Hoppa till innehåll

Feminism


Xade

Rekommendera inlägg

  • Svar 248
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Könskriget

Extrema feminister har under de senaste åren haft ett avgörande inflytande över svensk politik och forskning. Med hjälp av politiker som förra jämställdhetsministern Margareta Winberg har extremfeministernas åsikter förvandlats till sanningar. Den som inte håller med riskerar att bli utfryst och motarbetad. I könskriget tycks alla medel vara tillåtna. Frågan är vem som får betala: männen eller kvinnorna själva? Journalisten Evin Rubar har granskat extremfeminismen inifrån. Programmen innehåller bland annat intervjuer med ROKS ordförande Ireen von Wachenfeldt och fd jämställdhetsminister Margareta Winberg.

 

 

Journalisten Evin Rubar skildrar extremfeminismen inifrån.

Del1

Del2

se tre minuters oklippt material

 

 

Även en länk till svt http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2222

 

 

jag rekomenderar att ni ser dom 3 oklippta minuterna.

Redigerat av suna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

han är lite värre än mig om man säger så, men jag har hållt med han  på den punkten... feminism kommer jag aldrig gillar

 

Men jämmställdhet och feminism är inte samma sak.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men kvinnor ska vara lite tacksamma för att de inte lever som flera 100 år tebax i tiden, då var vi ju mer likt boskap

jag menar om ett jämställdighets system skulle införas kommer att ta lång tid (och jag tvivlar på att de någonsin kommer att hända)

de kommer inte precis ske nu....

 

legendary_lukas: that's the way!

Redigerat av Tikal
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jämsteldhet och femenism är olika saker, men män som trycker ner på kvinnor och är emot jämstelds het det är dom som gör att samhälet inte går framåt.

Jag menar vi lever ju i 2000-talet och då ska vi inte tjafsa om att kvinnor inte har samma rättigheter. Och när folk säger att tjejer inte får skäll i skolan förstår jag dom men på min skola är det så att tjejer ochså får skäll när dom gör något.

Så jag tycker att man ska ändra sättet man ser på jämsteldhett och kvinnor då kan samhället röra sig framåt! <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Legendary_Lukas: Har du själv bevittnat "riktig" feminism? Tveksamt... ? Då kan du ju inte säga att nåt är falskt, men det jag har läst, LÄST, så är Gudruns smörja bara trams. Och visst, Jellyfish hade ett citat som sade: "Aldrig har det spridits så mycket lögn som i litteratur"..... Men han var ju som han var oxå :rolleyes:

Iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...