Chihuahua Skrivet 6 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2005 Håller på att chatta på engelska, hoppas jag inte råkar mixa svenska och engelska här... Vet inte hur du kan minska filens storlek, du kan alltid lägga den i en zip-fil om du vet hur man gör. (har själv ingen aning, men det ska visst kunna minska storleken) Annars, lägg den i nåt program och minska själv bilden. Förresten, är det någon som har nån aning om/vet var det finns info om hur man gör för att färglägga serier på datorn? Alltså, du gör dem för hand men vill färglägga via dator? Har provat att scanna in, men det blir en massa olika nyanser i det vita så färgen fungerar inte som den ska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laithean Skrivet 6 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2005 Jag vet hur man kan fixa det i Paint, så att man kan färglägga. Man skapar en ny vit bild ruta, sen tar du den streckade kvadraten och högerklickar på den vita bilden, sen tar Klistra in från....så blädrar du fram bilden så är det kalrt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 6 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2005 Alltså, det hjälper inte. Har försökt, men problemet är att 1. när man tuschar en teckning blir nyansen aldrig helt lika svart 2. i närheten av tuschen blir det vita en hundradels procent mörkare, och det lägger datorn märke till. Saken är den, att jag vill kunna färglägga hela fält direkt och inte sitta och småplocka i linjerna och försöka få det så snyggt som möjligt... Det bästa vore om man på nåt sätt kunde låta datorn skilja åt, så de svarta nyanserna blir en och samma svart, och de vita samma vita nyans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laithean Skrivet 12 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2005 (redigerat) Så håller på med en serie, kanske inte världens bästa, men, men... OBS: Läs på det japanska hållet! Page 1 Page 2 Page 3 Jag har bara kommit så långt.. Redigerat 12 Juni 2005 av Kurojaki Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bambocha Skrivet 13 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2005 (redigerat) jag kan inte göra en serie hahaha för det suger jag pååå Redigerat 13 Juni 2005 av bambocha Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brawler Skrivet 13 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2005 Typ i femman brukade jag rita mini serier om skurkar med min kompis med det var typ mellan 1-5 sidor långa bara,det handla typ om rån å så,ganska roliga :D Nu ritar jag inte ofta serier men jag ritar manga och Link från Zelda spelen o.s.v. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Alf_Poier Skrivet 26 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2005 Jag försöker rita i paint ibland faktiskt :D :D :D Ett exempel---> http://img155.echo.cx/img155/5697/pena8dz.jpg B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Serpent Skrivet 26 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2005 jag tycker det är roligt att teckna seriestrippar. Lånade några Serieteckningsböcker från biblioteket, och har läst dom. Men jag tecknar ändå överdåligt... Fast har börjat lite att teckna Kalle Anka, alltså inte serier om han utan bara bilder på han, och är faktiskt rätt nöjd med dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 26 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2005 Det sega med att teckna i Paint är att det tar en så evinnerlig tid... att bli nöjd med en bild, färglägga osv. Bättre att göra allt för hand. Har också lånat böcker i biblioteket men där är så oerhört få böcker i området (en någorlunda bra, tio år gammal bok och en barnbok med en massa fjant i...) Men men, de flesta kan nog rita av en bild. Men att kunna utveckla och använda en bild själv är svårare än man tror. :) Som Kalle Anka. Att alltid ha i huvudet vilka detaljer som ska vara med och kunna göra det på frihand, utan att rita av eller ha en fusklapp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 29 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2005 jag tycker det är roligt att teckna seriestrippar. Lånade några Serieteckningsböcker från biblioteket, och har läst dom. Men jag tecknar ändå överdåligt... Fast har börjat lite att teckna Kalle Anka, alltså inte serier om han utan bara bilder på han, och är faktiskt rätt nöjd med dom. Jag gör också Kalle Anka!Fast inte precis Kalle,mer Brian Anka med sin brorson Ratte,alltså en Knatte fast med gul keps,de flesta är rätt våldsamma när jag ritar dom,jag får såna ondskefulla ideer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 29 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2005 har gjort nåra små snuttar.... blev dock skit suddigt när jag scannade.... för fylla i bättre så går detg nog ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Alf_Poier Skrivet 3 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2005 Vad använder ni för pennor?? Själv använder man stålpennor som är ca 30-50 år gamla :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.