Nain Skrivet 13 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2005 bra sagt... håller helt med! men det lär aldrig hända i sverige Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GTA-PALLE** Skrivet 13 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2005 Kan ju händ om 30 år!!! :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Megaklumpen Skrivet 13 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2005 jag är imot Dödstraff. Före min pappa gick bort var jag för dödstraff och jag fick känna hur det kändes när någon nära gick bort. Tänk på mördarnas familj/vänner varför ska dem också få lida okej att dem har dödat någon och borde få dö också men fixa nått sätt så att staten å alla har råd att inte ha dödstraff utan fixa vård åt dem istället. Ni som tycker att dödstraff är bra skulle nog ändra sig om ni skulle förlora en förälder eller ett syskon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 14 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2005 att ge dem vård?! varför det... de blir inte straffade av det... varför ska man få leva om man inte lät någon annan göra det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sherikan Skrivet 14 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2005 Jag tycker att personen som begått brottet borde få välja själv om han/hon ska få dödstraff eller livstids fängelse. Det beror iof på hur illa brottet är, snattar man godis i en affär ska man ju inte behöva avrättas, haha xD Om man däremot dödar en person borde man kunna avrättas, men om man upptäcker att personen är psykisk skadad så tycker jag att personen i fråga borde få hjälp.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bajen_jmp Skrivet 14 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2005 Någon person skrev tidigare att man skulle avskräcka kriminella med dödsstraff. Varför har då USA en av världens mest kriminella länder? Dödsstraff är fel. Se istället över hur man skall få bort brottslingar från kriminaliteten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 17 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2005 nej. dödsstraff är en bra lösning. men inte vård! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bajen_jmp Skrivet 18 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2005 nej. dödsstraff är en bra lösning. men inte vård! Men det blir ju inte mindre brottslighet med dödsstraff. Sverige har ett riktigt fåtal grova brott per år. Jämför med USA och hur många de tvingas avrätta där. Inte blir det mindre brottslighet i Sverige om vi skulle införa dödsstraff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 18 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2005 men då kommer inte brottslingar att göra mer brott... dessutom skulle de skrämma andra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bajen_jmp Skrivet 18 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2005 Men de kriminella personer som begår brott i klass med de som ger dödstraff i USA skulle inte sluta upp med de brotten om dödsstraffet införs. Om det däremot skulle införas dödstraff för fortkörning, snatteri, misshandel och dylikt så skulle ju brotten minska men vill vi ha det då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 19 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2005 men då kommer inte brottslingar att göra mer brott... dessutom skulle de skrämma andra... Nej, anra människor skulle bli upprörda och börja hata och bli krimminella själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 19 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2005 Men döttsstraff måste ju ändå vara en befrielse för då slipper man sitta hela sitt liv i fängelset det kan ju inte vara bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.