Hoppa till innehåll

Serier


Tomi
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Tomatketchup

Nä,du tycker ju inte att det är lönt,men jag skulle gärna vilja göra det.

 

Också kommer vi till det jag egentligen skulle skriva,efter 2 år kommer min serie Shadow tillbaka,eller i allafall huvudpersonen.Innan handlade om en kille om hette Stll(vet inte vad jag fick det ifrån) och hans son Shadow,fast det var ingen kärlek i seriena såklart eftersom Shadow alltid lurade Stll hela tiden.

 

Jaja.Whatever.....Innan var han liten,nu är han stor....Ska berätta lite i början:

Shadow ska flytta och betalt ett hus för Stlls pengar,när Stll märker det så börjar han jaga Shadow.Han letar,och sen när han kollar ut genom fönstret ser han Shadow köra iväg med hans bil.Senare så kör Shadow,och sjunger:"Lalalalalalalalalaaaaa....".När han kollar i bakrutan får han se Stll på cykel cykla efter honom(...).Han hoppar på bilen och börjar slå på taket.Sen slår han huvudet i en bro och svimmar(han dog inte,jag har inte hjärta att göra det).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 133
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

är det någon som tecknar serier? Vad heter er serie isåfall?

 

min egen lilla serie heter: Raggar Rainer

 

Jag tänker Börja med små serier sen kanske det blir större.

Då tänkte jag att den skulle heta Djävulen & Jag :evil:

Den finns på film och då tänkte jag göra en serie av den övertexten.

 

Hur går det med din serie Raggar Rainer?? B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tomatketchup

Kommit längre på Shadow ;)

När han flyttar in så kommer det en asgammal gubbe(ung. 385 år gammal) och skriker att han är kommunist,en gång så klättra han upp på hans fönster och skrek det.

"KOMMUNISTERNA SKA DÖÖÖÖÖÖÖ DIN ***** SKIT!"

 

Annars har jag också gjort en Fight parodi.Streckgubbar som slåss med varandra(kanske sätt flashen).Nästan alla i min klass börjat rita sånna.Jag är den ledande(när det gäller humor alltså).Karaktärerna är asroliga

John= Hjälten

Richard= Medhjälpare

Bad Boys= Fiender

Antiof= Miniboss

Ray= Boss

Danjo= Oturskille(när de missar med t.e.x en sten så kommer han fram och får den i huvudet

???= Deathboss

Gladiator= Extremeboss

Doom= Ultimate boss

Pluttarna= Störiga gubbar(dödade Gladiator :rolleyes: )

 

Det mest roligaste av allt var nog när John och Doom slogs.De slogs och slogs sen så kastar Doom ett spjut i marken.Sen så är de jättetrötta sen så de har både händerna i marken och knäna i marken.Sen kommer Danjo och säger "Tjenare killar!Vad gör...",sen ramlar han på en sten som gör så att Danjo råkar knuffa till Doom som i sin tur ramlar med huvudet i spjutet och spättas.Danjo dödade Doom(!!!).

 

Och så har jag gjort några Halloween serier med Maxweel.Maxweel klonerna och Maxweel spökets förbannelse.Och en The Shining med FisharMario och Green.

 

"Ahh!!!FM!Don't kill me!!"

"Why?!"

"Oh man this is like The Shining.."

"This IS the Shinging!!!!!HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!"

 

Maxweel klonerna var också balla

 

"Vår ledare måste stoppa detta krig en gång för alla!!!"

"Var är vår ledare då?"

"Bra fråga...."

 

Inte det bästa skämtet,inte klar ännu.

 

Maxweelspökets förbannelse har jag inte heller börjat på.

 

Det är mycket jobb med serierna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Gäst Tomatketchup

Ja!Äntligen så har tråden livats upp igen! :)

 

Jag har gjort måååånga fler Shadow serier :bah: Helsköna!

Shadow har fått en tjej,gift sig med henne och nu har det blivit någon slags Simpsons-serie.Maxweel är även med där.

 

Shadow till hans barn:

-Mamma och jag ska ut på middag,så *suck* Maxweel ska passa er.

Ungarna:

-JAAA!!!!!

 

Den serien var askul.

När barnen kommer till Maxweel så säger han:

-Nu ska vi göra en jättekul sak barn!

Sen kollar de på TV.

-Och Göran Persson tar bollen och skjuter på Peter Sundvalls "mannens mellan-benen snabel". :rolleyes:

Sen tar Maxweel dem ut på en resturant och råkar supa sig full.

-Helan går i Kalles tår!

 

Har börjat med också två nya serier kallade "A Aliens life" som handlar om Aliens och "Dvärgdos" som handlar om ett par dvärgmunkar som är ungefär likadana som smurfarna.Man ser bara näsan på dem eftersom de har en huva över huvudet(man fick se deras huvuden i Flykten till Varberga 2 The World of Alimad Ep 4 The Dwarfdos strikes back).Många tycker att deras näsor ser ut som snoppar men de har då aldrig sätt hur vissa serietecknare ritar.

 

Sen har jag börjat på min första Manga-serie Homer Isberg Agent 008 The Knasiga Shooters.

Min första Agent serie för den delen.Men det är ju självklart komedi också.

 

Jag är galen i serier.Så jag gjorde även en musikal på en sån sak där man kan lägga in sina röster på band.T.e.x så gjorde jag byte text från "The Phantom of the Opera is here!Inside your mind..." till "Jaaaaa,jag gillar kakor med sylt på!Även med smör....".

