ELF Skrivet 6 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2005 Vet någon något program som en del winows 95 spel är gjorda i? Jag tänckte testa att göra om några som vi har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega99 Skrivet 7 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2005 :P KÖP EN NY DATOR :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 7 Maj 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2005 Vadå köp en ny dator. Vi har en 98 hos min pappa och en XP hos min mamma. Vi har fått tillbaka våran 95 av min låtsas mormor. Jag har den på mitt rum nu till jag köper en egen dator... Jag håller på och leker lite med datorn... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 8 Maj 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2005 Finns det någon som vet vad för program som kan ha använts till att göra en del windows 95 spel i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 8 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2005 göra windows 95 spel?! de är väl programmerade i C++ eller något eller kanske Visual basic. alla mer eller mindre professionella spel här i världen är programmerade, dvs att det står saker som t.ex. sub kolla om du har vunnit if poäng=15 { msg box "hej du har vunnit" } (exemplet är någon konstig blandning av VB och Javascript, det funkar absolut inte men det är bara ett exempel. ett riktigt spel innehåller MINST över 100 rader kod). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mashemoto Skrivet 8 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2005 jag fattar värkligen noll om vad någon säger :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 10 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2005 om det är ett spel du letar efter så kan jag rekomendera Tomb Raider spelen ( ser bättre ut i W95 än i XP ) . Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 11 Maj 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2005 Tackar nico. JAg ska ta och se vad Visual Basic är... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 12 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2005 ehh... bara så du vet det är inte som typ gamemaker... men det finns många böcker om VB på t.ex. biblioteket och kanske även på nätet. och det räknas som ett av de lättaste programmeringsspråken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 12 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2005 Hm... Vilka spel är det du har fått tag på källkoden till? :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 12 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2005 jag?! jag har inga källkoder över huvud taget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 12 Maj 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2005 Ska det vara sånt skit också(källkod)... Då är det ju inget skoj och det är ju inte skoj om man ska hålla på med koder. Trodde det skulle finnas något program som är ungefär som Game Maker fast mycket älldre och lite mer avancerat bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.