Hoppa till innehåll

Serier

Tomi

Rekommendera inlägg

Håller på att chatta på engelska, hoppas jag inte råkar mixa svenska och engelska här...

Vet inte hur du kan minska filens storlek, du kan alltid lägga den i en zip-fil om du vet hur man gör. (har själv ingen aning, men det ska visst kunna minska storleken)

Annars, lägg den i nåt program och minska själv bilden.

Förresten, är det någon som har nån aning om/vet var det finns info om hur man gör för att färglägga serier på datorn? Alltså, du gör dem för hand men vill färglägga via dator? Har provat att scanna in, men det blir en massa olika nyanser i det vita så färgen fungerar inte som den ska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 133
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Alltså, det hjälper inte.

Har försökt, men problemet är att

1. när man tuschar en teckning blir nyansen aldrig helt lika svart

2. i närheten av tuschen blir det vita en hundradels procent mörkare, och det lägger datorn märke till.

Saken är den, att jag vill kunna färglägga hela fält direkt och inte sitta och småplocka i linjerna och försöka få det så snyggt som möjligt...

Det bästa vore om man på nåt sätt kunde låta datorn skilja åt, så de svarta nyanserna blir en och samma svart, och de vita samma vita nyans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Typ i femman brukade jag rita mini serier om skurkar med min kompis med det var typ mellan 1-5 sidor långa bara,det handla typ om rån å så,ganska roliga :D

Nu ritar jag inte ofta serier men jag ritar manga och Link från Zelda spelen o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

jag tycker det är roligt att teckna seriestrippar. Lånade några Serieteckningsböcker från biblioteket, och har läst dom. Men jag tecknar ändå överdåligt...

Fast har börjat lite att teckna Kalle Anka, alltså inte serier om han utan bara bilder på han, och är faktiskt rätt nöjd med dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det sega med att teckna i Paint är att det tar en så evinnerlig tid... att bli nöjd med en bild, färglägga osv. Bättre att göra allt för hand.

Har också lånat böcker i biblioteket men där är så oerhört få böcker i området (en någorlunda bra, tio år gammal bok och en barnbok med en massa fjant i...)

Men men, de flesta kan nog rita av en bild. Men att kunna utveckla och använda en bild själv är svårare än man tror. :) Som Kalle Anka. Att alltid ha i huvudet vilka detaljer som ska vara med och kunna göra det på frihand, utan att rita av eller ha en fusklapp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tomatketchup

jag tycker det är roligt att teckna seriestrippar. Lånade några Serieteckningsböcker från biblioteket, och har läst dom. Men jag tecknar ändå överdåligt...

Fast har börjat lite att teckna Kalle Anka, alltså inte serier om han utan bara bilder på han, och är faktiskt rätt nöjd med dom.

Jag gör också Kalle Anka!Fast inte precis Kalle,mer Brian Anka med sin brorson Ratte,alltså en Knatte fast med gul keps,de flesta är rätt våldsamma när jag ritar dom,jag får såna ondskefulla ideer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...