Gäst ymphinorx Skrivet 23 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2005 Legendary_Lukas: Har du själv bevittnat "riktig" feminism? Tveksamt... ? Då kan du ju inte säga att nåt är falskt, men det jag har läst, LÄST, så är Gudruns smörja bara trams. Och visst, Jellyfish hade ett citat som sade: "Aldrig har det spridits så mycket lögn som i litteratur"..... Men han var ju som han var oxå :rolleyes: Iallafall. Jag ironioserade bara den gammla Tanten :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 20 September 2005 Rapport Dela Skrivet 20 September 2005 Så länge det finns folk som kallar sig feminister som är ute efter mer makt åt kvinnorna en männen, är jag inte för feminismen. Däremot står jag bakom jämställdhet eftersom det dels inte är ett feminint ord och för det andra inte har falanger som uttrycker hat mot män. varför jämdställdhet? är inte du kille? jag kommer aldrig gilla ideen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 21 September 2005 Rapport Dela Skrivet 21 September 2005 med jämställdhet? så du vill leva vidare på stenålders-temat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 21 September 2005 Rapport Dela Skrivet 21 September 2005 mannan är bättre än kvinnan. är det stenålders? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nebbig Skrivet 21 September 2005 Rapport Dela Skrivet 21 September 2005 mannan är bättre än kvinnan. är det stenålders? I överkant. Manna, är inte det nåt slags gryn man gör gröt utav? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 21 September 2005 Rapport Dela Skrivet 21 September 2005 jag menade förstås mannen. och det är inte stenålders utan det borde vara så Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nebbig Skrivet 21 September 2005 Rapport Dela Skrivet 21 September 2005 det är inte stenålders utan det borde vara så Finemang när folk svarar på sina egna frågor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 23 September 2005 Rapport Dela Skrivet 23 September 2005 Att mannen skulle vara bättre än kvinnan är påhittat av historiens största bov; religionen. I tusentals år har människan varit för svag för att tro på sitt sunda förnuft och varit fängslad av den religion de tror på. Men tiderna ändras och i framtiden kommer man förhoppningsvis behöva läsa om kristendomen, islam, hinduismen etc. endast i historieböckerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 23 September 2005 Rapport Dela Skrivet 23 September 2005 Alla förstår vi att FI aldrig kommer vinna ett enda val i Sverige. Men tänk när dom rular Sverige en dag. Det är ju jämnställdhet vi är ute efter, då kan man väl kalla det Jämnställdhet? Inte Feminism? Det låter ju som om vi är kvinnor hela högen. Jag gillar FI's tänkande, men att kalla det Feminism vetifan. Då kan man likaväl gå att rösta på nåt åt vänster. Inte Ohly dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst The heroin Skrivet 23 September 2005 Rapport Dela Skrivet 23 September 2005 För mycket längesen var kvinnan mycket viktig. Hon föder ju barn. Så viktig var kvinnan, så att männen måste beskydda henne. Kvinnornas liv var mera värda, för männen fick gärna dö för att beskydda kvinnorna. Ja, vilken skillnad det är nu. Den som påpekade att religionen hade stor roll har rätt i det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CodeName Skrivet 24 September 2005 Rapport Dela Skrivet 24 September 2005 Jämnlikhet tycker jag ska bli bättre mellan män och kvinnor( t.ex lönen, männen tjänar mer). Men att kvinnor diskriminerar män för ingenting är totallöjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 26 September 2005 Rapport Dela Skrivet 26 September 2005 Religionen är ju det ända sanna... klart man ska följa den Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.