Hoppa till innehåll

Gud


kola_king

Rekommendera inlägg

  • Svar 226
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

jag tror inte på gud men ändå om han skulle göra det så skulle han nog inte bara komma å säga - Hej jag är gud.. du ska upp i himmelen eller ner i dödsriket  :blink:

 

det känns lite sjukt..om gud skulle finnas varför skulle han då låta alla människor i Asien katastrofen dö? varför vill han döda oss när han har skapat oss?? försök att svara på den...

 

Jo, det är sant Mellanmjölk. Och Gud kan ju inte förhindra allt. Ingen har sagt att livet är lätt. Tvärtom, livet är praktist taget skitsvårt.

 

Själv så tror jag både på gud och s*tan. Finns gud så borde ju s*tan finnas, och tvärtom. Skulle bara en finnas så skulle världen gått under för länge sen. Jag tror att dom båda världarna, uppe och nere (gud och s*tan) kämpar om vem som ska ha kontroll över jorden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Fatosh

Jag tror på gud,och jag tror att han finns men om han inte gör det blir jag rädd för vad som händer efter döden?  :unsure: finns paradiset? eller e det bara ett svart tomrum hela tiden? det e en svår fråga det..

 

Som alla säger så sover du när du är död och kommer till paradise eller dödsriket eller vet inte. Och din kropp rutnar.

 

Och s*tan brukar man kalla för djävulen tror jag. Många säger djävulen istället för s*tan i min skola.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Ja, det är klart att det är självklart NU när det ÄR krig och sjukdomar! Men kanske inte på den tiden Bibeln skrevs, de kanske trodde att det skulle bli bättre då. Hur skulle de kunna veta allt om framtiden om inte Gud sa vad de skulle skriva.

 

De hade inte behövt skriva ned sina gissningar ju.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...