Hoppa till innehåll

Det Nya Zelda Har Fått Ett Namn, Eller....

shacti

Rekommendera inlägg

• Svar 57
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Trailern på zelda.com avslöjar en hel del av grafiken men inte så mycket av storyn. Men du missar en del om du inte ser den. Det är värre om du ser de där in-game videorna som finns ute, där man ser allt precis som det är när du spelar.

Råkade hitta såna videos av misstag, och såg ett par av dem. Ångrade mig sen, ser inte resten. Postade länken i en annan tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anledningen till att jag gjorde en tråd med ett fakenamn och en med det riktiga var att jag fört hittade fake namnet. Några dagar senare så var e3mässan och jag fick se det riktiga namnet. Med risk för att bli kallad spammer så postade jag ännu en tråd med det riktiga namnet. Ifall någon hade varit smart nog att kolla på datumet till min tråd skulle ni sett att den gjordes kvällen på e3-mässans första dag så jag fattar inte varför ni refererar till den andra tp tråden, den gjordes ju efter min. Förresten tack chihuahua för rättelserna angående storyn jag hade inte riktigt rätt....:(.

För att vi inte ska ha två trådar om exakt samma sak ber jag alla sluta skriva i denna tråd och så håller vi oss till den andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Suck... postade ett inlägg nyss men datorn hängde sig...

Får skriva om det då. Tänkte förklara det här med vargen närmare.

LÄS INTE DETTA OM NI INTE VILL VETA MER OM HANDLINGEN!

Jag försöker nämna så lite som möjligt ur handlingen.

Link bor i en by en bit ifrån Hyrule. Hyrule har börjat invaderas av Twilight Realm, ett rike som försätter landet i mörker och släpper in monster. Ingen vet vad Twilight Realm egentligen är än.

När Link kliver in i T.R. förvandlas han till varg. Varför just varg? Nintendo säger att de valde djuret eftersom det är "mystiskt men samtidigt starkt och hjältemodigt". Säga vad man vill om det.

Iaf, så blir han fångad och träffar Midna, en invånare i T.R. som verkar ha sina egna mål. Tillsammans slår de tillbaka mot T.R., och spelaren får alltså styra både Link (kan inte använda vapen, men har en vargs egenskaper och kan tala med djur) och Midna (sitter på hans rygg, använder magi). Detta sker bara i T.R.

Alltså, Link blir bara varg i T.R. och är normal annars. Det går rykten om att han kan vara normal i T.R., men hur och varför vet man inte. Kanske han får tag på nåt som gör att han inte förvandlas.

Själv gillar jag det, det kommer inte bara handla om människor och stora, fula grisar (ledtråd: Ganon...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag skriver är officiell information från nintendo.com. (kan vara mixat med något jag råkade läsa på en annan sida men ångrade att jag läste, men iaf har jag skummat igenom och inte avslöjat något som det inte är meningen att vi ska veta).

Anledningen till att jag varnar är att det finns de som inte vill veta något alls, och då ska de ju inte råka läsa något och få veta nåt de inte vill.

Jag tar inte reda på mer längre, det jag vet är mestadels officiell information som nintendo själva lagt ut på sin hemsida.

Men jag förstår om du inte vill veta mer, men det finns alltid de som vill. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag skriver är officiell information från nintendo.com. (kan vara mixat med något jag råkade läsa på en annan sida men ångrade att jag läste, men iaf har jag skummat igenom och inte avslöjat något som det inte är meningen att vi ska veta).

Anledningen till att jag varnar är att det finns de som inte vill veta något alls, och då ska de ju inte råka läsa något och få veta nåt de inte vill.

Jag tar inte reda på mer längre, det jag vet är mestadels officiell information som nintendo själva lagt ut på sin hemsida.

Men jag förstår om du inte vill veta mer, men det finns alltid de som vill. ;)

Jo i och för sig det är bra att du skriver det. Det finns alltid någon som vill veta, dock inte jag :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...