 

Mer information kommer...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tomatketchup

Hehe,jag har mest vuxenhumor för det är nästan bara vuxna som skrattar åt dem.Lite sjukt :S

Tack för kommentaren.Som tack ska jag beskriva lite Maxweel gubbar från serien.

 

Ulf:Haha,en av mina favoriter i Maxweel seriena är Ulf.Serien är rätt så verklig.Liksom nästan inget overkligt händer,när Ulf inte är med.Då j*klar.Favorit saken han ofta gör är när han åker med en ubåt på land.En annan sak han gjort är att tagit en giraff ur ett zoo och försöka träna den till en ninja.

 

Meowtho:Den mest overkliga figuren i seriena är Meowtho.Jag härmade honom ur Pokemon,alla figurer som jag tog från andra tv-serier eller något sånt tog jag bort.Men inte Meowtho.Han var en av de första fantasifigurena jag kom på och jag hade så många minnen av han.När han retades och när han var spänd.Så därför tar jag ej bort han.I seriena är han som vanlig,fast nu är han ju mer busigare också.Otur har han alltid.Den katten gillar jag. :)

 

Maxweel: Huvudpersonen i egen hög person,pappa i hemlighet.LoL,han trodde att han skulle bli en dålig pappa och skämdes.Först ville han göra abort på barnet.Det gick inte.Maxweel är rätt så korkad av sig också.Öhh,tja....Han är ju charmig av sig.Men det går han inte med på.

-Skit också... säger Maxweel när tjejer får se honom och springer efter honom.

 

Richard: Maxweels tvillingbror,vänlig men ganska ordentlig.Också korkad på sina viss.

Finns inte särskilt mycket att säga om honom,bor hos Maxweel då & då men brukar bo i Danmark oftast.

 

Zeb: Maxweels andra tvillingbror,bor i Ukraina och hälsar på Maxweel då och då.Tja,han är ju ganska....snabb....snabb.Ja,han är snabb av sig.Och vad menar jag med det?Han måste alltid först till matbordet,måste alltid först på toan osv.Annars blir han förbannad och han e starkast av brorsorna så det blir ganska synd om dem....

 

Shadow: Ja,jag har berättat för er vem han är.Han är galen på sätt o vis.Ganska ordentlig och snäll,ungefär som Richard.

 

Maria: Shadows fru,den mest smartaste av alla figurena i Maxweel.Hon är likadan som Shadow,fast hon också gillar golf.

 

Banana Man: Har ni sätt bananen som sjunger "It's Peanut Butter Jelly Time!".Jag kunde inte låta bli att ta med honom. :P

 

Mr.Two: Likadan som Meowtho,ville inte släppa taget ur denna härmade figur.Mr.Two kan få utbrott,när någonting är lite fel.Annars är han nyfiken och rik.

 

Hinner inte skriva mera,måste till Hallecallecuta landet(Mitt rum)!

 

So long-flaggstång!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

intressant... jag kan ta och beskriva några jag också.

 

 

Raggar-Rainer:Älskar bilar, alkoholist (dålig kombination bil+öl), tänker sig inte för.

 

Jeff Bullshit:Rainer's bästa kompis, smått döv, och tar hand om tre barn

(Elisa, Tomas och lille baby Bullshit) själv eftersom hans fru skiljt sig.

 

Torleif the Turk:Som namnet säger är han från turkiet och bor granne med Rainer och de kommer aldrig överens, en orsak Torleif's katt brukar pissa på Rainer's bilar.

Rainer brukar kalla honom Trippel T.

 

Grannen's katt:Torleif's katt, blir ofta jagad och kan vara måltavla när Rainer skjuter.

Men katten har alltid tur och klarar sig (någon annan brukar dö istället).

 

Frnx och Krnx:Utomjordingar.

 

Otto Berh:Ett fetto som brukar leka super hjälte (då kallas han Super-otto)

 

Benny:Rainer's kusin. (är g*y)

 

Taliban gänget:Terrorister som sabbar så mycket de kan.

 

 

 

 

ja det var väll huvudpersonerna sen finns det också många djur ex. kråkor, får och hundar.

Och greenpeace gubbar som försöker rädda Torleif's katt (ofta de som dör).

Redigerat av Tomi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tomatketchup

Bra Tomi.Här kommer en fortsättning på mina seriefigurer:

 

Cral: Blandning mellan ordet Crazy och namnet Carl.Han heter egentligen Carl,men eftersom han är galen så kallas han Cral.I slutet av meningarna brukar han höja rösten och repetera de sista orden.Ungefär: I'm cra-a-a-a-azzzzzzzzyyyy-yyyy-yyy!!!

 

Danish Guy: Inspererad efter kläder.Dansk,gillar danskar så det är därför han är dansk.Ingen vet hans riktiga namn.Han är i allafall lik mig.Han dansar mitt ute i på gatorna och äter chokladpudding.Kom på honom idag så mycket mer kan jag inte komma på.

 

Pluttarna: Lila streckgubbar som teorriserar allting.Tog dem från min Fight Parody.

 

Apan Fredriksson: Petar sig i rumpan ganska mycket och tuggar tuggumi.Hänger i en gren som hänger på en ballong.Annorlunda?

 

Pink: En rosa Link som pissar överallt.Hmm...Kom på honom för en halvtimma sen så... :rolleyes:

 

Tomtejäklarna: Tomtar som kliver in genom fönstrena och dansar sambo hela nättarna tills klockan 6.02.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...