :) Kul att ha fått in några på forumet som också håller på med sånt här! Jag tecknar bara strippar och det är skämt. :D går i sexan i lågstadiet å har just börjat teckna serier men det är kul. :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 22 April 2005 Rapport Dela Skrivet 22 April 2005 Jahopp, det är jätteskoj! Just nu har jag det mesta av historier, skämt osv, det är tekniken som måste finjusteras. Har börjat utnyttja olika linjaler, mallar etc på ett annat sätt än tidigare osv. Bland annat har jag insett vikten i att sudda så lite som möjligt när man skissar och viktigast av allt - skissa, inte teckna! Blyertsen ska ju gå att få bort också när man har fyllt i med tusch. Det är jättekul att teckna, dock väldigt tidskrävande. Särskilt som man gör fel med tuschen ibland och får sitta och arbeta med tip-ex för att få allt rätt... Sen var det ju bara nåt år sen jag började studera olika tekniker för rutorna, ibland inte ha hela rutor utan ta bort en kant, nån gång flytta en ruta nån cm eller ta bort en helt, så bara figurerna syns, avrunda dem lite annorlunda osv. Och sen får man höra av folk som tycker att det inte borde vara svårt att teckna... om de bara visste. Irriterande är när man försöker övertyga folk om att strippar är oerhört mycket svårare än längre serier. :rolleyes: Jaja, sen är det ju bara en hobby, så man ska inte ta för allvarligt på det. Men visst skulle det bli kul om man lyckades få det publicerat nån dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jhonen Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 Jag har ritat serier sedans jag kunde hålla i en penna :P . Jag har en hel låda med gamla serier som jag gjorde på lågstadiet. Min favorit är familjen Apa när en gubbe blir förföljd av en massa apor hela tiden. Ingen text, bara bilder! :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 24 April 2005 Rapport Dela Skrivet 24 April 2005 Jo, egentligen har jag väl också gjort det. I början var det ofta helt poänglöst trams, eller en efterapning av nån känd serie, t ex nån ur Kalle Anka. Något som är hemskt irriterande är att det inte finns någon litteratur eller rekommendationer. Jag har enorma problem med att få tag i tillräckligt bra tuschpennor. Just nu har jag hittat en sort som fungerar, kostar dock 24 kr/st, men har man otur och råkar få en penna där spetsen är böjd en hundradels millimeter så är det kört. Linjerna flödar ut och man använder tip-ex hela tiden... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 24 April 2005 Rapport Dela Skrivet 24 April 2005 Jag har en egen serie jag också! Maxweel!En gubbe som har jätte stor näsa och jobbar på ett tv-program.HAn snackar skit om andra då & då.Egentligen gör jag skitmånga serier.Ormen & Hamstern t.e.x.Eller FisharMario. FisharMario bor i Tomato Kingdom och bor med sin brorsa(MegaMario som en av mina klasskompisar har gjort)och sin bästa kompis:Green.Den roligaste serien med FisharMario är nog en serie så kallad:FM 1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voice_of_god Skrivet 24 April 2005 Rapport Dela Skrivet 24 April 2005 f*n ni får mig att tänka om... Från och med nu så fimpar jag stripparna... jag ska börja kludda på en Internet serie istället.. har satt upp en deadline om två veckor från nu skall de första sidorna vara uppe på nätet för allmän beskådan.. som en stor Castelvania nörd ska jag göra en castelvania serie.. lååångt efter Gba spelen, de skall utspela sig i Texas med Belmonts ättlingar (och några andra karakärer) Här är den första sketchen, eftersom jag kom på ideén idag så har jag varken namn, historia eller personlighet till karaktären...den ärkanske lite oslipad men jag ska använda den. Finns väll ingen dirket anledning för mig att tjöta om detta, men jag fick inspiration från det här forumet så jag säger väll bara, tack B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 28 April 2005 Rapport Dela Skrivet 28 April 2005 Snygg teckning! Jag kan inte teckna människor över huvud taget. Verkar som att du kommit längre där. Nåja, ingen är väl fullkomlig... :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.