Tomi Skrivet 18 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2006 det var många olika figurer! =.] Jag kom på två personer jag hade glömt Ragnar: Rainer's lillebror, en muskelknutte från Ukraina. Matti: Tomas's halft finskspråkige kompis ifall någon vill veta var Raggar-Rainer bor så är det i Hel(l)singfors Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 19 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2006 Några andra småfigurer som jag gjort: Militärsorkarna: Ni hör på namnet vad som gäller för dem.Sorkar med pansarvagnar för er som inte fattar. :P DJ Tomas: Killen i radion.Snackar alltid skit om andra. CrazyMumin: Inte min figur fast min version av Mumin.Hehe,blandning mellan Mumin och Crazy Frog.Kör omkring på sin osynliga moppe och säger "Ding Ding" på finsk dialekt. Super Dixie: Om någon är i knipa,vem rycker ut?Jo Super DIXIE!!!!!!Eller vänta,han fick en vikt över sig.Super mannen med super otur.Finns inte så mycket mer att beskriva om honom. Dans Apelsinerna: Apelsiner som dansar....Funk,pop,ballad,tango osv. Konstapel Elefant: Rosa Elefant som jämt och ständigt delar ut böter. - Stopp där! säger KE - Vad har jag gjort? - Inget,här är din böter,tjao! - Men va f*n... - Okej barn,nu ska vi se hur det gick för er på Polisprovet! säger fröken Fröken delar ut betygen. - Men fröken,detta är ju inga betyg,detta är ju böter! säger ett barn. - Just det barn!Man måste lära sig vuxenlivet! säger KE som plötsligt bara bryter upp dörren. Elak Äpple: Ett elakt äpple. Bob och Odd: Två killar som jag brukar ta med mitt i långa Maxweel serier.En mini serie i en lång serie om ni förstår vad jag menar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cutter Skrivet 27 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2006 Funderat hur länge som helst på vilka figurerna ska vara å sånt, vet inte ens vilken genre den ska va :blink: . Vilken e egentligen lättast och vilken är svårast. Vill göra liksom sånt som mina vänner kanske gillar liksom. Fast om ja tänker ut en bild blir den aldrig som jag tänkt mig.... Inte äns i närheten...... Fast mina kompisar e kräsna så ja vet inte va ja ska gö asså.... Tips någon? Aja, ni behöver inte svara på den :P Men.. vilken genre e lättast eller e d olika för olika? Det är den frågan jag helst vill ha svar på. Sprid ut lite hemligheter nu då.... Blir mycket lättare och bättre för alla som har samma fråga som mig. Jag har faktist försökt mig på ett par serier om min skämtsamma farsa. Första blev ganska bra men de tre andra blev rena rama nedförsbacken. Gjorde äveb lite serier när jag gick i tvåan. Det var om en hund som hette Snobben (Inte alls snott ;) ) och gillade att åka skateboard. Han hade enorm otur. Själv har jag aldrig läst Snobben utan skapade honom i min fantasy. Blev ganska likt orginalet ehe.... Aja svara nu på min fråga vilken som e lättast, ok??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 28 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2006 Lättast...? Bra fråga. Du har skämtserier, där man behöver aldrig vara logisk och kan driva med vad som helst. Blir tyvärr lätt enormt barnsligt. Sen har du ju andra genres, exempelvis äventyr. Går också bra att göra men själv anser jag att det blir för sentimentalt ibland, iaf när jag försöker mig på det ;) Annars har du skräck, äventyr-skämt (personlig favorit) Och vad gäller historierna, så har jag själv märkt att det inte går att bara sätta sig ner och försöka hitta på något på beställning. Man får en idé rätt vad det är, skriver ner den/sätter sig och tecknar, sen faller resten på plats av sig självt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 28 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2006 Äventyrskämt? Då ska du läsa Flykten till Vargberga. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomi Skrivet 28 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2006 (redigerat) skämtserier är min favorit! Tycker poängen med serier är att de ska vara roliga. ritade en serie idag, jag ska försöka beskriva den: Jeff's familj är på resa till schweiziska alperna och ska åka slalom. Tomas lurar Elisa till svarta pisten och säger att det inte alls är farligt. Elisa ställer sig på kanten och säger: Nä, det är nog för brant! Tomas säger: KOM IGEN NU! och ger en dunk i ryggen och elisa flyger ut för backen. Och efter att ha åkt en bit far hon på en "big air" hoppa av misstag och gör en trippel backflip. Och där under är tre domare som säger: Ten points! Och då börjar backen ta slut och hon säger: Wee, vilken tur jag har! också "PANG" Åker hon in i en skylt där