Tikal Skrivet 20 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2005 ska vi säga så här att människors rättigheter gäller alla... förutom kvinnor. då blir alla nöjda, specielt ni mansgrisar som känner er hotade utav en förändring... :P Capone: vi bits inte :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 20 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2005 Såhär skulle jag beskriva en tvättäkta feminist.... *Hatar män *Har håriga ben (fråga mig ite vart jag fick dte ifrån :P ) *Blir förbannad ifall hon läser woman (:P ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The Balrog Skrivet 20 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2005 Exakt så! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 20 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2005 (redigerat) Könskriget Extrema feminister har under de senaste åren haft ett avgörande inflytande över svensk politik och forskning. Med hjälp av politiker som förra jämställdhetsministern Margareta Winberg har extremfeministernas åsikter förvandlats till sanningar. Den som inte håller med riskerar att bli utfryst och motarbetad. I könskriget tycks alla medel vara tillåtna. Frågan är vem som får betala: männen eller kvinnorna själva? Journalisten Evin Rubar har granskat extremfeminismen inifrån. Programmen innehåller bland annat intervjuer med ROKS ordförande Ireen von Wachenfeldt och fd jämställdhetsminister Margareta Winberg. Journalisten Evin Rubar skildrar extremfeminismen inifrån. Del1 Del2 se tre minuters oklippt material Även en länk till svt http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2222 jag rekomenderar att ni ser dom 3 oklippta minuterna. Redigerat 21 Juli 2005 av suna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 23 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2005 han är lite värre än mig om man säger så, men jag har hållt med han på den punkten... feminism kommer jag aldrig gillar Men jämmställdhet och feminism är inte samma sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tikal Skrivet 29 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2005 (redigerat) men kvinnor ska vara lite tacksamma för att de inte lever som flera 100 år tebax i tiden, då var vi ju mer likt boskap jag menar om ett jämställdighets system skulle införas kommer att ta lång tid (och jag tvivlar på att de någonsin kommer att hända) de kommer inte precis ske nu.... legendary_lukas: that's the way! Redigerat 29 Juli 2005 av Tikal Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smultron_Larsson Skrivet 30 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2005 Jämsteldhet och femenism är olika saker, men män som trycker ner på kvinnor och är emot jämstelds het det är dom som gör att samhälet inte går framåt. Jag menar vi lever ju i 2000-talet och då ska vi inte tjafsa om att kvinnor inte har samma rättigheter. Och när folk säger att tjejer inte får skäll i skolan förstår jag dom men på min skola är det så att tjejer ochså får skäll när dom gör något. Så jag tycker att man ska ändra sättet man ser på jämsteldhett och kvinnor då kan samhället röra sig framåt! <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 31 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2005 Det gudrun schyman kallar feminism är då inte feminism.. det är bara dumhet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 17 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2005 han är lite värre än mig om man säger så, men jag har hållt med han på den punkten... feminism kommer jag aldrig gillar nej det är sant, men jag gillar inget av dem! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bajen_jmp Skrivet 17 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2005 Så länge det finns folk som kallar sig feminister som är ute efter mer makt åt kvinnorna en männen, är jag inte för feminismen. Däremot står jag bakom jämställdhet eftersom det dels inte är ett feminint ord och för det andra inte har falanger som uttrycker hat mot män. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 19 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2005 Det gudrun schyman kallar feminism är då inte feminism.. det är bara dumhet JO, det är äkta feminism, men absolut inte jämställdehet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 20 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Augusti 2005 Legendary_Lukas: Har du själv bevittnat "riktig" feminism? Tveksamt... ? Då kan du ju inte säga att nåt är falskt, men det jag har läst, LÄST, så är Gudruns smörja bara trams. Och visst, Jellyfish hade ett citat som sade: "Aldrig har det spridits så mycket lögn som i litteratur"..... Men han var ju som han var oxå :rolleyes: Iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.