ELF Skrivet 6 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2005 Vad jag har hört så kanske man kommer att få bettala skatt för varje dator man har. Det blir ju längre fram i tiden i så fall. De har nog bara prata om det. Om det nu skulle bli så. Vad skulle ni då göra? Gömma datorn i källaren och skaffa en massa bra program som man kan skydda sig med så att ingen kan ta reda på var man bor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 6 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2005 Man betalar redan skatt på datorer.. moms = skatt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cocu Skrivet 7 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2005 Man bör inte betala skatt på sin dator Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cocu Skrivet 7 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2005 (redigerat) Då vorre det ski* Redigerat 7 Maj 2005 av Cocu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 8 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2005 du betalar skatt på ALLT Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 9 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2005 nej inte det som du köper av staten, exempel telefonerna man köpte av telia förut hade inte någon moms Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 9 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2005 det är alltid nån form av skatt.... moms, kapitalskatt, och punktskatt det finns alltid nån av dem (ibland 2) på sprit är det kapitalskatt och den köper man ju av staten ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 10 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2005 De funderar även på att lägga till en skatt/avgift på brännbara CD- och DVD-skivor...tydligen pga att det är möjligt att bränna in copyrightskyddat material på dem. Det ska väl fungera som en sorts kompensering för all olaglig distribuering av piratmaterial på nätet. Hoppas dock att det inte kommer att genomföras. Som någon vis person sa: "Isf bör man betala extra för vitt papper, då det är möjligt att kopiera upphovsrättsskyddat material på det också" Ingen större risk att det genomförs då detta diskuterades redan då VHS och kasettband kom ut...och inget har hänt på den fronten...men man vet ju aldrig. :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 11 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2005 De funderar även på att lägga till en skatt/avgift på brännbara CD- och DVD-skivor...tydligen pga att det är möjligt att bränna in copyrightskyddat material på dem. Det ska väl fungera som en sorts kompensering för all olaglig distribuering av piratmaterial på nätet. Hoppas dock att det inte kommer att genomföras. Som någon vis person sa: "Isf bör man betala extra för vitt papper, då det är möjligt att kopiera upphovsrättsskyddat material på det också" Ingen större risk att det genomförs då detta diskuterades redan då VHS och kasettband kom ut...och inget har hänt på den fronten...men man vet ju aldrig. :blink: Det finns redan en sådan skatt.. den kallas kassettersättning vilket inte på något sätt är till för att vara en "kompensering för all olaglig distribuering av piratmaterial" utan att kompensera för det lagliga kopieringen (Privatkopiering) EX: Om jag köper en cdskiva så får jag enligt svensk lag kopiera den och ge till närstående tex min bror, det är min lagliga rätt.. och det är det kassettersättning är till för att kompensera. Och när den nya lagen kommer 1 Juni så kommer det fortfarande vara tillåtet att vara tillåtet att ta enstaka kopior för enskilt bruk av t.ex. en köpt cd eller dvd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 11 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2005 Man bör inte betala skatt på sin dator Varför, man betalar väl redan extra skatt på sin bil, eller?Ja, har jag fel så förlåt isåfall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 12 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2005 Man får visst lov att betala på allt nu. Tycker det borde finnas skatt men lite mindre dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 13 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2005 Precis petar vi ner sossarna från toppen så blir det förhoppningsvis en skattesänkning Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.