Hoppa till innehåll

Drömspel?

woicer

Rekommendera inlägg

Hur skulle ert drömspel se ut?

Beskriv ganska tydligt.. jag tror dom flesta kommer på något riktigt kul.

Här är mitt bidrag:

Ett spel du köper i affären. Du skapar en gubbe i själva spelet och spelar online.

Det går inte ut på något speicelt, bara att leva.

Du är online mycket och får pengar som du sedan kan köpa en bil eller att flytta in i ett hus för.

Staden ska vara som på riktigt, kanske en del av stockholm?

Du ska kunna skaffa en bil och kunna köra runt i staden.. och sedan ska man skaffa jobb som t.ex på sjukhus, bärgninsbil, polis eller sopbil?

Om du skulle krocka med bilen skulle någon få köra dit med ambulans och sedan köra dig till sjukhus. Som på riktigt.

Visst skulle det nog bli kaos och vissa skulle förstöra, men det här är ju ett drömspel så vi ränkar bort dom.

Man ska kunna skaffa tjej osv.

Som på riktigt fast online.

Nu är det eran tur..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja ha ett riktigt bra 3d spel. När man kan gå in i ett rum so på Star Treck om någon har sett det. Dom har ett hollogram rum som dom kan göra vad som helst i. Man skulle kunna spela t.ex Call of Duty. Man ska få välja om man ska se ut som sig själv eller som den spelfiguren som man egentligen ska vara i spelet. Det skulle vara gymt om man skulle spela Resident Evil och så spelar man med några vänner. UUUHHSS vad läskigt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En stor Touch screen matta som man kan koppla in sin ds i!

Fast det är väl ett tillbehör...

Ett spel som man kan koppla in en studsmatta i , spelet går ut på att hoppa i low gravity och döda pokemons med en vattenpistol och så har man 3-d glas ögon på sig! Blir man blöt får man skylla sig själv!

Skulle sälja som smör i solsken!

Redigerat av LuddE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är mitt bidrag:

Ett spel du köper i affären. Du skapar en gubbe i själva spelet och spelar online.

Du är online mycket och får pengar som du sedan kan köpa en bil eller att flytta in i ett hus för.

Du ska kunna skaffa en bil och kunna köra runt i staden.. och sedan ska man skaffa jobb som t.ex på sjukhus, bärgninsbil, polis eller sopbil?

Om du skulle krocka med bilen skulle någon få köra dit med ambulans och sedan köra dig till sjukhus. Som på riktigt.

Visst skulle det nog bli kaos och vissa skulle förstöra, men det här är ju ett drömspel så vi ränkar bort dom.

Nu är det eran tur..

Låter ju lite som Sims 3...

Tror att det kommer bli så...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett snyggt 3D spel me myckt features (saker man kan göra)

och som inte e helt relletarat<-(fel stavat) till fighting och att bli bra, man ska inte helle kunna välja vad man ska vara (t.e.x som att man får välja att vara mage,warrior,archer o.s.v) man ska kuna träna lika lätt på alla skills....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Soffan

Mja... Min dröm är väl mer som en Konsoll. Det är nästan som Matrix. Trots att man får välja vilka Spel man får spela. Man känner alltså riktiga känslor man kan då inte dö om man blir stucken.

Exe; Andra Världskriget(Känna rädslan i ryggraden och vänskapen hos sina kamrater.) & kanske som Självaste Matrix.

Aja. Det var min dröm det ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt skulle vara som medal of honor:

Man ska kunna köra flygpal som skjuter mm. Det ska finnas 20 banor och inga fusk alls. 10 olika vapen. Det ska finnas lite blod men inte allt för mycket som i verkrigheten. Alla som dör ska ligga kvar. Miljön ska vara i Achwitsh i Polen i ett sånt där dödtsläger. Det skulle påminna om många minnen och det skulle vara ett häftigt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är mitt bidrag:

Nu är det eran tur..

Det är också mitt drömspel :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

detta har jag gått o grunnat på lääänge: ett gigantiskt online spel (helst gratis) där varje land har en egen server (dvs.bor du i sverige så kan du bara spela på sverige servern). Det är som en blandning av GTA, sims+ valfritt rollspel. spelet går ut på att göra vad man vill (om ett land lyckas ta över heka världens så nollställs allt) sammhället är uppbyggt i grader, när man startar så är man fattig och kan bara ta enkla jobb som busschaffis, städare m.m. men allt eftersom man tjänar mer pengar så stiger man i graderna, där den högtsta är president, då bestämmer man över landet (för att förhindra evigt krigande så finns det en spärr som bara tilllåter krig engång /kvartal). När presidenten väljer att starta krig så visas landets millitära styrka+ motsåndarlandetrs millitära styrka, sen betämmsn vinnaren slumpmässigt (är ditt land starkare så är det större c´hans att man vinner) sen kan man även slå ner folk, sno bliar mm, men även bygga hus (precis som i sims). för att bli president så måste man döda den nuvarande presidenten, när man dör så sänks man en grad.....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...