det står: VARNING SKYLT! The end. Ps. den är roligare tecknad. Redigerat 28 Januari 2006 av Tomi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 30 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2006 Hahaha,så dissad! :lol: Gjorde en serie om Maxweel åkte skidor också. ;) Först så åker han på en svart backe.Sen kommer han till en s.k "Lite svartare backe" som är ett stup.Sen kommer han till ett "Väääääldigt svart backe" som är lite för mycket.Han börjar åka upp o ner!Sen så bara kommer han till en uppförsbacke och plopp!Han flyger i luften,sen så hamnar han i en skidlift.Sen har han fastnat och sen stängs lliften av och han hänger där i 6 timmar,sen kommer en drake. -Hej!Ni är räddningspatrullen va? säger Maxweel.Sen tar hon Maxweel och sticker och tror att det är hennes barn.När Maxweel får reda på att hon är en drake får han panik och börjar springa som ***.Sen så kommer han till en backe där 2 skidor står,han tar dem och åker ner för en backe.Sen kommer han till en s.k "Lite svartare backe" som är ett stup.Sen kommer han till ett "Väääääldigt svart backe" som är lite för mycket.Han börjar åka upp o ner!Sen så bara kommer han till en uppförsbacke och plopp!Han flyger i luften,sen så hamnar han i en skidlift......osv. Sen gjorde jag Agent 008 "Operation Blåbärssylt".Hans första uppdrag.Han åker till Hellsingfors och ska ta bort en bomb(gjorde faktiskt en Raggar-Rainer i ett hörn).När han just ska ta bort bomben kommer ett robotskelett och ska skjuta honom.Agent 008(eller Homer som han heter) tar fram en pistol.Sen tar roboten fram en " laser launcher".Tur som vad så besegrade Homer honom och tog bomben.Sen sprängs den när han håller den i händerna. :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomi Skrivet 31 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2006 (redigerat) hehe, du fick med raggar-rainer också =.] här är en serie jag ritade för nån vecka sen: Raggar-rainer och Jeff åker och prickskjuter på tomma ölburkar. Efter en stund råkar det komma en full ölburk (av misstag) och Rainer skjuter den då kommer Jeff Springande och säger: Hej rainer den där var ju full!!! Rainer slänger sig över burken och säger: Neeeeeej jag har skjutit en levande ölburk!!! Sen plåstrar om den. torr? :D Redigerat 31 Januari 2006 av Tomi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 31 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2006 MUHAHAHA!!!!Måste vara en av de bästa seriena jag hört! :lol: Gjorde en jätte konstig serie idag med en pytteliten kille som går på trottoaren på stan.Sen plötsligt börjar det regna.Pojken får en droppe på skallen och så hör man ett "DUNK!" och han skriker: Ahh!!!Tyskarna ger igen!Sen springer han därifrån helt j*vla galen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 2 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2006 Jag har alltid tyckt att jag är hyfsad på att rita, men efter att jag sett serier och mangabilder av andra som skryter som in i hel**te, och som dessutom får rejält med beröm, så börjar jag tro att JAG är en naturbrgåvning. För några dagar sen så ritade jag av ( kalkerade inte ) tjejen från tales of the abyss, och det blev nästan en exakt kopia. Kan tyvärr inte visa för digitalkameran e paj. För övrigt några seriefigurer jag hittat på: Fatman Adrian alias Alien Death Greenies Snake the Fake Marwin the monkey och tomatketchup, flykten till vargberga verkar ju hilarious... skulle gärna läsa den... :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 2 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2006 (redigerat) Tack Jewes. Har tränat in röster idag på olika gubbar. Maxweel: Doctor,what's the differnet between IKEA and Pokemon? Doctor Timmy: And who the hell know's that?Maxweel,I'm a doctor,not a questionanswerer. Maxweel: Questionanswerer? Rocky: Dude!I have like biiiiiiiiiiiganlej news!!! Doctor Timmy: What are you doing in here? Rocky: To tell you the news. Doctor Timmy: What is this news then? Rocky: That I am on a hospital! Tomi: Gillar din seriefigur,skulle jag få använda den i Maxweel-seriena?? Redigerat 2 Februari 2006 av Tomatketchup Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomi Skrivet 3 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2006 (redigerat) nja det är ju min huvudperson, men nog kan han ju hälsa på i någon serie ;) men skriv det där copyright tecknet och T.Ö FINLAND på hans tröja för det är fortfarande min seriefigur :o Annars http://smilies.vidahost.com/contrib/edoom/blowingup.gif Redigerat 3 Februari 2006 av Tomi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.