Hoppa till innehåll

Äter Vi För Mycket Socker?

Cocu

Rekommendera inlägg

• Svar 42
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Fuel

själva pizzan/hamburgaren är det ju inge fel på...ta tex hamburgare: Bröd,kött och salad i ett! Jättebra och gött,men man får la röra på fläsket också..jag menar, kom inte å klaga på McDonalds för att du é fet, det är du som måste röra på dig!

Dricker typ en cola börrk varannan dag..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

tränar minst 5 ggr i veckan och det är 1.5 h per pass.

sen smäller man i sig svinmycket godis på helgerna så man mår illa...

är livet inte härligt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

det är inte sockret i sej det är fel på utan att vi överkonsumerar det.

man borde låta bli att ät godis dricka läsk osv och istället äta kanske en efterrätt efter maten.

jag har hört att svenskarnas sockerkonsumtion ligger på samma som på 70-talet nu.

Det är media som får det att verka mycket.

Med det jag just sa menar jag inte att man inte ska börja smälla i sig godis som en galning utan att man ska tänka på hur man får det i sig.

Är det genom småätning av godis eller genom att man tar lite socker på sina jordgubbar man har till efterrätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varje dag dricker vi läsk, äter massa socker mm. Tycker ni att vi svenskar äter för mycket socker?

Jag tycker att det varierar mkt mellan personer. Jag äter inte mkt socker, men däremot så kan man inte undvika socker, det finns ju nästan i allt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...