Guggo Skrivet 27 April 2005 Rapport Dela Skrivet 27 April 2005 vad tycke ni om att anmäla, nogger black/ 88:an black som rasistisk? det var en insändar i metro som tyckte att biliad är rasitskt, först skall man slå ner alla färgade och till slut den svarta, och det är den vita som slår ner alla andra..... så j*vla fåning och långsökt är vad det är...... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 27 April 2005 Rapport Dela Skrivet 27 April 2005 Det är en våg som går nu att anklaga allting för att vara rasistiskt. Skriverierna om Nogger Black är ju tidernas bästa reklam för GB. Den är slut nästan överallt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 28 April 2005 Rapport Dela Skrivet 28 April 2005 Sanningen om GB: http://surl.se/isu Glassen som sägs ersätta Nogger Black: http://fc.berghs-soc.com/~augusto.ramos/nyglass.jpg Svante Lidén på Aftonbladet är verkligen paranoid: http://www.aftonbladet.se/nyheter/grafik/0...glasskoden.html Har även hört att någon skrivit en insändare till Metro om att biljard är rasistiskt, eftersom det är den vita bollen som puttar ner alla färgade bollar och den svarta bollen ska ner sist. Fast det finns vettigt folk också... http://img20.echo.cx/img20/7094/aftonblade...gerblack7zs.jpg Fast nu är det 95% som tycker så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voice_of_god Skrivet 28 April 2005 Rapport Dela Skrivet 28 April 2005 När jag läste det första gången såg jag direkt att det inte var någonting att tjöta om, jag tror till och med att jag hört att detta skickades in av en person som ett expriment av något slag, att han mååånga gånger har skrivit en massa artiklar och skickat in insändare bara för att se folks reaktioner. och vem f*n bryr sig.. det är inte precis som hans dom kommer att gå igenom. Det finns folk som har tagit illa upp tack vare att det inte fanns några färgade personer i Sagan om ringen filmerna, och att färgen svart endast kännetecknas på de mest ondskefulla varelserna i filmen. Båda dessa personerna har fullständigt rätt att tycka att de är fel. Tolkien Boken är baserad på medeltidens europa det var bara så då, och GB kunde ha gjort en smartare slogan, det som är irriterande är att folk blir så jäkla upprörda över det här? om GB hade tänkt lite på vad deras reklam kunde tolkas som skulle detta inte vara ett problem, det är GBs fel. Det fanns en reklam för inte sålänge sedan. Den visade en bild på en transexuell prostituerad och längst upp på bilden stog det med stora vita bokstäver " köp inte något du i närmare eftertanke inte vill ha" den var reklam för bankförsäkringar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 28 April 2005 Rapport Dela Skrivet 28 April 2005 88, för er som inte vet betyder enligt nynazisterna hail hitler, 8 bokstaven i alfabetet är H, och för er som inte vet så har 88an funits sedan 60 talets början, då tror jag inte gb hade några planer på att sakta manipulera in i våra huvuden att vi ska hata invandrare... och jag tror att det är alla j*vla komunister och antirasister som tycker mest illa om det, inte en enda turk verkar ha imot det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 29 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 29 April 2005 hmm jo det viste jag, finns vissa som säger att 2 liggande 8 nästan ser ut som 00, och alla vet ju att 00 betyder "rätt att döda" alltså 88black kan betyda att man har mer rätt att döda svarta Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 29 April 2005 Rapport Dela Skrivet 29 April 2005 vad coolt med rasistiska/nazistiska glassar, ta ej bort Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Spirtual Skrivet 29 April 2005 Rapport Dela Skrivet 29 April 2005 vad coolt med rasistiska/nazistiska glassar, ta ej bort "Påven känner sig kränkt av glassen storstrut" haha påven suger :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
vdsavasfvds Skrivet 29 April 2005 Rapport Dela Skrivet 29 April 2005 HAHHAHAHAH Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dannie Skrivet 29 April 2005 Rapport Dela Skrivet 29 April 2005 Att man drog paraleller till hitler genom 88 kom man väl inte på förrens senare har jag för mig. Man kan ju tro att det är en stor reklamkampanj. Som #21 sa, den säljer som bara den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 30 April 2005 Rapport Dela Skrivet 30 April 2005 vafan, orka bry sig. till en början var faktiskt det rasistiskauttalet om nogger black något intressant, sen blev skiten överdriven och ingen brydde sig. trams. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snake Skrivet 30 April 2005 Rapport Dela Skrivet 30 April 2005 Citat ur "Glasskoden" på Aftonbladet: Dess utom ägs GB av Unilever Sverige - kasta om bokstäverna och du får "Leve virus i neger". Låter ju helt osannolikt, vad tusan har svenska GB med Nazism att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.